عکاسی جشن تولد در بهترین آتلیه عکاسی

عکاسی جشن تولد در بهترین آتلیه عکاسی

برای عکاسی جشن تولد وجود وسایل زیر ضروری است، دوربین: می توانید از دوربین DSLR، دوربین بدون آینه یا حتی گوشی هوشمند خود استفاده کنید. اگر مبتدی هستید، یک دوربین جمع و جور با لنز زوم می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

لنز: یک لنز زوم استاندارد (مانند 18-55 میلی متر) برای اکثر عکس های جشن تولد کافی است. اگر می خواهید عکس های پرتره نزدیک بگیرید، به یک لنز پرایم 50 میلی متری یا 85 میلی متری نیز نیاز دارید.

فلاش: اگر در نور کم عکاسی می کنید، به یک فلاش اکسترنال نیاز دارید. سه پایه: یک سه پایه می تواند به شما کمک کند تا عکس های شارپ تری بگیرید، به خصوص اگر در نور کم عکاسی می کنید.

کارت حافظه: از کارت حافظه با ظرفیت بالا استفاده کنید تا فضای کافی برای ذخیره تمام عکس های خود داشته باشید. قبل از جشن آماده شوید: با فردی که تولدش است یا برگزار کننده جشن صحبت کنید تا از جزئیات و خواسته های آنها برای عکاسی مطلع شوید.

مکان برگزاری جشن را بررسی کنید تا با نور و فضای موجود آشنا شوید. تجهیزات خود را چک کنید و باتری ها را شارژ کنید. لحظات مهم را ثبت کنید: از فوت کردن شمع ها، باز کردن کادوها، بازی ها و سایر لحظات مهم جشن عکس بگیرید.

از تنوع زوایا و پرسپکتیوها استفاده کنید: از زوایای مختلف عکس بگیرید، از جمله عکس های close-up، wide-angle و از بالا. نورپردازی را در نظر بگیرید: از نور طبیعی تا حد امکان استفاده کنید. اگر در نور کم عکاسی می کنید، از فلاش یا نور مصنوعی استفاده کنید.

خلاق باشید: از ایده های خلاقانه برای عکس های خود استفاده کنید. می توانید از پس زمینه های جالب، لوازم جانبی و ژست های مختلف استفاده کنید.

عکس های جشن تولد را میتوان با روشهای زیر ویرایش کرد، نرم افزار ویرایش عکس: می توانید از نرم افزارهای مختلفی برای ویرایش عکس های خود استفاده کنید، مانند Adobe Photoshop یا Lightroom.

تنظیمات اساسی: عکس های خود را برای روشنایی، کنتراست، رنگ و وضوح تنظیم کنید. ویرایش های خلاقانه: می توانید از افکت ها، فیلترها و ابزارهای دیگر برای ویرایش خلاقانه عکس های خود استفاده کنید.

اگر شما عزیزان قصد اجاره آتلیه عکاسی برای عکاسی و فیلمبرداری از محصولات خود را دارید، ما به شما بهترین آتلیه عکاسی را معرفی میکنیم. آتلیه عکاسی انعکاس بهترین فضا را برای عکاسی در اختیار شما قرار میدهد. برای اجاره آتلیه فقط کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

در این مقاله آتلیه عکاسی انعکاس برای شما دوستان همراه در مورد عکاسی جشن تولد و نکاتی که رعایت آنها باعث می شود عکس های زیباتری به یادگار بماند مطالبی را مطرح می کند.

با عکاسی در روز تولد می توان تمام لحظات را ثبت کرد لحظاتی که اگر عکس گرفته نشود بعد از مدتی فراموش می شود اما با ثبت آن عکسها همیشه در خاطره ها باقی می ماند.

جشن تولد فقط برای بچه ها نیست این مراسم برای بزرگترها باعث شادی همه خانواده می شود. جشن تولد مراسمی است که سن و سال ندارد و هر شخصی در هر سنی برای ایجاد مراسم شادی می تواند دوستان خود را دور هم جمع کند و از لحظه هایش لذت ببرد.

بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از جشن عروسی و مجالس، کلیپ فرمالیته، ودینگ، عکاسی از کودکان، عکاسی بارداری، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صنعتی و… در خدمت شما عزیزان است.

عکاسی جشن تولد

عکاسی جشن تولد در بهترین آتلیه عکاسی

قبلا در جشن تولد یکسری صحنه های تکراری ثبت می شد مثلا میزبان با کیک تولد و در حال فوت کردن شمع ها مهمانها هم تماشا میکردند. عکس های تکی از کودک در حال شمع فوت کردن قدیمی و تکراری شده است.

در بیشتر عکس ها چشمها قرمز می شد و یک نفر تنها در حال فوت کردن شمع و اکثرا با اینکه چراغهای زیادی روشن بود ولی عکسها تاریک می افتاد. پشت صحنه تصویر نور کم و تاریک و عکس های که زیبا و دوست داشتنی نبود.

در اینجا رعایت یکسری نکات می توانند هم عکاسی در روز مراسم تولد را برایمان اسانتر کند و هم عکس های زیباتری بگیریم.

نکات مفید برای عکاسی جشن تولد

اگر شما بعنوان عکاس در جشن تولدی هستید قبل از شروع جشن تولد با میزبان جشن مشورت کنید که عکس های تکی و گروهی کدام را بیشتر ترجیح می دهد.

سعی کنید عکسبرداری ها را در اول جشن شروع کنید چون در اول جشن انرژی و حوصله افراد بیشتر است. از رویدادهای مختلف در مراسم عکس بگیرید.

سعی کنید با مهمانان روابط صمیمانه ای برقرار کنید این کار یک سیاست حرفه ای برای کار است. در هنگام جشن تولد عکاس باید مدیریت مراسم را بدست بگیرید و مهمانها را سازمان دهی کند.

عکاسی تولد در فضای باز

در موقع ورود کیک یا فوت کردن شمع و بریدن کیک بتوان عکس و فیلم های زیبایی بگیرد. باید جوری مهمانها را مرتب کنید که پشت سر شخصیتی که میخواهد کیک را فوت کند قرار بگیرند.

عکسهای ناگهانی و طبیعی بگیرید عکسهایی که بدون هماهنگی گرفته می‌شد بسیار خاص تر و زیباتر هستند مثلا صحنه های که افراد حواسشان به دوربین عکاسی نیست، خوش و بش و شوخی های افراد با هم این صحنه ها را از دست ندهید.

عکاسی از میز غذا و تصویر هوایی از بالای عکاسی متفاوتی ایجاد می کند. در جشن تولد عکسهای زیادی بگیرید چون مخصوصا عکاسی از حیوانات و بچه ها که حرکات غیر قابل پیش بینی دارند ممکن است تعدادی عکس ها خوب نباشد.

بخصوص عکاسی با دوربین دیجیتال می توان عکسهای زیاد و پشت سر هم گرفت و از بین عکسها انتخاب کنید. عکس ها را در فاصله دور یا نزدیک بگیرید تنوع عکسها باعث زیبایی عکس ها می شود.

در جشن تولد عکاسی بیشتر از خانواده باشد تا مهمانان البته حضور مهمانها را باید در عکس ها باشد ولی عمده عکاسی روی خانواده اصلی باشد بخصوص سعی کنید عکسهایی از بزرگ‌ترهای فامیل از جمله پدر بزرگ و مادربزرگ گرفته شود.

در موقع روشن کردن شمع ها یا فوت کردن شمع و بازکردن هدایا صحنه های زیبایی ایجاد می شود. باید عکاس ایده های خلاقانه ای داشته باشد مثلا در نحوه قرار دادن مهمانان در عکس و فیلم یا ژست های آنها ایده های جالبی ارائه بدهد.

عکاسی تولد کودک

یکی از قسمت‌هایی که می توان عکس های متنوعی گرفت عکس با کادو و هدیه ها است. از همه چیز و همه کس عکس بگیرید. در هنگام فوت کردن شمع همه مهمانها در عکس در پشت سر و میزبان هم در حال فوت کردن شمع زیبایی ویژه ای به عکس می دهد.
از جهات مختلف و زوایا و مکانهای مختلف عکس بگیرید. سعی کنید از یکسری عکسها دو کپی عکس ظاهر کنید و بعد به عنوان یادگاری به مهمانها بدهید.

عکس پرتره یادگاری بگیرید. دیوار سفید پس زمینه بسیار خوبی برای عکس پرتره است از بچه هایی که در جشن تولد فرزندتان حضور دارند پرتره بگیرید.

طبیعی رفتار کنید. سعی کنید در جشن تولد خود را یکی از اعضا مهمانها و خاانواده بدانید تا افراد جلو دوربین معذب نشوند و احساس راحتی داشته باشند.

از لنز زوم استفاده کنید تا لحظات را به زیبایی ثبت کنید. برای گرفتن شاتهای بسته ای داشته باشید لازم نیست به موضوع نزدیک شوید . با استفاده از لنز زوم می توانید را عکس های نزدیک بگیرید.

لحظات ناب وخاص را از دست ندهید. مثلا زوجهایی که همدیگر را در آغوش گرفتن، شادی کودکان و آغوش گرفتن مهمانها و بچه ها و نوزادانی که شلوغ می کنند همه صحنه های جالبی برای عکاسی هستند.

عکاسی جشن تولد

نور پردازی مکان جشن تولد

بیشتر مواقع جشن تولدها در مکان های گرفته می شود که نور کمی دارد قبل از مراسم تنظیمات دوربین را انجام دهید که متناسب با نور عکس های زیبایی بگیرد. برای تنظیمات نور به سرعت ISO و سرعت شاتر خود توجه کنید.

فلاش برای عکس را در جایی که سایه های اضافی وجود دارد استفاده می کنند در جایی که نور طبیعی کافی دارد دیگر لزومی به فلاش دوربین نیست.
در مکان های که نور کافی وجود ندارد از نور فلاش استفاده کنید فقط باید توجه کنید که نور فلاش پخش شود حتی می توانید دیفیوزر را بر روی دوربین فلاش قرار دهید تا نور پخش شود.

برای عکاسی از محیط داخل تنظیمات دوربین را انجام دهید و سپس به بیرون بروید و تنظیمات را برای محیط بیرون تغییر دهید به این ترتیب به خوبی می توانید متوجه بشید که کدام تنظیمات برای هر قسمت مناسب است.

با چند حالت میتوانید حال و هوایی زیبایی به جشن تولد بدهید اولین کار اینکه نورپردازی مکان تغییر بدید صحنه عکاسی باید روشن باشد ولی روشنایی باید به قدری باشد که طبیعی باشد یکسری کارها را باید روی دوربین انجام داد.
مثلاً ISO دوربینتان را به حدود ۴۰۰ افزایش و فلش را بر روی حالت night portrait بگذارید. در این حالت دوربین نورپردازی را خودکار می‌کند. به حدی که نور محیط روشن تر و طبیعی تر آست. دوربین را حتما در مکان ثابتی بگذارید که لرزش نداشته باشد.

در دوربین DSLR با فلاش سیستم اصلاح نور آن را روشن کنید تا بتوانید میزان روشنایی را تغییر دهد. دوربین هایی که داری فلاش گردان است دیگر احتیاج به تقویت نور ندارید.

عکاسی از جشن تولد کودک

فلش را به سمت یک دیوار یا سقف بتابانید اگر دیوار سفید باشد تا نوری باز و طبیعی منتشر بشود. ولی فلش بسیم دارای بیش از یک واحد نورپردازی است.

باید یک فلش بالای دوربین باشد که نور کافی در تصویر ایجاد شود عکسها در تولد باید طوری باشد که همه دور هم جمع شوند و نور بصورت یکسان پخش شود.
در لحظه ای که شمعها را فوت می‌کنند نور پردازی باید به گونه ای باشد که بر روی شخصی را که شمع را فوت می‌کند فوکوس نور باشد تا لحظه فوت کردن شمع را از دست ندهید.

برای عکس برداری از مراسم سعی کنید نور محیط کافی باشد و سایه ها در عکس نباشد. باطریهای دوربین را شارژ کنید یا از یک باطری نو استفاده کنید.
شما دوستان عزیز می توانید برای ثبت لحظه های خاص و زیبای خود به بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان مراجعه کنید. آتلیه عکاسی انعکاس در اصفهان در کنار شماست تا لحظه های شما را برایتان ماندگار کند.

آتلیه انعکاس در عکاسی و فیلمبرداری از مجالس و جشن عروسی، نامزدی، جشن تولد، ودینگ، جشن فارغ التحصیلی، تهیه کلیپ فرمالیته با کادری حرفه ای و جدید ترین تجهیزات روز دنیا، هلی شات و … در خدمت شما عزیزان است.

جهت هماهنگی و دیدن نمونه کارها با شماره تلفن  ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *