انواع مدل های آلبوم عروسی

انواع مدل های آلبوم عروسی

یکی از زیباترین و خاطره انگیز ترین چیز هایی که از مراسم عقد و عروسی برای عروس و داماد به یادگار می ماند، عکس های گرفته شده است.
با مشاهده تصاویر روز عروسی، خاطرات شیرین زمان ازدواجتان را مرور می کنید.

آلبوم های عکاسی عروس، از جمله خدمات هستند که در آتلیه عکاسی انعکاس، به همراه تصویربرداری از مراسم شما ،تدوین ،میکس و…. انجام می شود.

در قدیم عکس های جشن عروسی، فقط منحصر به یک مکان مشخص با یک لباس و یک نوع میکاپ بود. اما امروزه عکس ها در لوکیشن های متفاوت و لباس های مختلف ثبت می شود.

گرفتن عکس های فرمالیته نیز این روزها رواج زیادی پیدا کرده است. همه اینها در یک آلبوم قرار می گیرند که به آلبوم عروسی معروف است.
آلبوم های امروزی عروس دارای انواع و مدل های مختلف هستند، که از نظر نوع جنس کاغذ، سایز آلبوم ، نوع جلد و همچنین تعداد و نوع برگ ها متفاوت هستند.
ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آلبوم های عروس که توسط آتلیه های عکاسی ارائه می‌شود، آشنا سازیم. چنانچه قصد تهیه آلبوم عروس را دارید با ما همراه باشید.

آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن چندین دهه سابقه در زمینه عکاسی به عنوان بهترین آتلیه در اصفهان شناخته شده است. آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی عروسی، عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی و فیلمبرداری از مجالس، فرمالیته عروسی فعالیت دارد.

هزینه خدمات در آتلیه انعکاس بصورت اقساط طولانی مدت است، عزیزانی که از پکیج های عکاسی و فیلمبرداری آتلیه انعکاس استفاده کنند، از هدیه ویژه آتلیه که کلیپ فرمالیته رایگان است بهره مند خواهند شد.

در آتلیه عکاسی انعکاس انواع خدمات عکاسی مجالس عقد و عروسی؛ همچون انواع آلبوم های عروس؛ تصویربرداری و تدوین فیلم عروسی و نظایر اینها انجام می شود.

آلبوم عروسی

انواع مدل های آلبوم عروسی

در گذشته آلبوم های عکس عروس و داماد تنها شامل آلبوم‌هایی طلقی بودند، که عکس های عروس و داماد، در سایز های مختلف چاپ شده و بر روی صفحات این آلبوم ها قرار می گرفتند، سپس با لایه‌ای از نایلون نازک روی آنها پوشیده می شد.

اما امروزه آلبوم های عروسی بسیار متنوع شده‌اند ژورنال هایی که مانند یک کتاب تمامی عکس های مربوط به دوران نامزدی، عقد و عروسی را در بر می گیرد.

این آلبوم ها عکس های عروس و داماد به صورت جداگانه و مشترک و همچنین عکس های دسته جمعی را شامل میشوند. بسیاری از عروس و دامادها با اصطلاحات آتلیه های عروسی برای انواع آلبوم ها آشنا نیستند، و در موقع انتخاب کردن آلبوم خود دچار سردرگمی می شوند.

آلبوم ایتالیایی عروس

آلبوم ایتالیایی برای اولین بار در ایتالیا تولید شده و دستگاه های تولید کننده مواد اولیه و صحافی آن در این کشور تولید می شود.بعضی از آتلیه ها از آلبوم های وارداتی ایتالیا استفاده می کنند، زیرا این آلبوم ها دوام زیادی داشته و دیرتر خراب می شوند.

در ایران هم تولید کننده های هستند که آلبوم ایتالیایی تولید می کنند. در هنگام انتخاب آتلیه دقت کنید که از آلبوم های با کیفیت استفاده کنند تا آلبوم شما برای مدت زیادی دوام داشته باشد.
( شما می توانید با خاطری آسوده ثبت لحظات خاطره انگیز مراسم عقد و عروسیتان را به آتلیه انعکاس بسپارید و از نتیجه آن لذت ببرید.)
در آلبوم های ایتالیایی در هر صفحه باز یک عکس یک تکه چاپ می شود و بین برگ های آن یک مغزی مقوایی و یا از جنس PVC گذاشته می شود.

مغزیهایی که بین عکس ها قرار می گیرد، ضخامت برگ های آلبوم را تعیین می کند. جلد آلبوم های ایتالیایی بسیار متنوع است. جنس جلد ها می تواند از مواد مختلف مانند؛ لمینیت ، چرم مصنوعی ، پارچه ، پلکسی گلس ، کامپوزیت و حتی ورقه فلزی نازک باشد.

آلبوم عروسی

بیشتر این مواد دوام زیادی دارند و پس از صحافی کیفیت بالایی خواهند داشت. اگر عکس ها توسط دستگاه لابراتوار دیجیتال چاپ شوند تنوع جنس آنها کم خواهد بود.

ولی معمولا چاپ صفحات داخلی آلبوم بجای لابراتوار دیجیتال توسط دستگاه های دیگه ای مثل پرینتر و پلاتر و … انجام می شود که تنوع ورق های آن خیلی بیشتر است.

اما استفاده از این نوع ورقها باعث کم شدن دوام آلبوم می شود. آلبوم های ایتالیایی در دو سایز وجود دارد که شامل آلبوم باز و آلبوم بسته است. مثلا وقتی اندازه دو طرف یک آلبوم ایتالیایی باز 40 سانتیمتر در 80 سانتیمتر است، به این آلبوم، آلبوم 40×80 گفته می شود.

اگر اندازه آلبوم بسته را در نظر بگیریم ، به آن آلبوم 40×40 گفته می شود. سایز های 40×60 و 40×80 و 100×50 سانتیمتر از اندازه های رایج این آلبوم نوع آلبوم هستند. آلبوم های ایتالیایی در سایز جیبی هم تهیه می شود.

آلبوم ژورنال

آلبوم ژورنال که به آلبوم مجله ای هم شهرت دارد. این آلبوم ها مانند مجله هستند. جنس صفحاتش از ورق های گلاسه است. این صفحات کاملا انعطاف پذیر هستند.

ویژگی بارز این مجله های این است که در کنار عکس ها متن هم وجود دارد. برای مثال در کنار عکس عروس و داماد می توان از خاطرات عاشقانه عروس و داماد استفاده کرد و یا احساس داماد و عروس را نسبت به یکدیگر را به صورت متن یا شعر عاشقانه آورد.
سایز رایج آلبوم ژورنال تقریبا به اندازه یک برگ A4 است که حدود ۲۰در ۳۰ سانتی متر میشود. طول آلبوم ژورنالی معمولا از سی سانتیمتر بیشتر نمی شود، ولی عرض آن را می توان با توجه به سلیقه فرد تغییر داد.
آلبوم های ژورنال ، نسبت به آلبوم ایتالیایی نازکتر و ارزانتر هستند و همین نازک بودن ورق های این آلبوم ها از کیفیت آن می کاهد.صحافی این آلبوم ها مانند مجلات است.

آلبوم فتوبوک

آلبوم فتوبوک

در آلبوم فتوبوک صفحات به صورت تک به تک چاپ شده و با چسب های مخصوص صحافی می شوند. ضخامت برگه های این آلبوم ها حدود دو میلیمتر است. آلبوم های فتوبوک معمولا در سایز های ۲۵×۶۶و ۲۳×۵۰ تهیه می شوند.

عکس ها در آلبوم فتوبوک بصورت یک عکس یک تکه است و از این حیث به البوم ایتالیایی شبیه است. جنس جلد آلبوم فتوبوک مانند صفحات داخلی آلبوم است و جلد جداگانه ندارد.
جنس صفحات داخلی فتوبوک متنوع بوده و توسط دستگاه های مختلف چاپ می شود که نوع جلد بر کیفیت و قیمت نهایی آلبوم تاثیرگذار است. دوام آلبوم های فتوبوک ها از آلبوم های ایتالیایی کمتر و از ژورنال ها بیشتر است.

آلبوم نفیس

آلبوم های نفیس معمولا دارای صفحات ضخیم و جلد های محکم هستند. در هنگام صحافی این آلبوم ها از صفحات pvc استفاده می شود تا صفحات با دوام تر شوند.

ظاهر این آلبوم ها بسیار رسمی هستند و در بعضی از آنها مواد گران قیمت نیز به کار میرود. آلبوم های ایتالیایی ، آلبوم های چسبی بوک ، آلبوم های فریم دار ، آلبوم های کره ای و طرح ژورنال در زمره آلبوم های نفیس قرار می گیرد.

کدام یک از آلبوم ها بهتر است؟

کدام یک از آلبوم ها بهتر است؟

آلبوم ایتالیایی بعنوان آلبوم اصلی عروس و داماد از بقیه رایج تر است. از آلبوم ژورنال برای عکس های اسپورت ، عکس های عقد و نامزدی می توان استفاده کرد.
از آلبوم فتوبوک می توان بعنوان آلبوم اصلی عکس های عقد و نامزدی استفاده کرد. همچنین برای عکس های اسپورت ، عکس های دسته جمعی و خانوادگی بسیار مناسب است.
آلبوم های کره ای ، طرح ژورنال ، فریم دار و چسبی برای عکس های قطعه ای مناسب هستند. این آلبوم ها برای عکس های یادبود داخل جشن ها ، عکس های خانوادگی ، عکس های عقد و نامزدی و عکس هایی که در موقعیت زمانی مختلف گرفته شده اند، کاربرد دارند.

چیدمان عکس های آلبوم عروسی

عکس ها در آلبوم عروسی باید متناسب با هم چیده شوند. اگر ادیتور عکس های شما به قواعد و اصول گرافیک ، رنگ شناسی و زیبایی شناسی آگاه باشد، به خوبی می تواند عکس هایی که در رنگ و استایل با هم هماهنگ است، را در کنار هم قرار دهد.
یک ادیتور حرفه ای با تلفیق عکس ها با یکدیگر می تواند یک چیدمان جذاب را برای آلبوم عروس انجام دهد. در چیدمان عکس ها بهتر است، عکس ها با استایل یکسان در کنار هم قرار بگیرند.

عکس های فرمالیته را بر طبق لوکیشن در کنار هم قرار دهید.از عکس های ماشین عروس و اکسسوری های عروسی حتما در آلبوم استفاده کنید. عکس های خانوادگی را در کنار یکدیگر قرار دهید.

چیدمان عکس های آلبوم عروسی

جمع بندی

یکی از یادگاری های مهم از مراسم عروسی عکس ها و آلبوم های عروسی هستند. آلبوم های عروسی تنوع زیادی دارند و بر اساس سلیقه و میزان هزینه ای که عروس و داماد برای این کار در نظر میگیرند انتخاب می شوند.
با کیفیت ترین این آلبوم ها آلبوم های ایتالیایی هستند که به خاطر ضخامت و موادی که در صفحات آن به کار می رود، بسیار بادوام هستند.
آلبوم های ژورنالی، آلبوم های فتوبوک و آلبوم های نفیس از جمله مهمترین آلبوم های عروس هستند.

عکاسان کارآزموده و ماهر در آتلیه عکاسی انعکاس با تمامی تکنیک های روز دنیا آشنایی داشته و با استفاده از مدرنترین تجهیزات عکاسی به ثبت لحظات خاطره انگیز شما می پردازند.
همچنین آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن کلیه امکانات در زمینه عکاسی صنعتی و ساختمانی ،عکاسی تبلیغاتی آمادگی لازم برای همکاری با کلیه سازمان های دولتی و خصوصی را دارا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *