چطور عکس پرسنلی بگیریم؟

چطور عکس پرسنلی بگیریم؟

لباس مناسب برای عکاسی پرسنلی باید ساده، رسمی و بدون طرح یا رنگ جیغ باشد. بهتر است از پیراهن یا بلوز یقه‌دار استفاده کنید. خانم‌ها می‌توانند از روسری یا مقنعه ساده استفاده کنند. آقایان باید موهای خود را مرتب و کوتاه نگه دارند.

آرایش مناسب برای عکاسی پرسنلی، باید ملایم و طبیعی باشد. از استفاده از رژ لب و ریمل غلیظ خودداری کنید. بهتر است از کرم پودر و سایه چشم استفاده نکنید.

اندازه عکس پرسنلی باید 3 در 4 سانتی‌متر باشد. عکس باید از روبرو گرفته شده باشد و شانه‌ها باید صاف باشند. سر باید مستقیم و رو به دوربین باشد و لبخند کوچکی روی لب داشته باشید.

عکس پرسنلی باید واضح و با کیفیت باشد. بهتر است عکس را در آتلیه عکاسی بگیرید. از عینک آفتابی و کلاه استفاده نکنید. از جواهرات و زیورآلات بزرگ استفاده نکنید.

اگر شما عزیزان قصد اجاره آتلیه برای عکاسی از محصولات خود را دارید، ما به شما بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان را معرفی میکنیم. آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن فضایی عالی امکان عکاسی حرفه ای را برای شما مهیا کرده است.

برای اجاره آتلیه عکاسی فقط کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

از میان تمام گرایش های صنعت عکاسی، عکاسی پرسنلی پرکاربردترین شاخه ی عکاسی است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. معمولاً همه ما تجربی عکاسی پرسنلی را داریم. در تمامی مدارک اشخاص، برای احراز هویت از عکس پرسنلی استفاده می شود.

از مدارک تحصیلی گرفته تا شناسنامه و کارت ملی و حتی گذرنامه نیز نیاز به عکس پرسنلی دارد. بنابراین لازم است، آتلیه های حرفه ای به صورت تخصصی، آتلیه عکس پرسنلی داشته باشند.

از دید عامه افراد عکاسی پرسنلی ساده و آسان بوده و نیاز به مهارت و تجربه خاصی ندارد. ولی این تصور اشتباه است. عکاس پرسنلی باید بر فنون عکاسی مسلط باشد تا عکس های گرفته شده زیبا بوده و همچنین مورد تایید و قبول مراجع مربوطه قرار گیرد.

شما عزیزانی گه قصد گرفتن عکس پرسنلی را دارید می توانید به بهترین آتلیه اصفهان مراجعه کنید. آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی با تجهیزات روز عکاسی و کادری حرفه ای آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

هدیه ویژه آتلیه عکاسی انعکاس به عزیزانی که از پکیج های عکاسی عروسی ما استفاده می کنند، کلیپ فرمالیته رایگان است که تقدیم به شما عزیزان همراه می شود. پرداخت هزینه در آتلیه عکاسی انعکاس به صورت اقساط طولانی مدت انجام می شود.

آتلیه عکاسی انعکاس همچنین در زمینه فیلمبرداری و خدمات مجالس، عکاسی نامزدی، عکاسی پرسنلی، عکاسی کودک، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صنعتی، چاپ و صحافی آلبوم عکاسی، ساخت انواع کلیپ حرفه ای  و… نیز فعالیت می کند.

چطور عکس پرسنلی بگیریم؟

عکس پرسنلی در سایزهای کوچک گرفته می شود. عکس پرسنلی برای موارد استفاده خاص گرفته می شود. معمولاً این عکس ها برای الصاق بر روی مدارک تحصیلی، مدارک هویتی، گذرنامه ،گواهینامه و… استفاده می شود.

در عکس پرسنلی توجه و تمرکز بر روی چهره فرد است و زاویه دوربین به نحوی تنظیم می گردد، که عکس صورت سوژه را بهترین نحو نشان دهد. تا برای افراد دیگر قابل شناسایی باشد.

معمولاً از سوی ارگانها و نهادهای ذیربط قوانین و ویژگی های خاصی برای عکس پرسنلی لحاظ می گردد که چنانچه عکس این ویژگی‌ها را نداشته باشد، از طرف مراجع پذیرفته نخواهد شد.

عکاس عکس های پرسنلی علاوه بر آشنایی با فنون عکاسی، باید با این قوانین و ضابطه ها آشنا باشد، تا عکس گرفته شده مورد تایید قرار گیرد.

عکس پرسنلی

قوانین گرفتن عکس پرسنلی

۱. تمام رخ بودن

عکس پرسنلی باید با زاویه ای گرفته شود، که صورت سوژه به صورت تمام رخ در عکس مشخص باشد. عکس های نیمرخ، سه رخ به هیچ عنوان قابل قبول مراجع نبوده و عودت داده می شود.

۲. بک گراند سفید

عکس های پرسنلی باید دارای پس زمینه سفید و بدون طرح باشند. در برخی موارد عکاسان بعد از چاپ در صورت تمایل مشتری بکگراند عکس را رنگی و طرح دار ادیت می کند.

۳. واضح و بدون سایه

عکس پرسنلی باید شفاف و واضح باشد و بر روی صورت سوژه نباید سایه افتاده باشد. در صورتی که شخص عینک طبی دارد، چنانچه جزء ضوابط در نظر گرفته شده از سوی ارگان مورد نظر عینک لازم شمرده شود، سوژه باید عینک به چشم داشته باشد.

۴. رعایت حجاب

از آنجا که عکس پرسنلی برای استفاده بر روی اوراق مورد تایید نظام جمهوری اسلامی گرفته می شود، بنابراین شخص به خصوص بانوان باید حجاب مورد نظر ارگان مربوطه را رعایت نمایند.

در مورد آقایان مدل موی ساده، عدم استفاده از زیورآلات مشخص در عکس را می توان اشاره کرد. خانم ها بهتر است، با مقنعه عکس بگیرند تا صورت آنها به صورت کامل مشخص باشد. موها به طور کامل پوشیده شوند و بانوان آرایش غلیظ و مشخص در عکس نداشته باشند.

امکانات لازم برای آتلیه پرسنلی

۱. نورپردازی

در درجه اول آتلیه پرسنلی باید نورپردازی بسیار مناسبی داشته باشد. مهمترین فاکتور عکس پرسنلی، شفافیت عکس است که این عامل بستگی مستقیم به نورپردازی انجام شده هنگام عکاسی دارد.

عکاس باید بتوانند نور کافی را با زاویه درست بر روی سوژه بتاباند. پر واضح است، نور فلش دوربین برای این منظور کافی نیست و باید از تجهیزات نورپردازی استفاده شود.

گرفتن عکس پرسنلی

تجهیزات نورپردازی مورد استفاده آتلیه ها بسیار متنوع هستند که کادر آتلیه با توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به تهیه این تجهیزات می نمایند.

۲. دوربین مجهز

رکن اساسی عکاسی در هر زمینه ای داشتن دوربین مجهز و با کیفیت است. عملاً بدون داشتن دوربین مناسب، عکاسی غیر ممکن است. بنابراین آتلیه عکاسی پرسنلی باید مجهز به دوربین با کیفیت و پیشرفته باشد.

معمولاً آتلیه ها در هنگام خرید دوربین، مسئله بودجه را فراموش کرده و دوربین با کیفیت و با امکانات مناسب تهیه می کنند تا ابزار اصلی فعالیت آنها بی نقص باشد.

۳. تجهیزات ادیت و ویرایش عکس

معمولاً عکس های پرسنلی کمتر ویرایش و ادیت می شوند، اما بر روی آنها نیز تغییرات جزئی انجام می شود. مانند تنظیم رنگ پوست، از بین بردن خال ها و لکه های صورت و …

بدین منظور باید سیستم های سخت افزاری مناسب همراه با نرم افزار های حرفه ای در آتلیه های عکس پرسنلی موجود باشد. معمولاً عکاسان از نرم افزارهایی استفاده می کنند، که بر آن تسلط داشته و کار کردن با آن نرم افزار برای آنها ساده باشد.‌

نکات مهم در عکاسی پرسنلی

۱. ژست سوژه

شاید اینطور به نظر برسد، که عکس پرسنلی ژست خاصی ندارد. ولی در واقع نحوه نشستن سوژه برای عکس پرسنلی همان ژست عکس پرسنلی است. سوژه باید به صورت صاف و بدون قوز روی چهارپایه بنشیند.

شانه های سوژه باید در حالت معمولی و در جهت مقابل دوربین قرار گیرد، شانه ها نباید افتاده باشند و یا به سمت بالا گرفته شود. زاویه نگاه سوژه باید به سمت دوربین باشد. ولی سوژه نباید به منبع نور نگاه کند.

عکاسی پرسنلی

دست خود را در کنار دوربین نگه داشته و از سوژه بخواهید به دست شما نگاه کند. صورت شخص نباید اخمو باشد و همچنین نباید لبخند پررنگ و واضحی بر لب داشته باشد. چنانچه سوژه غبغب دارد، حالت صورت وی را به نحوی تنظیم کنید، که غبغب در عکس مشخص نباشد.

۲. تنظیم فاصله

در عکس پرسنلی فاصله بین دوربین با سوژه عکاسی باید به درستی تنظیم گردد تا عکس باکیفیت ثبت گردد. معمولاً عکاسان برای نتیجه بهتر دوربین خود را با فاصله حدود یک و نیم تا دو متر از سوژه قرار می دهند.

ولی با توجه به قاب عکس می توان این زاویه را تغییر داد، به عنوان مثال اگر احساس کردید، در قاب دوربین فضای خالی زیادی وجود دارد، بهتر است، دوربین را کمی جابجا کنید. می توانید از زوم لنز دوربین نیز استفاده کنید.‌

برای نتیجه بهتر لازم است، بک گراند عکس با سوژه فاصله مناسبی داشته باشد. پس زمینه را می توانید، در فاصله تقریبی نیم متر از سوژه قرار دهید.

فاصله زیاد دوربین تا سوژه باعث عدم وضوح صورت گشته و فاصله کم سوژه با دوربین باعث غیر طبیعی شدن فرم صورت سوژه می گردد.

۳. تنظیم دوربین

معمولاً عکاسان با تنظیمات دوربین خود به خوبی آشنایی داشته و از تجهیزات و امکانات دوربین به نحو احسن استفاده می کنند. در عکاسی پرسنلی از آنجا که عکس در حالت عمودی گرفته می شود، لازم است، دوربین در حالت عمودی تنظیم گردد.

چنانچه عکس را در حالت افقی ثبت کنید، لازم است با چرخاندن عکس زاویه درست را به آن بدهید. این امر باعث می شود، کیفیت عکس پایین آمده و از شفافیت لازم برخوردار نباشد. عکس پرسنلی با عکس پرتره متفاوت است و نباید تنظیمات دوربین در حالت پرتره قرار گیرد.

۴.‌ چاپ عکس پرسنلی

کیفیت چاپ عکس از اهمیت زیادی برخوردار است، اما این مسئله در عکس های پرسنلی مهمتر است. کاغذ چاپ این عکس ها باید از نوع درجه یک باشد. رنگهای استفاده شده نیز باید از نوع مرغوب باشد تا عکس در اثر گذر زمان وضوح خود را از دست ندهد.

 آتلیه عکس پرسنلی

از آنجا که این عکس ها بر روی مدارک افراد الصاق می‌شود، باید ماندگاری بالایی داشته باشد. این عکس ها معمولاً در سایز ۳*۴ چاپ می شود. سایز مورد نظر ارگان ها معمولاً همین سایز است. چنانچه شخص سایز دیگری را درخواست کند، باید در همان سایز چاپ شود.

در برخی موارد لازم است قبل از چاپ عکس پرسنلی اصلاحات زیر بر روی عکس انجام شود.
۱. چنانچه عکاس عکس را در زاویه افقی گرفته شده باشد، لازم است زاویه عکس در مرحله ویرایش و قبل از چاپ اصلاح شود. زاویه عکس های پرسنلی باید حتما عمودی باشد.

۲.‌تراز سفیدی

از نکات تاثیر گذار بر روی وضوح عکس تراز سفیدی عکس است.‌ در مرحله ویرایش چنانچه مشاهده شود، در عکس تراز سفیدی رعایت نشده است،‌ باید به وسیله نرم افزارهای ویرایش این مشکل برطرف شود.

همچنین لازم است رنگ ها و روشنایی عکس نیز در صورت لزوم اصلاح شود. اگر کنتراست عکس به درستی تنظیم شود ،معمولا نیاز به اصلاح رنگ ها نخواهد بود.

۳. اصلاح پس زمینه

اگر هنگام عکاسی از بک گراند های سفید استفاده نشده باشد، قبل از چاپ باید رنگ پس زمینه به سفید تغییر داده شود. عکس هایی که پس زمینه سفید نداشته باشد، از سوی مراجع مختلف تایید نمی شود.

جمع بندی

یکی از مرسوم ترین فعالیت عکاسان گرفتن عکس های پرسنلی است. برای این که این عکس ها مورد تایید قرار گیرد، باید تمام رخ باشد. پس زمینه عکس باید سفید باشد. لازم است، عکس از شفافیت و وضوح زیادی برخوردار باشد.

رعایت حجاب اسلامی برای خانم ها الزامی است.عکس پرسنلی در سایز ۳*۴ چاپ می شود و باید حالت افقی داشته باشد. عکاس پرسنلی باید بر اصول عکاسی مسلط بوده و همچنین از ضوابط ارگان های مختلف اطلاع داشته باشد.

اگر شما دوستان همراه علاقمند به آموزش عکاسی، آموزش فتوشاپ لایتروم، آموزش رتوش حرفه ای عکس، آموزش میکس و مونتاژ فیلم در بهترین آتلیه عکاسی اصفهان هستید کافیست با شماره تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *