تبدیل فیلم های قدیمی آپارات، هندی کم، VHS در آتلیه انعکاس

تبدیل فیلم های قدیمی آپارات، هندی کم، VHS در آتلیه انعکاس

دلایل متعددی برای تبدیل فیلم های قدیمی و VHS و هندی کم وجود دارد: حفظ خاطرات: با گذشت زمان، کیفیت فیلم های قدیمی و VHS و هندی کم رو به زوال می رود.

تبدیل این فیلم ها به فرمت های دیجیتال به شما امکان می دهد تا خاطرات خود را برای همیشه حفظ کنید. دسترسی آسان: پخش فیلم های قدیمی و VHS و هندی کم به دستگاه های مخصوصی نیاز دارد که ممکن است به راحتی در دسترس نباشند.

تبدیل این فیلم ها به فرمت های دیجیتال به شما امکان می دهد تا آنها را به راحتی در کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و سایر دستگاه ها مشاهده کنید.

ویرایش و اشتراک گذاری: تبدیل فیلم های قدیمی و VHS و هندی کم به فرمت های دیجیتال به شما امکان می دهد تا آنها را ویرایش کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید.

و روش کلی برای تبدیل فیلم های قدیمی و VHS و هندی کم وجود دارد: خودتان انجام دهید: می توانید با استفاده از دستگاه های مخصوص و نرم افزارهای کامپیوتری، فیلم های خود را به فرمت های دیجیتال تبدیل کنید.

استفاده از خدمات تبدیل فیلم: شرکت های متعددی وجود دارند که خدمات تبدیل فیلم های قدیمی و VHS و هندی کم را ارائه می دهند. بهترین روش برای تبدیل فیلم های شما به نیازها و مهارت های شما بستگی دارد.

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید و از مهارت های فنی کافی برخوردار هستید، می توانید خودتان فیلم های خود را تبدیل کنید. اما اگر به دنبال راه حلی آسان و بدون دردسر هستید، بهتر است از خدمات تبدیل فیلم آتلیه انعکاس استفاده کنید.

در این مقاله در مورد تبدیل فیلم های قدیمی آپارات، هندی کم، VHS به فرمت های دیجیتال صحبت می کنیم.

سالهای گذشته تغییرات خیلی زیادی در زمینه فیلم و عکس و پیشرفت تکنولوژی مربوط به آن رخ داده است. در سالهای نه چندان دور عکاسی از افراد محدود به عکاسی از پرتره ی آنها به صورتی سیاه و سفید می شد.

ولی امروزه دوربین های فوق پیشرفته دیجیتالی عکس هایی با کیفیت عالی را در صدم ثانیه ثبت و ضبط نماید. فیلم های تهیه شده نیز سرنوشتی مشابه دارند.

شما عزیزانی که قصد تبدیل فیلم های قدیمی آپارات، هندی کم، VHS کافیست به آتلیه عکاسی انعکاس مراجعه کنید. بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان با تجهیزات مدرن و کادر حرفه ای در خدمت شما هموطنان عزیز است.

آتلیه انعکاس همچنین در زمینه عکاسی و فیلمبرداری عروسی با اقساط بلند مدت در خدمت شما عزیزان است. فیلمبرداری از مجالس جشن نامزدی، ودینگ، تهیه کلیپ فرمالیته، عکاسی بارداری، عکاسی کودک در این آتلیه انجام می شود.

تبدیل فیلم های قدیمی آپارات، هندی کم، VHS در آتلیه انعکاس

فیلم های آپارات، فیلم هایی که با دوربین های سیاه و سفید فیلمبرداری شده‌اند، فیلم های ویدئویی نوار کوچک و بزرگ و …. مراحل تکامل و گسترش تکنولوژی فیلمبرداری را نشان می دهد.

تبدیل فیلم های قدیمی آپارات، هندی کم، VHS
از آنجا که تمام این تغییر را در کمتر از ۱۰۰ سال اتفاق افتاده است، بسیاری از افراد شاهد آن بوده و این سیر تکاملی را مشاهده نموده اند.

بسیاری از ما در خانه فیلم های ویدئویی نوار کوچک یا بزرگ نگهداری می نماییم و فیلم های مربوط به مراسم ما روی این نوار ها نگهداری شده‌اند.

امروز حتی فیلم هایی که دوربین های هندی کم فیلمبرداری شده اند، از رده خارج شده و افراد برای نگهداری از این دسته از فیلم ها باید اقدام به تغییر فرمت آنها بنمایند. معمولاً فیلم های قدیمی بر روی فلش ها و هارد ذخیره می گردد.

در این مبحث به تغییر فرمت و محل ذخیره سازی فیلم ها اشاره می گردد.

تبدیل فیلم vhs به فیلم دیجیتال

فیلم های vhs در واقع همان نوارهای ویدئویی هستند، که به صورت نوار کوچک و بزرگ وجود داشته اند. در مرحله اول تبدیل فرمت این فیلم ها باید بتوان آنها را مشاهده نمود.

بدین منظور به دستگاه ویدئو احتیاج دارید، که باید قابلیت پخش این نوارها را داشته باشد. برای فیلمهای ویدیو کوچک، دستگاه نوار کوچک و برای فیلمهای نوار بزرگ، دستگاه ویدئو بزرگ لازم است.

معمولاً این دسته از فیلم ها به خاطر نگهداری نشدن در شرایط اصولی آسیب دیده و کیفیت مناسبی ندارد. رطوبت ، ضربه خوردن ، در مجاورت هوا قرار داشتن، در مجاورت نور زیاد قرار داشتن از عواملی هستند، که به کیفیت این نوارها آسیب می رساند.

تبدیل فیلم vhs به فیلم دیجیتال

قبل از شروع کار فیلم ها را بررسی نموده در صورت لزوم تمیز نمایید و از سالم بودن چرخهای که برای حرکت فیلم درون نوار تعبیر شده است، اطمینان حاصل نمایید.

در مرحله بعد شما به دستگاه تغییر فرمت که دستگاه کپچر خوانده می شود، نیاز دارید. این دستگاه برای تبدیل فرمت آنالوگ به دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد، که هم به صورت یک دستگاه وجود دارد و هم به صورت کارت کپچر درون سیستم های دیگر تعبیه شده است.

تبدیل فیلم های هشت میلیمتری به فرمت دیجیتال

فیلم های ۸ میلیمتری در واقع همان فیلم های آپارات هستند، که تبدیل فرمت آنها به DVD کار پیچیده و زمانبری می باشد. سپردن این کار به آتلیه ها و مراکز تخصصی راه مطمئن و ساده‌ای برای این انتقال و تغییر فرمت است.

برای این کار به یک پروژکتور فیلم هشت میلیمتری احتیاج داریم، تا بتوانیم فیلم را به نمایش در بیاوریم. یک دوربین فیلمبرداری نیز برای ضبط و فیلمبرداری لازم است.

پروژکتور فیلم ۸ میلیمتری را بر روی کارت سفید به نمایش در می آورد و به جای کارت سفید می توانید از جعبه انتقال نیز استفاده کنید.

در این مرحله دوربین فیلمبرداری به صورتی تنظیم می گردد، که لنز دوربین در موازات لنز پروژکتور قرار گیرد و اقدام به فیلمبرداری از تصاویر طراحی شده روی کارت سفید بنمایید.

تبدیل فیلم های هشت میلیمتری به فرمت دیجیتال

دوربین مورد استفاده باید ضبط کننده DVD یا VCR باشد. بدین منظور دوربین فیلمبرداری به ضبط کننده DVD متصل می شود. برای تبدیل فرمت انواع فیلم‌ها کامپیوتر به نرم‌افزارهای تخصصی احتیاج دارد. اکنون به معرفی ۲ نرم افزار مخصوص این کار می‌پردازیم.

نرم‌افزارهای تبدیل فرمت های مختلف

۱. نرم افزارHonestech VHS to DVD

این نرم افزار فیلم های vhs منتقل شده را به DVD انتقال میدهد. هنگام استفاده از این نرم‌افزار بهdvd writer نیز احتیاج دارید. با استفاده از این نرم افزار به راحتی فیلم های منتقل شده به کامپیوتر پس از تغییر فرمت بر روی DVD انتقال داده می شود.

این نرم افزار قابلیت های ویژه و کاربردی مانند منو سازی، پشتیبانی از دیسک های مختلف، قابلیت ضبط صدا و غیره را دارد.

۲. نرم افزار Golden video VHS to DVD Converter

یکی دیگر از نرم افزارهای مورد استفاده برای تبدیل فرمت vhs به dvd نرم افزار Golden video است. این نرم افزار نیز فیلم های انتقال داده شده به کامپیوتر را بر روی DVD ضبط و ذخیره می نماید.

از قابلیتهای بسیار جالب این نرم افزار ذخیره فیلم انتقال داده شده بر روی سیستم کامپیوتر است، بدین صورت شما می توانید فیلم vhs خود را بر روی سیستم کامپیوتری ذخیره نمایید و در صورت لزوم آن را به DVD انتقال دهید.

تبدیل فیلم های قدیمی
نرم افزار های زیادی برای تغییر فرمت فیلم ها وجود دارد. شما متناسب با امکانات سیستم خود می توانید، از هر کدام از این نرم افزارها استفاده بنمایید.
امروزه در آتلیه ها به صورت حرفه ای و تخصصی این تغییر فرمت انجام گرفته و فیلم ها پس از تغییر فرمت بر روی DVD، فلش یا هارد ذخیره می گردد.

سپردن کار تغییر و انتقال فیلم بر روی ابزار های دیگر به افراد متخصص راه حل مطمئنی می باشد تا فیلم مورد نظر شما با کیفیت خوب انتقال داده شود.

جمع بندی

در گذشته فیلم ها بر روی نوارهای ویدئویی ضبط و نگهداری می شد. از آنجا که امروزه دستگاه های ویدئو منسوخ شده‌اند، افراد تمایل به انتقال فیلم های خود به ابزارهای پیشرفته دارند، تا با سهولت بیشتری امکان تماشای آن را داشته باشند.

برای این کار به دستگاه ویدئو و کپچر نیاز دارید. فیلم مورد نظر را به کامپیوتر انتقال دهید، سپس به وسیله نرم افزارهای مخصوص این کار تبدیل فرمت انجام گرفته و فیلم ‏vhs بر dvdذخیره می گردد.

تبدیل فیلم قدیمی

از دیگر فیلم هایی که احتیاج به تغییر فرمت دارند، فیلم های آپارات هستند، این فیلم ها به پرژکتور و کارت سفید برای تغییر فرمت احتیاج دارند. کار تبدیل آنها پیچیده است و بهتر است به مراكز تخصصی سپرده شود.

شما زوج های جوان که قصد عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی خود را دارید عکاسی و فیلمبرداری عروسی در بهترین آتلیه عکاسی اصفهان با اقساط بلند مدت انجام می گیرد.

همچنین در آتلیه عکاسی انعکاس خدماتی مانند عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی، عکس لاتاری، آموزش عکاسی، آموزش رتوش حرفه ای عکس، آموزش فتوشاپ لایتروم، آموزش میکس و مونتاژ حرفه ای فیلم انجام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *