آتلیه عکاسی نوزاد

آتلیه عکاسی نوزاد

بهترین زمان برای عکاسی نوزاد بین 5 تا 14 روزگی است. در این سن، نوزادان هنوز خواب طولانی دارند و انعطاف پذیری بدنشان زیاد است. این امر به عکاس اجازه می دهد تا ژست های مختلفی را برای عکس های زیبا ایجاد کند.

آتلیه های عکاسی نوزاد معمولاً مجموعه ای از لباس های نوزاد را برای استفاده در عکس ها ارائه می دهند. این لباس ها در انواع مختلف سبک ها و رنگ ها موجود هستند و می توانند به ایجاد عکس های زیبا و خاطره انگیز کمک کنند.

علاوه بر لباس های آتلیه، والدین می توانند لباس های شخصی نیز برای نوزاد خود بیاورند. این می تواند یک راه عالی برای افزودن شخصیت شخصی به عکس ها باشد.

هزینه عکاسی نوزاد بسته به آتلیه، مدت زمان عکاسی و سایر عوامل متفاوت است. به طور کلی، هزینه عکاسی نوزاد از چند میلیون تومان شروع می شود و می تواند به چند میلیون تومان نیز برسد.

هنگام انتخاب آتلیه عکاسی نوزاد، مهم است که از قیمت ها مطلع باشید و آتلیه ای را انتخاب کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد. همچنین مهم است که بررسی های آتلیه را بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که از کیفیت کار آنها راضی خواهید بود.

قبل از انتخاب آتلیه برای عکاسی نوزاد حتما از آرشیو آتلیه انعکاس دیدن کنید. شما عزیزان برای ارتباط با آتلیه انعکاس کافیست با شماره  ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

از جذاب ترین عکس های دوران زندگی هر فرد عکسهای مربوط به دوران نوزادی است. نوزادی به عنوان شیرین ترین دوران عمر برای همه افراد جذابیت خاصی دارد.

در گذشته عکاسی از نوزادان در خانه و توسط والدین انجام می شد. ولی امروزه همراه با پیشرفت صنعت عکاسی، عکاسی نوزاد نیز از این مقوله جدا نمانده و به صورت تخصصی در آتلیه عکاسی نوزاد انجام می گردد.

به طوری که امروزه اکثر آتلیه های حرفه ای، آتلیه عکاسی نوزاد دارند. به خصوص که نوزاد بسیار حساس بوده و عکاسی از آن به شرایط خاص و ایمن احتیاج دارد.

آتلیه عکاسی انعکاس به عنوان بهترین آتلیه اصفهان در زمینه عکاسی از نوزادان و عکاسی کودک با مدرن ترین تجهیزات عکاسی و کادری حرفه ای در خدمت هموطنان عزیز است.

آتلیه عکاسی انعکاس همچنین در عکاسی و فیلمبرداری مراسم عروسی پکیج های بی‌نظیری ارائه می‌دهد. عزیزانی که از پکیج های عروسی این آتلیه استفاده کنند به عنوان هدیه ویژه، کلیپ فرمالیته برایشان رایگان انجام می‌شود.

هزینه خدمات عکاسی و فیلمبرداری مجالس و فرمالیته و… بصورت اقساط طولانی مدت دریافت می‌شود. عکاسی تبلیغاتی، عکاسی نامزدی، عکاسی صنعتی، عکاسی پرسنلی، عکاسی مدلینگ و… در این آتلیه انجام می‌شود.

آتلیه عکاسی نوزاد

عکاس نوزاد باید دارای تخصص، تجربه، صبر و حوصله و بسیاری خصوصیات دیگر باشد، تا بتواند لحظات خاص را شکار کرده و زیبایی و معصومیت کودکانه را ثبت نماید.

 عکاسی نوزاد

ویژگیهای شخصیتی عکاس برای عکاسی از نوزاد

۱. تخصص و تجربه عکاسی نوزاد

از آنجا که نوزادان قادر به ژست گرفتن برای عکاسی نیستند، مهمترین ویژگی عکاس داشتن تخصص و تجربه عکاسی نوزاد است. عکاس باید در کسری از ثانیه واکنشهای غیر ارادی کودک مانند لبخند، نگاه جذاب، حتی خمیازه کودک را ثبت کند.

تجربه باعث می گردد، عکاس بتواند این لحظات ناب را شکار کرده و آنها را از دست ندهد. عکاس غیر حرفه ای و آماتور ساعت ها منتظر این ری اکشن می ماند، اما در لحظه اتفاق آن قادر به ثبت و عکس گرفتن نمی‌باشد.

۲. صبر و علاقه

عکاس نوزاد باید صبر زیادی داشته باشد. ممکن است برای ثبت لبخند نوزاد ساعت ها انتظار بکشید، یا کودک به دلایل مختلف ناآرام باشد و گریه کند. اگر عکاس حوصله و صبر لازم را نداشته باشد، کلافه شده و نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

همچنین عکاس باید به نوزادان علاقمند باشد. علاقه عکاس به نوزاد باعث می گردد، بتواند به درستی با نوزاد و والدین ارتباط برقرار کرده و در نتیجه فضای دوستانه ایجاد کند.

آرامش والدین بر روی کودک اثر مطلوب داشته و باعث می گردد، نوزاد این فضا را حس کرده و بیشتر همکاری نماید.

۳. توانایی ادیت حرفه ای

در عکاسی نوزاد در بیشتر مواقع تمام شرایط مطلوب و مورد نظر عکاس در یک عکس جمع نمی شود . ممکن است در یک عکس لبخند کودک زیبا باشد، ولی لباس های کودک نامرتب باشد یا عکس کودک در مکانی غیر از دکور در نظر گرفته شده، خوب و مطلوب ثبت شود.

عکاس باید توانایی ادیت عکس ها را داشته باشد. همچنین در صورت لزوم باید بتواند قسمت های مختلف عکس را در کنار هم چیده و نتیجه رضایت بخش را به دست آورد.

آتلیه حرفه ای نوزاد

استفاده از فتوشاپ در عکاسی نوزادان بسیار مرسوم است. فتوشاپ عکس نوزاد باید به صورت حرفه ای انجام شود تا عکس طبیعی و زیبا بوده و از حالت مصنوعی و غیر طبیعی خارج شود.

ویژگی های آتلیه تخصصی نوزاد

۱‌. فضای مناسب با تهویه مطلوب

آتلیه عکاسی نوزاد باید از لحاظ مساحت، فضای مناسبی در اختیار نوزاد و والدین قرار بدهد. نوزادان در فضای کوچک و گرفته، با دمای نامناسب و تهویه نامطلوب کلافه شده، آرامش خود را از دست می‌دهند و گریه های طولانی و بی دلیل دارند.

آتلیه عکاسی نوزاد باید به نحوی طراحی شود، که تهویه مناسب داشته و هوا در جریان باشد.‌ باید فضایی برای تعویض لباس کودک و همچنین در صورت لزوم شیردهی مادر در نظر گرفته شود.

۲. دمای مناسب و بهداشت کافی

از آنجا که نوزادان بسیار حساس و آسیب پذیر هستند ،باید آتلیه امکان تنظیم دما را داشته باشد. به خصوص که در اکثر عکس های نوزادان آنها بدون لباس هستند یا لباس کمی بر تن دارند.

اگر آتلیه عکاسی نوزاد امکان تنظیم دما نداشته باشد، دمای بالا باعث کلافگی و ناآرامی کودک می‌شود و دمای کم و پایین باعث بیماری کودک می‌شود.

از نظر مسائل بهداشتی آتلیه عکاسی نوزاد باید فاکتورهای بهداشتی را رعایت کرده به خصوص در مورد لباس هایی که آتلیه طراحی کرده و هنگام عکاسی نوزاد از آن استفاده می شود. دکور ها و وسایل استفاده شده باید تمیز بوده و در حد لزوم نکات بهداشتی در مورد آن ها رعایت شود.

عکاسی حرفه ای نوزاد

۳. داشتن تجهیزات لازم

عکاسی از نوزاد به تجهیزات خواص نیاز دارد تا علاوه بر عکاسی با کیفیت، ایمنی و سلامت کودک رعایت گردد. از جمله تجهیزات عکاسی لازم برای عکاسی نوزاد، داشتن لنزهای مناسب است.

یک لنز ۵۰ میلی متری انتخاب خوبی برای عکاسی نوزاد است. آتلیه های حرفه ای معمولاً مجموعه‌ای از لنزهای مورد نیاز را تهیه نموده و در هنگام عکاسی از آن استفاده می کنند.
رعایت ایمنی نوزاد از ویژگی های مهم آتلیه تخصصی نوزاد است. از آنجا که نوزاد هیچ گونه کنترلی بر جسم خود ندارد، دکورهای استفاده شده باید ایمن بوده و باعث آسیب رسیدن به کودک در اثر حرکت و یا ضربه نشود.

۴. داشتن دکور و اکسسوری های لازم

آتلیه های تخصصی در هر زمینه ای دکور لازم برای فعالیت خود را تهیه می نمایند. آتلیه تخصصی نوزادان نیز باید دکورهای مرتبط با عکاسی کودک را در اختیار داشته باشد.

این دکورها می توانند با تم های مختلف طراحی شوند. دکورهای آتلیه نوزاد باید تنوع لازم را داشته باشد تا خانواده ها قادر به انتخاب دکور مورد نظر خود باشند.

همچنین وجود اکسسوری های زیبا باعث جذابیت عکاسی نوزاد می گردد. در برخی آتلیه های تخصصی لباس های زیبایی برای عکاسی نوزادان طراحی می گردد که باعث زیبایی و جذابیت بیشتر عکس می شود.

برخی نکات ضروری در مورد عکاسی نوزاد

۱. توجه به زمان خواب و تغذیه نوزاد

یکی از مهمترین عواملی که باعث می گردد، عکاسی نوزاد آسان تر انجام شود، آرامش و خوش خلقی نوزاد است. نوزاد باید به اندازه کافی خوابیده باشد و همچنین نوزاد نباید گرسنه باشد.

آتلیه عکس نوزاد

با والدین صحبت کرده و در مورد زمان بیداری نوزاد اطلاعات کاملی به دست آورید. حتی اگر لازم است، در موقع عکاسی به مادر زمان لازم برای شیردهی و خواباندن کودک را بدهید.

۲. عکاسی در زمان خواب نوزاد

یکی از بهترین زمان هایی که می توانید از نوزادان عکاسی کنید، زمان خواب آنها است. نوزادان در زمان خواب مانند فرشته های زمینی جذاب و دوست داشتنی هستند.

همچنین امکان قرار دادن نوزاد در پوزیشن و ژست های مورد نظر در زمان خواب بیشتر است، چرا که در زمان بیداری کودک دست و پای خود را تکان داده و در موقعیت ثابت قرار نمی گیرد.

۳. عکاسی از پرتره نوزاد

معمولاً از پرتره نوزاد عکاسی نمی شود، ولی چنانچه والدین تمایل به عکاسی از پرتره ی نوزاد داشتند، سعی کنید، این کار را در هفته اول تولد نوزاد انجام دهید.‌

چرا که در این زمان معمولاً کودکان پوستی شفاف دارند و حساسیت های مختلف نسبت به فاکتورهای بیرونی هنوز بر روی پوست آنها ظاهر نشده است.

۴. سن عکاسی نوزاد

بهترین زمان برای عکاسی نوزاد هفته اول و دوم تولد نوزاد است. در این زمان نوزادان بیشتر ساعات روز را در خواب به سر می برند و چندان هوشیاری نسبت به محیط پیرامون ندارند. چنانچه کودک به طور کامل شیردهی شود، برای عکاسی آرامش لازم را خواهد داشت.

۵. همکاری با والدین

برای نتیجه گیری بهتر از عکاسی هماهنگی لازم را با والدین داشته باشید. به حساسیت پدر و مادر نسبت به کودک توجه کنید و سعی کنید، آنها را درک نمایید.

عکس آتلیه نوزادی

همچنین نظرخواهی از والدین در مورد ژست های نوزاد علاوه بر جلب همکاری آنها باعث رضایت بیشتر والدین از نتیجه عکاسی گشته و کار عکاسی را در زمان کمتر و با کیفیت بیشتر انجام می شود.

حتماً با مادر برای شیردهی و خواب نوزاد همکاری کنید تا آرامش نوزاد و مادر حفظ شده و شما نتیجه بهتری بگیرید. حساسیت مادران را در این زمینه درک کرد و به آن احترام بگذارید.

جمع بندی

عکاسی تخصصی از نوزادان احتیاج به رفتار حرفه ای و آتلیه تخصصی دارد. عکاس نوزاد باید تخصص و تجربه ی عکاسی از نوزاد را داشته باشد تا بتواند لحظات خاص و ناب را شکار نماید.

عکاس نوزاد باید صبر و علاقه زیادی در زمینه عکاسی نوزاد داشته باشد. همچنین باید قادر باشد، عکس های گرفته شده را به بهترین نحو ویرایش نماید. آتلیه عکاسی نوزاد باید فضای کافی با تهویه و دمای مناسب داشته باشد.

دکور متنوع و اکسسوری های زیبا به جذابیت عکس های نوزاد می افزاید. هنگام عکاسی نوزاد بهداشت و ایمنی نوزاد باید رعایت گردد. خواب و تغذیه نوزاد از عواملی هستند، که توجه به آنها باعث افزایش کیفیت عکس و سهولت کار عکاسی می شود.

موقع خواب کودک بهترین زمان برای عکاسی است. هنگام عکاسی نوزاد به حساسیت والدین توجه کرده از آنها همکاری و مشورت بخواهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

اگر شما عزیزان می‌خواهید زیباترین عکسهای نوزادی را از کودکان دلبند خود به یادگار بگیرید، از آرشیو بهترین آتلیه عکس اصفهان دیدن کنید.

آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه آموزش عکاسی، آموزش رتوش عکس، آموزش میکس و مونتاژ فیلم، ساخت انواع کلیپ حرفه ای، چاپ و صحافی انواع آلبوم عروسی، تبدیل انواع فیلم های قدیمی و.. نیز فعالیت می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *