نکات کلیدی برای عکاسی حرفه ای

نکات کلیدی برای عکاسی حرفه ای

آشنایی با اصول و تکنیک های عکاسی شامل درک مفاهیمی مانند دیافراگم، سرعت شاتر، ایزو، ترکیب بندی و نورپردازی و… است. بهترین راه برای یادگیری عکاسی این است که به طور منظم از دوربین خود استفاده کنید و عکس بگیرید.
هر چه بیشتر تمرین کنید، بهتر می‌شوید. از دوستان، خانواده یا سایر عکاسان بخواهید عکس های شما را ببینند و بازخورد دهند. این می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و در جهت بهبود مهارت های خود کار کنید.
 عکاسی فقط در مورد ثبت واقعیت نیست. همچنین می‌توانید از دوربین خود برای بیان خلاقیت خود استفاده کنید. آزمایش کنید و دیدگاه منحصر به فرد خود را پیدا کنید.
در اینجا چند نکته خاص برای عکاسان حرفه ای آورده شده است: با تجهیزات مناسب کار کنید. یک دوربین خوب و لنزهای با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا عکس های بهتری بگیرید در مورد سبک خود فکر کنید
به عنوان یک عکاس حرفه ای، مهم است که سبک خود را توسعه دهید. این چیزی است که شما را از سایر عکاسان متمایز می کند. برای پروژه های خود وقت بگذارید.
عکاسی حرفه ای می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. برای اینکه بهترین عکس ها را بگیرید، مهم است که برای پروژه های خود وقت بگذارید و از عجله کردن خودداری کنید.
آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن چندین دهه سابقه کار در زمینه عکاسی به عنوان بهترین آتلیه در اصفهان شناخته شده است. شما عزیزان میتوانید برای مشاهده آرشیو آتلیه با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.
در آتلیه عکاسی انعکاس تمامی خدمات در زمینه عکاسی نظیر: آتلیه مخصوص عروس و داماد؛ آتلیه کودک؛ ،عکاسی صنعتی ،فرمالیته ،عکاسی پرتره و غیره به شهروندان محترم ارائه می شود.
آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی عروسی، فیلمبرداری از مجالس، عکاسی کودک، عکاسی بارداری، عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی پرتره، فرمالیته عروسی و…فعالیت دارد.
شما عزیزانی که از پکیج های آتلیه انعکاس استفاده کنید، از هدیه ویژه آتلیه که کلیپ فرمالیته رایگان است، بهره مند خواهند شد. هزینه خدمات آتلیه انعکاس بصورت اقساط ماهیانه دریافت میشود.
شما می توانید ثبت لحظات به یاد ماندنی و خاطره انگیز زندگی خود را به آتلیه انعکاس بسپارید و از نتیجه آن لذت کامل را ببرید.

نکات کلیدی برای عکاسی حرفه ای

بسیاری از افراد برای سرگرمی عکاسی می کنند و کیفیت عکس گرفته شده برایشان مهم نیست، اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید، که عکاسی را به چشم یک هنر خلاقانه می بینند و دوست دارید که عکس های شما مورد توجه همگان قرار بگیرد؛ باید مدت های زیادی تمرین کنید و مهارت های خود را در عکاسی افزایش دهید.

برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای باید یک سری از نکات اولیه و مهم را بدانید. همچنین با تکنیک های عکاسی حرفه ای آشنا باشید.( اگر به یادگیری تکنیک های مهم عکاسی علاقه مند هستید می توانید به مقاله تکنیک سیلوئت در رابطه با تکنیک های مهم عکاسی مراجعه فرمایید.)
ما در این مقاله قصد داریم به چند نکته طلایی و بسیار کاربردی در عکاسی اشاره کنیم. شما با بهره گیری از این نکات و استفاده از آنها در زمان عکاسی کردن، می توانید مهارتهای خود را در عکاسی بالاتر برده و به صورت حرفه ای عکاسی کنید.

عکاسی حرفه ای

اگر شما تازه عکاسی را شروع کرده اید ، به کارگیری یک سری از نکات طلایی می تواند به شما کمک کند تا مهارت خود را در عکاسی بالاتر ببرید.
این نکات عبارتند از:

۱) جلوگیری از لرزش دوربین در هنگام عکاسی

نکته اول در عکاسی حرفه ای، جلوگیری از لرزش دوربین است. لرزش دوربین در هنگام عکاسی باعث تار شدن عکس ها می شود. برای جلوگیری از لرزش دوربین باید به موارد زیر توجه کنید
ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه دوربین را به طور صحیح  در دست بگیرید. برای گرفتن دوربین، از هر دو دست خود استفاده کنید. با یک دست اطراف بدنه دوربین وبا دست دیگر اطراف لنز دوربین را بگیرید. برای جلوگیری از افتادن دوربین، آن را نزدیک بدن خود نگه دارید.
چنانچه سه پایه دوربین  عکاسی در اختیار ندارید و باید دوربین را در دست نگه داشته و عکس بگیرید، باید سرعت شاتر را با فاصله کانونی لنز دوربین تنظیم کنید. در سرعت شاتر پایین، حرکات دوربین باعث می شود که کل عکس شما تار شود. رابطه بین سرعت شاتر و فاصله کانونی به صورت زیر است:

1 / فاصله کانونی (به میلی متر) = حداقل سرعت شاتر (در ثانیه)
بدین معنی در لنزی که فاصله کانونی اش 100 سرعت شاتر شما نباید کمتر از 1/100 ثانیه باشد.
پس برای کاهش خطا و لرزش دست، استفاده از یک سه پایه دوربین توصیه می شود.

۲) استفاده از مثلث نوردهی

سه اصل مهم در نوردهی عکاسی؛ دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو (ISO) هستند.
درک ارتباط بین این سه مورد بسیار مهم است. در زمان استفاده از دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو، تنظیم یکی از آنها ضروری است، تا به نتایج دلخواه خود برسید.
استفاده از حالت خودکار (Auto Mode) دوربین در زمان عکاسی باعث می شود این سه مورد به صورت خودکار تنظیم شوند. مشکل استفاده از حالت خودکار این است که اکثر اوقات عکس های شما به شکلی که می خواهید، نباشند. بهتر است از حالت تقدم دیافراگم یا حالت تقدم شاتر استفاده کنید.

چطور به صورت حرفه ای عکس بگیریم

۳)استفاده از فیلتر پلاریزه

در صورتی که شما می خواهید از یک فیلتر برای لنز دوربین استفاده کنید، فیلتر پلاریزه دایره ای بهترین گزینه است. فیلترهای پلاریزه دایره ای به دوربین اجازه می دهند تا از نورسنجی TTL (از طریق لنز) مانند نوردهی خودکار استفاده کند.
همچنین فیلترهای پلاریزه، بازتاب ها از سطح آب، فلز و شیشه کاهش می دهند. در فیلترهای پلاریزه رنگ های مناظر مانند؛ رنگ آسمان و شاخ و برگ های درختان بهتر می شود و باعث می شوند که عکس های شما جذاب تر شوند فیلترهای پولاریزه از لنز دوربین هم محافظت می کنند.

۴) ایجاد احساس عمق در عکس

هنگامی که از مناظر عکاسی می کنید، ایجاد حس عمق در تصاویر باعث می شود که بیننده حس کند که در آن مکان حضور دارد. برای گرفتن عکس های پانوراما از یک لنز واید استفاده کنید.

همچنین برای اینکه در این عکس شما پیش زمینه و پس زمینه شارپ باشند، از یک عدد دیافراگم بزرگ مانند f / 16 یا بزرگ تر استفاده کنید. قرار دادن یک سوژه در پیش زمینه عکس به شما کمک می کند تا یک حس مقیاس در تصاویر ایجاد کنید و فاصله زیاد بین سوژه و منظره را نشان دهید.

۵) استفاده از پس زمینه های ساده در عکس ها

در زمان عکاسی شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزهای در عکس شما وجود داشته باشد. اگر بتوانید در عکس ها، یک پس زمینه ساده را انتخاب کنید بهتر است.

برای مثال رنگ های خاکستری و کرمی و یا الگوهای ساده به عنوان پس زمینه عکس خود انتخاب کنید. در این صورت، توجه بیننده به نقطه کانونی تصویر جلب می شود، نه به پس زمینه عکس.

فوت وفن های گرفتن عکس حرفه ای

۶) عدم استفاده از فلاش داخلی دوربین:

استفاده کردن از فلاش داخلی دوربین باعث می شود؛ عکس ها غیر طبیعی به نظر بیاید. این نکته در مورد عکس های پرتره ای که در فضای بسته گرفته می شوند مهم تر است.

برای اینکه بدون استفاده از فلاش در فضای بسته عکاسی کنید، باید مقدار ایزو و سرعت شاتر را بالا انتخاب کرده و دیافراگم را به طور کامل باز کنید.

به این ترتیب نور بیشتری به سنسور دوربین  می رسد و شما یک پس زمینه خوب در عکس خواهید داشت.
با استفاده از فلاش های چرخان می توانید نور را به سمت سقف برگردانید، تا نور به صورت مستقیم به سوژه شما برخورد نکند.

انتخاب ایزو مناسب

تنظیمات ایزو (ISO) میزان حساسیت دوربین را نسبت به نور مشخص می کند.انتخاب مقدار ایزو به شرایط محیط وابسته است. در زمان تاریکی هوا مقادیر ایزو را بالا انتخاب می کنیم تا دوربین به نور حساس تر شده و از تار شدن عکس جلوگیری شود. در مقابل آفتاب چون نور محیط زیاد است، مقدار ایزوی 100 را انتخاب کنید.

۸) استفاده از تکنیک پنینگ برای سوژه های متحرک

برای سوژه های در حال حرکت از تکنیک پنینگ (panning) استفاده کنید. برای استفاده از این تکنیک، سرعت شاتر را پایین تر از سرعت شاتر در شرایط نرمال، انتخاب کنید.

دوربین خود را به سمت سوژه گرفته و همراه با سوژه متحرک، حرکت دهید؛ و در این حین دکمه شاتر را فشار دهید.

با اصول عکاسی حرفه ای آشنا شوید

۹) استفاده از سرعت شاترهای مختلف

برای گرفتن عکس های جالب از سرعت شاترهای مختلف استفاده کنید. برای مثال هنگامی عکاسی در شب، با سرعت شاتر 4 ثانیه عکس بگیرید. در نتیجه، در عکس شما حرکت سوژه همراه با رد نور، ثبت شده است.

اگر سرعت شاتر را سریع تر انتخاب کنید، حرکت سوژه را در عکس به صورت ثابت، خواهد بود. بهتر است از سوژه های متحرک یا پس زمینه هایی مانند امواج ساحل، جمعیت مردمی که پیاده روی می کنند و ماشین های در حال حرکت را انتخاب و با سرعت شاتر های مختلف عکاسی کنید.

۱۰) کمک گرفتن از قانون یک سوم در عکاسی

استفاده از قانون یک سوم در عکاسی باعث می شود عکس های خارق العاده ای ثبت کنید.

معمولا در زمان عکاسی سوژه را در نقطه مرکزی عکس قرار می دهند، اما می توان با تقسیم بندی فرضی عکس به ۹ مربع سوژه را در یکی از نقاط تقاطع خطوط، قرار داد و یک ترکیب بندی جدید به دست آورد.
ترکیب بندی عکس وقتی با استفاده از قانون یک سوم، باعث می شود که فریم عکس شما، چشم بیننده را خیره کند.

گرفتن عکس حرفه ای

جمع بندی

برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای علاوه بر یادگیری تکنیک های عکاسی باید نکات اولیه و مهمی را در عکاسی بدانید و سعی کنید از آنها در عکاسی استفاده کنید. این نکات عبارتند از:
– جلوگیری از لرزش دوربین
– استفاده از مثلث نوردهی
– استفاده از فیلتر پلاریزه
– ایجاد حس عمق در تصاویر
– استفاده از پس زمینه های ساده در عکس
– عدم استفاده از فلاش داخلی دوربین
– انتخاب ایزو مناسب
– استفاده از تکنیک پنینگ برای سوژه های متحرک
– انتخاب سرعت شاتر های مختلف
– استفاده از قانون یک سوم در عکاسی

آتلیه عکاسی انعکاس با استفاده از عکاسان حرفه‌ای و کارآزموده و بهره گیری از تمامی تکنیکهای روز دنیا، به ثبت لحظات خاطره انگیز شما می پردازد.

همچنین آتلیه عکاسی انعکاس با برخورداری از توانایی لازم در زمینه عکاسی صنعتی و ساختمانی، آمادگی لازم جهت همکاری با کلیه صاحبان صنایع و بخش های دولتی و خصوصی را دارا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *