بهترین آتلیه عکاسی اصفهان|عکاسی معماری

بهترین آتلیه عکاسی اصفهان|عکاسی معماری

بهترین زمان برای عکاسی از بناهای معماری به عوامل مختلفی مانند نوع بنا، موقعیت مکانی، و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. به طور کلی، ساعات اولیه صبح و اواخر عصر به دلیل نور ملایم و سایه‌های جذاب، زمان‌های ایده‌آلی برای عکاسی هستند.

در روزهای ابری نیز نور یکنواخت و بدون سایه‌های تند می‌تواند عکس‌های زیبایی را به ارمغان بیاورد. برای عکاسی معماری به یک دوربین عکاسی با کیفیت، لنز واید، و سه پایه نیاز دارید.

همچنین، استفاده از فیلترهای ND و پلاریزه می‌تواند به شما در ثبت عکس‌های بهتر کمک کند. به ترکیب‌بندی عکس خود توجه کنید و از خطوط عمودی و افقی بنا برای ایجاد تعادل و نظم در عکس استفاده کنید.

نوردهی صحیح یکی از مهم‌ترین عوامل در عکاسی معماری است. از نور طبیعی استفاده کنید و از ایجاد سایه‌های تند در عکس خود خودداری کنید. به جزئیات بنا مانند تزئینات، و بافت‌ها توجه کنید و آن‌ها را در عکس خود ثبت کنید.

عکاسی معماری به صبر و حوصله نیاز دارد. برای ثبت عکس‌های ایده‌آل، زمان کافی بگذارید و از زوایای مختلف عکاسی کنید. آتلیه انعکاس در زمینه عکاسی عروسی، عکاسی و فیلمبرداری از مجالس، عکاسی فرمالیته فعالیت دارد.

همچنین آتلیه انعکاس در زمینه عکاسی کودک، عکاسی بارداری، عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی پرتره، عکاسی مدلینگ، آموزش عکاسی، چاپ و صحافی انواع آلبوم عکاسی و… نیز فعالیت دارد.

شما عزیزان میتوانید برای مشاهده آرشیو آتلیه با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید. عزیزانی که از پکیج های عروسی آتلیه انعکاس استفاده کنند، از هدیه ویژه این آتلیه که کلیپ فرمالیته رایگان است بهره مند خواهند شد.

یکی از انواع عکاسی که در سال‌های اخیر در میان شرکت‌های ساختمانی گسترش پیدا کرده عکاسی معماری است. عکاسی معماری از زیر شاخه های عکاسی تبلیغاتی است.
به هر نوع تصویری که از داخل و یا خارج ساختمان و یا هر سازه ای به وسیله دوربین عکاسی گرفته شود عکس معماری گفته می‌شود.تاریخچه عکاسی معماری به اوایل قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد.

در آغاز عکاسی معماری فقط شامل عکس های ساده ای از قسمت‌های مختلف ساختمان بود.ولی به تدریج این مدل عکاسی گسترش یافت.

عکاسان سعی کردند با استفاده از خلاقیت و ترکیب بندی های جدید عکس های خود را جذاب تر نمایند. معماران نیز دریافتند که با استخدام عکاسان حرفه‌ای می‌توانند به گسترش کار خود کمک زیادی بنمایند.
ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع عکاسی معماری و نکات مهم در این زمینه آشنا کنیم، چنانچه به این مبحث علاقه‌مندید با ما همراه باشید.

عکاسی معماری

آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن چندین دهه سابقه عکاسی، به عنوان یکی از بهترین آتلیه عکاسی دراصفهان شناخته شده است.استفاده از تجهیزات حرفه ای و عکاسان آموزش دیده و با تجربه از مزایای آتلیه عکاسی انعکاس است.

میزان بالای رضایتمندی مشتریان استفاده کننده از خدمات آتلیه عکاسی انعکاس گویای این مطلب است.

بهترین آتلیه عکاسی اصفهان|عکاسی معماری

عکاسی معماری با اهداف مشخصی انجام می شود. وقتی که از انواع ساختمان با هدف تبلیغات و بازاریابی عکاسی شود، عنوان عکاسی معماری تبلیغاتی به آن اطلاق می‌شود.

این تصاویر در مجلات، وبسایت‌ها یا بروشورها چاپ می‌شود. به وسیله عکس‌های حرفه‌ای می‌توان طرح‌ها، ایده‌ها و جزئیات آن را به بهترین شکل توضیح داد.
طراحان داخلی هم از خدمات عکاسی معماری بهره می‌برند. نشان دادن عناصر و جزئیات طراحی داخلی نیز نوع عکاسی تبلیغاتی معماری محسوب می‌شود.
عکاسی معماری برای مشاوران املاک نیز بسیار مفید باشد. آنان با گرفتن عکس از خانه‌های و یا بناهای مختلفی که برای فروش هستند، و قرار دادن آنها در دسترس مشتریان به صورت آنلاین، در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند.
معماران جوان و تازه کار نیز می توانند با گرفتن عکس از پروژه های معماری خود به منظور معرفی به شرکت‌های ساخت و ساز و همچنین شرکت در مسابقات طراحی برای خود وجهه مناسبی کسب کنند.

انواع عکاسی معماری

انواع عکاسی معماری

به طور کلی عکاسی معماری به دو دسته عکاسی از نمای خارجی و عکاسی از طراحی و دکوراسیون داخلی تقسیم می شود.

عکاسی نمای خارجی

می‌دانیم که مهمترین عنصر در عکاسی استفاده از نور است. در عکاسی از نمای خارجی ساختمان عکاس از نور خورشید در روز و در شب از نورهای اطراف مانند؛ چراغ‌‎های خیابان، چراغ‎‌های بیرونی یک ساختمان، نور ماه و نظایر این استفاده می‌کند.
استفاده از منظره اطراف ساختمان برای ترکیب بندی عکس و هماهنگی بین بنا و محیط بسیار مهم است.

وجود گل‎‌ها، درختان، آب‎نما و غیره در پیش‌‎زمینه عکس می‌تواند چشم بیننده را به داخل عکس و سوژه اصلی که همان ساختمان است، هدایت می‌کند.

عکاسی نمای داخلی

در عکاسی معماری از نمای داخلی نیز از نوری که از پنجره‎‌ها عبور می‌کند، استفاده می‌شود. همچنین عکاسان معماری از منابع نوری اضافی، برای افزایش نورپردازی داخل یک ساختمان استفاده می ‎کنند.

البته استفاده از تکنیک های نورپردازی پس از ویرایش نیز برای عکاس وجود دارد.

انواع عکاسی معماری با توجه به نوع ساختمان

عکاسی معماری با توجه به نوع ساختمانی که از آن عکس گرفته می شود به انواع مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از:
– عکاسی معماری فرهنگی که شامل عکاسی از موزه ها، کتابخانه ها، مراکز سرگرمی،‌ تئاترها، گالری ها است.

– عکاسی معماری تجاری شامل عکاسی از ساختمان های اداری و پاساژهای تجاری است.

عکاسی ساختمان

– عکاسی معماری ورزشی که به عکس هایی که از استادیوم ها، میدان های مسابقات، مراکز آبی، مراکز تفریحی سرپوشیده و سرباز گرفته می شود، اطلاق می شود.

– عکاسی معماری آموزشی شامل عکس از دانشگاه ها و مدارس موسسات آموزشی و فرهنگی است.

– عکاسی معماری فروشگاهی به کلیه عکس هایی که از رستوران ها، مراکز خرید، فروشگاه های خرده فروشی و عمده فروشی، کافی شاپ ها، بوتیک ها و نظایر اینها گرفته می ‎شوند،گفته می شود.

– عکاسی معماری سلامت که شامل عکاسی از بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی، آسایشگاه های مخصوص کودکان و یا سالمندان و مراکز آموزش سلامت است.

عکاسی معماری هتلداری شامل عکاسی از هتل ها و مسافرخانه ها، اقامت گاههای خصوصی و عمومی، مجتمع های آپارتمانی است.

عکاسی فضای باز که شامل فضاهای عمومی شهری، پارک ها، پارکینگ ها و غیره می‌شود.

برای گرفتن عکس های جذاب به خصوص عکس هایی که جنبه تبلیغاتی را دارند بهتر است به بهترین آتلیه های عکاسی مراجعه کنید.

نکات مهم در عکاسی معماری

– نورپردازی خوب را در اولویت قرار دهید.عکاس معماری همواره باید شرایط نورپردازی را در اولویت قرار دهد، چون نورپردازی عالی در عکاسی معماری باعث بالا رفتن درک مخاطب از آن پروژه معماری می‌شود.

– در شرایط مختلف جوی و زمان‌‎های مختلفی از روز عکاسی کنید.گرفتن عکس‌های متعدد در زمان‎‌های مختلف از روز و یا در شرایط جوی گوناگون می ‎تواند رابطه ساختمان با محیط اطرافش را به نمایش بگذارد.

گرفتن عکس ساختمان تنها در زمان خاص، نمی‌تواند تمام جنبه های هنری آن را به نمایش بگذارد.

– یک زاویه خوب برای عکاسی پیدا کنید. وقت گذاشتن برای پیدا کردن زاویه های متفاوت برای عکاسی، می‎تواند اشکال کمتر دیده شده از جزئیات یک ساختمان را به خوبی نشان دهد.

نکات مهم در عکاسی معماری

– حضور افراد در تصویر یک ساختمان، در عکس شما حس زنده بودن را به بیننده القا می‌کند.

در گذشته سعی بر این بوده که در عکاسی از یک بنا مردم دیده نشوند، اما در حال حاضر، تعداد زیادی از عکاسان سرشناس معماری بر این عقیده اند که عکس معماری بدون اشخاص جذابیتی ندارد.

یک عکاس خوب معماری از حضور مردم در عکس جلوگیری نمی‌کند.

– به جزئیات هم مانند کلیات اجزا اهمیت بدهید. معمولا برای عکاسی ساختمان از لنز های زاویه باز استفاده می کنند. اما در بناهای ساختمانی جزئیات ریزی هستند که ممکن است نادیده گرفته ‎شوند.

یک عکاس معماری باید سعی کند، جزئیات را از نمای نزدیک ثبت ‎کند تا در صورت لزوم از آن در عکس استفاده کند‌.

– یک بخش مهم عکاسی پردازش تصویر است که به عکاس اجازه می‎دهد با استفاده از نرم‎‌افزارها، عکس‌‎های خود را با فضای عکاسی هماهنگ کند.

سوژه عکس‌‎های خود را به نحوی ویرایش کند تا با فضایی که قصد ترسیم آن را دارد هماهنگ شود. البته این پردازش نباید عکس ها را از حالت طبیعی خود خارج کند.

– ثبت عکس‌‎های با کیفیت بالا استفاده از ابزارهای پیشرفته لازم است. یک عکاس موفق از تجهیزات با کیفیت و به روز استفاده می کند تا نتیجه مورد دلخواه را به دست آورد.

استفاده از لنزهای باز در عکاسی معماری بسیار رایج است و عکاس با استفاده از سه‎ پایه تصاویر بهتری می‎گیرد. همچنین از فیلترهای پولاریزه برای بالا بردن شفافیت در تصاویر استفاده می‎کند.

– از مکانی که قصد عکاسی از آن را دارید، چند بار دیدن کنید. چون گاهی اوقات جنبه‎‌های جالب یک بنا تنها با گذشت زمان آشکار می‎شوند.

– در مورد تاریخچه و علت ساخت یک بنا، تحقیق کنید. بازید قبل از عکاسی یک شرط لازم است که به عکاس کمک می‎کند ماهیت آن بنا را به تصویر بکشد.

عکاسی ساختمانی

– از همه بخش های یک ساختمان عکاسی کنید. طراحی های داخلی، ساختمان نیز گاهی بهتر از یک نمای کلی است. همچنین محل قرارگیری ساختمان نیز توجه کنید.

شاید یک ساختمان دارای ویژگی های خاصی نسبت به دیگر ساختمان های اطراف خود داشته باشد.

آتلیه عکاسی انعکاس تمام خدمات در زمینه عکاسی مانند آتلیه مخصوص عروس و داماد، آتلیه کودک، عکاسی پرتره و غیر را انجام می دهد. شما می توانید با مراجعه به آتلیه عکاسی انعکاس، لحظات خاطره انگیز زندگی خود را ثبت کنید.

همچنین آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن تجهیزات لازم در زمینه عکاسی صنعتی و ساختمانی آمادگی لازم حهت همکاری با کلیه شرکتهای دولتی و خصوصی را دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *