فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی

فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی

بهترین زمان برای رزرو عکاس و فیلمبردار عروسی حداقل 6 ماه قبل از تاریخ عروسی است. این به شما زمان کافی برای پیدا کردن یک عکاس یا فیلمبردار با تجربه و دارای سبک مورد نظرتان را می دهد.

همچنین به آنها فرصت می دهد تا در صورت وجود، در برنامه خود برای روز عروسی شما جای خالی بگذارند. برخی از عکاسان و فیلمبرداران محبوب ممکن است رزروهایشان تا یک سال یا بیشتر پر باشد، بنابراین شروع جستجو زودتر بهتر است.

هنگام انتخاب یک عکاس یا فیلمبردار، مهم است که در مورد نوع عکس ها و فیلم هایی که می خواهید فکر کنید. آیا می خواهید عکس های سنتی و پرتره داشته باشید یا چیزی خلاقانه تر و هنری تر؟

آیا می خواهید یک فیلم عروسی بلند و مفصل داشته باشید یا یک خلاصه ویدیویی کوتاه تر؟ برای بحث در مورد ایده های خود با چند عکاس و فیلمبردار مختلف وقت بگذارید و نمونه کارهای آنها را بررسی کنید تا ببینید که آیا سبکشان با سلیقه شما مطابقت دارد یا خیر.

هزینه فیلمبرداری و عکاسی عروسی می تواند بسته به تجربه عکاس یا فیلمبردار، محل برگزاری عروسی و خدماتی که ارائه می دهند، به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

قبل از شروع جستجو، بودجه خود را تعیین کنید و مطمئن شوید که از محدوده قیمتی که عکاسان و فیلمبرداران مختلف ارائه می دهند آگاه هستید.

اگر قصد اجاره آتلیه عکاسی برای عکسبرداری و فیلمبرداری از محصولات خود را دارید، ما به شما بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان را معرفی میکنیم. آتلیه انعکاس با داشتن فضایی بینظیر بهترین محل برای اجاره آتلیه است. فقط کافیست برای اجاره آتلیه با شماره  ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.
در این مقاله بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان در مورد فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی و رعایت نکاتی که باعث فیلمبرداری عالی از مراسم می شود صحبت می کنیم.

از مهمترین دغدغه های عروس و داماد داشتن فیلم و عکس زیبا و جذاب از مراسم عروسی خود می باشد. جشن عروسی یک شب برگزار شده و سالهای سال خاطرات آن مرور می گردد و چه چیز بهتر از عکس و فیلم می تواند بازگو کننده خاطرات این شب استثنایی باشد.

داشتن فیلم و عکس حرفه ای از مراسم، خواست هر عروس و دامادی است. یک آتلیه حرفه ای باید با استفاده از کادر متخصص خود فیلم و عکس زیبا و ماندگار را برای عروس و داماد تهیه نماید.

شما عزیزان اگر قصد فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی خود را دارید حتما از نمونه کارهای بهترین آتلیه عکاسی اصفهان دیدن کنید. آتلیه انعکاس با کادری حرفه ای و تجهیزات روز عکاسی در خدمت شما عزیزان است.

آتلیه حرفه ای انعکاس در زمینه فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی، تهیه کلیپ فرمالیته، فرمالیته هرمز، عکاسی نامزدی، ودینگ، عکاسی اسپرت، عکاسی از کودک، عکس لاتاری، عکاسی بارداری، عکاسی صنعتی، عکس تبلیغاتی فعالیت دارد.

فیلمبرداری و عکاسی عروسی

فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی

رعایت یکسری نکات کلیدی در فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی باعث می شود کیفیت کار بسیار بالاتر شود.

۱. برنامه ریزی

مهمترین عامل موفقیت هرکار داشتن برنامه ریزی دقیق و اصولی برای انجام آن می باشد. باید در نظر داشته باشید، فیلمبرداری و عکاسی از مراسم مانند یک پروژه کاری است، که نیاز به طرح ریزی دقیق و جزئی دارد.

در مورد امکانات و تجهیزات لازم برای برای عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی، زمانبندی دقیق مراسم و همچنین مراحل آماده شدن عروس و داماد در صورت وجود تشریفات، شناخت سوژه های مهم مراسم، زمان برنامه ریزی باید مورد بررسی قرار گیرد.

البته که مراسم عروسی به عنوان یک جشن زنده ممکن است چالش ها و اتفاقاتی را رقم بزنند که برنامه ریزی و پیش بینی نشده باشد.

اما یک عکاس و فیلمبردار عروسی حرفه ای با داشتن تجربه در زمان رویارویی با این چالش ها می تواند مدیریت امور را در دست گرفته و به بهترین نحو مسئله پیش آمده را برطرف نماید.

زمان آماده شدن عروس و داماد، زمان آمدن مهمان ها، آداب و رسوم عروس و داماد و مراسم خاص خانوادگی آنها و … از جزئیاتی هستند که باید با مسئول برنامه ریزی مراسم هماهنگ نمایید، تا تجهیزات لازم و زمان مورد نیاز را برنامه ریزی نمایید.

 بهترین فیلمبرداری و عکاسی عروسی

۲. کادر کامل و حرفه ای

داشتن یک تیم حرفه ای و کامل باعث سهولت کار و جلوگیری از دردسرهای بعدی می شود. یک عکاس و فیلمبردار حرفه ای و با تجربه در کمترین زمان و با بهترین کیفیت کار عکاسی و فیلمبرداری از عروسی را انجام می دهد.

بسیاری از موارد و نکات جزئی در هنگام عکاسی و فیلمبرداری عروسی وجود دارد، که افراد آماتور و غیر حرفه‌ای یا متوجه آنها نشده و یا قادر به کنترل و مدیریت آن نمی باشند.

لرزش دست در موقع فیلمبرداری، توجه نکردن به استایل افراد، نداشتن نورپردازی و صحنه مناسب، کادر بندی نادرست و… همه از نکاتی هستند، که افراد غیر حرفه ای در موقع فیلمبرداری و عکاسی عروسی به آن توجه نکرده و باعث پایین آمدن کیفیت کار می شود.

۳. تجهیزات کامل

یکی از مهمترین عوامل در عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی داشتن تجهیزات کامل و بی نقص می باشد. دوربین های پیشرفته با کیفیت مناسب بهترین گزینه برای فیلمبرداری و عکاسی از مجالس هستند.

عکاسی از جشن عروسی

عکاس و فیلمبردار هرچقدر هم حرفه ای و تخصصی عمل کند، اگر از تجهیزات مناسب برخوردار نبوده باشند، نمی توانند، عکس و فیلم با کیفیت تهیه نمایند.

فراموش نمایید همیشه تجهیزات یدکی و اضافی همراه خود داشته باشید. دوربین های با کیفیت، سه پایه فیلمبرداری و عکاسی، میکروفون حرفه ای، تجهیزات نورپردازی، شارژ ها و باتری های یدک و اضافه همه از تجهیزاتی هستند که باید همراه خود داشته باشید.

۴.‌ داشتن سبک

عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی معمولا ترکیبی از شاخه ها و سبکهای متفاوت عکاسی و فیلمبرداری می باشد. سبک خاص شما معرف برند شما است.

سبک های مختلف عکاسی و فیلمبرداری مانند عکاسی پرتره، عکاسی ژورنالیسم، عکاسی دراماتیک، عکاسی و فیلمبرداری سینمایی و … سبک های متفاوت و متنوعی هستند که با ترکیب آنها می توانید سبک خاص خود را خلق نمایید.

سعی نمایید در اجرا و پیاده سازی سبک خود به کادر بندی مناسب، استفاده بجا و درست از ترکیب بندی، جاگذاری و نمایش درست سوژه های اصلی شما صاحب سبک باشید و نتیجه کار شما معرف برند و سبک شما باشد.

۵. سادگی همیشه زیباست

یکی از عواملی که باعث ماندگاری و تازگی عکس و فیلم گرفته شده از مراسم می گردد، سادگی عکس و فیلم می باشد. در استفاده از دکورها ، زیورآلات و اکسسوری ها زیاده روی ننماید.

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

آنچه امروز مد و ترند می باشد، سال بعد از مد افتاده و خارج از رده می‌شود. توجه به این نکته و رعایت آن در عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی باعث می شود، فیلم و عکس تهیه شده از مراسم همیشه شیک و جذاب باشد.

موقع فیلمبرداری در مراسم توجه نمایید صحنه فیلمبرداری شلوغ نبوده باشد، و افراد و به اصطلاح عناصر مزاحم در کادر حضور نداشته باشد. وجود عناصر مزاحم در صحنه باعث می شود، سوژه اصلی از مرکز توجه خارج شده و جذابیت خود را از دست بدهد.

۶. استفاده صحیح از دوربین و زوم آن

عکاس و فیلمبردار حرفه ای به طور درست و اصولی از امکانات و تجهیزات استفاده می نمایند. فاصله مناسب و درست دوربین در موقع فیلمبرداری و عکاسی بسیار تاثیر گذار می باشد.

استفاده از زوم دوربین به جای نزدیک کردن دوربین به سوژه باعث بالا رفتن کیفیت کار می گردد. از صحنه فاصله بگیرید، تا دید بهتر و درست تری نسبت به سوژه و اتفاقات در جریان داشته باشید.

برای نماهای بسته و کلوز آپ از زوم دوربین و یا تنظیمات دستی و غیر خودکار دوربین استفاده نمایید.

باید شناخت درستی از دوربین و تجهیزات خود داشته باشید، تا بتوانید تشخیص دهید، در کدام صحن از امکانات خودکار دوربین استفاده کنید و در کدام نما به صورت دستی تنظیمات را انجام دهید.

به طور کلی از نزدیک شدن زیاد به سوژه جلوگیری نمایید. این کار باعث می گردد، دید درستی نسبت به صحنه و افراد نداشته باشید. امروزه استفاده از هلی شات ها و فیلمبرداری هوایی کمک بسیار زیادی به عکاس و فیلمبردار در مراسم عروسی نموده است.

بهترین عکاسی جشن

کنترل این دوربین ها از راه دور باعث می گردد، در صورت لزوم دوربین به صحنه و سوژه نزدیک شده و در موقع مناسب فاصله گرفته و نماهای بازتری را فیلم برداری نماید.

در موقع فیلمبرداری اگر از چند دوربین استفاده می کنید، حتماً تنظیمات آن را بررسی و یکسان سازید. در دوربین های مختلف تنظیمات متفاوتی برای رنگ و دما و در اصطلاح تراز سفیدی وجود دارد.

اگر به این نکته توجه نکنید، صحنه های فیلم برداری شده دارای تناژ رنگی متفاوتی از سفید، آبی و حتی زرد خواهد بود و کار ادیت و ویرایش فیلم را زمان بر و سخت خواهد کرد.

۷. نورپردازی مناسب

در زمان فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی حتماً به مسئله نورپردازی توجه نمایید. تاثیر نورپردازی مناسب بر روی فیلم و عکس تهیه شده بسیار زیاد است.

موقع فیلمبرداری از نور به صورت حرفه‌ای استفاده نمایید. نورهای طبیعی مانند نور خورشید و نورهای مصنوعی استفاده شده می تواند، صحنه و سوژه شما را جلوه ی متفاوتی بدهد.

نورپردازی مناسب کار ادیت و ویرایش فیلم و عکس را نیز برای شما آسان تر کرده و زمان و هزینه کمتری از شما گرفته می شود.

همچنین در خلق صحنه‌های خاص مانند صحنه های دراماتیک استفاده از نورپردازی و نورهای رنگی جذابیت بیشتری به سوژه و صحنه می دهد. همچنین نورپردازی مناسب روایتگر احساسات فضای حاکم بر صحنه است.

استفاده از نورپردازی سرد یا گرم و همچنین نور با رنگ های متفاوت بسته به سبک و سلیقه شما است. اما باید به مجلس مورد نظر توجه نمایید و اتفاقات در جریان را مد نظر قرار دهید.

به عنوان مثال استفاده از نورهای تیره و سرد مناسب مجالس عروسی نبوده و بیشتر مناسب فیلمبرداری سینمایی می باشد. توجه به این نکات در استفاده از سبک ها و نورپردازی از الزامات فیلمبرداری و عکاسی در مراسم عروسی می باشد.

فیلمبرداری حرفه ای

۷. روایتگر باشید

در فیلم برداری و عکاسی از مراسم عروسی سعی کنید، روایتگر مراسم باشید. مانند کارگردان یک فیلم سینمایی به اتفاقات در جریان توجه کرده و در چینش و تنظیم این اتفاقات به جنبه داستانی آن توجه نمایید.

فیلم برداری از صحنه های بی ربط و جدا از هم که با هم تناسب ندارند، علاوه بر اینکه ادیت و ویرایش را سخت می نماید، باعث پایین آمدن کیفیت کار می گردد.

استفاده از حرکت و چرخش دوربین ، به کارگیری خلاقیت و نوآوری در سوژه، ترکیب نماهای فیلمبرداری شده با دوربین های  و…از جمله تکنیک هایی هستند، که باعث ارتقای کیفیت کار شما می شود.

سلیقه و خواست عروس و داماد و همچنین سبک کاری فیلمبردار و عکاس از مراسم عروسی در این مورد تعیین کننده می باشد. از دانش روز بهره بگیرید و اطلاعات کامل و جدیدی در مورد فیلم های ترند روز داشته باشید. تا همیشه کار شما به روز، غیر تکراری و جذاب باشد.

۸. ادیتور و ویرایشگر حرفه ای باشید

کار ادیت و ویرایش فیلم و عکس مجالس از مهمترین قسمت پروژه عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی می باشد. فیلم و عکس تهیه شده از مراسم باید بی نقص و با کیفیت باشد.

اما همین فیلم و عکس بی نقص در صورتی که ادیت و ویرایش مناسب نداشته باشد، در نهایت جذاب و حرفه ای نخواهد بود. در صورتی که شخص عکاس یا فیلمبردار خودکار ویرایش را انجام دهد، باید از دانش تخصصی این کار برخوردار باشد.

بتواند با نرم‌افزارهای مخصوص کار ویرایش به صورت حرفه ای کارکرده و بر آنها مسلط باشد. در صورتی که شخص دیگری کار ادیت و ویرایش فیلم و عکس را انجام می دهد، باید با اصول عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی آشنایی داشته باشد.

عکاسی حرفه ای عروس
عکاس و فیلمبردار حرفه ای موقع تهیه فیلم و عکس به نحوه ی ادیت و ویرایش آن نیز فکر کرده و برای آن برنامه ریزی می نماید و بر اساس طرح مورد نظر اقدام به عکاسی و فیلمبرداری می نماید.

جمع بندی

نکات ویژه و مهمی وجود دارد، که توجه به آنها باعث افزایش کیفیت فیلم و عکس تهیه شده از مراسم می گردد. از جمله این نکات داشتن طرح و برنامه برای عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی می باشد.

داشتن کادر کامل و حرفه ای، تجهیزات تخصصی و مدرن، داشتن سبک و روش کاری، توجه به نورپردازی صحنه و… نکاتی هستند، که توجه به آنها باعث ارائه فیلم و عکس جذاب می گردد.

آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه آموزش عکاسی، آموزش رتوش حرفه ای عکس، آموزش میکس و مونتاژ عکس، آموزش فتوشاپ لایتروم آماده خدمت رسانی به شما علاقمندان به عکاسی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *