عکاسی و فیلمبرداری زیر آب

عکاسی و فیلمبرداری زیر آب

برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب به تجهیزات زیر نیاز دارید، دوربین ضد آب: می‌توانید از دوربین‌های کامپکت ضد آب یا دوربین‌های DSLR با قاب ضد آب استفاده کنید.

فلاش: نور طبیعی در زیر آب به سرعت جذب می‌شود، به همین دلیل استفاده از فلاش خارجی ضروری است. لنز: لنزهای واید برای عکاسی از مناظر زیر آب و لنزهای ماکرو برای عکاسی از موجودات کوچک مناسب هستند. سایر تجهیزات: tripod، رفلکتور، اسنورکل، ماسک و فین.

برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب باید مهارتهایی همچون آشنایی با اصول عکاسی، تنظیمات دوربین، نورپردازی، ترکیب‌بندی، آشنایی با غواصی، شناخت تجهیزات غواصی و اصول ایمنی، آشنایی با محیط زیست زیر آب، رفتار جانوران دریایی، نگهداری محیط زیست آشنایی داشته باشید.

یکی از کارهای هیجان انگیز در عکاسی و تصویربرداری، عکاسی و فیلمبرداری زیر آب است. امروزه با پیشرفته شدن دوربین‌ها، خیلی از ویدیوهای تبلیغاتی را در زیر آب فیلم برداری می کنند.

قبل از عکاسی و فیلمبرداری زیر آب، حتماً از تجهیزات خود به طور کامل تست بگیرید. به قوانین و مقررات محلی مربوط به غواصی و عکاسی زیر آب احترام بگذارید. به محیط زیست زیر آب آسیب نرسانید.

اگر شما عزیزان در جستجوی اجاره آتلیه عکاسی هستید، ما به شما بهترین و زیباترین آتلیه را برای عکاسی از محصولات معرفی میکنیم. آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن فضایی بینظیر و امکانات عالی بهترین مکان برای عکاسی میباشد.

حتما قبل از اجاره آتلیه از فضای آتلیه انعکاس دیدن کنید. شما عزیزان میتوانید برای اجاره آتلیه عکاسی با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

برای این کار باید تجهیزات مخصوص تصویربرداری زیر آب داشته باشید. چون هر تجهیزاتی برای این کار مناسب نیست. شما عزیزانی که تمایل دارید، عکاسی و فیلمبرداری مجالس یا کلیپ های تبلیغاتی متفاوتی داشته باشید، حتما از آرشیو بهترین آتلیه اصفهان دیدن کنید.

آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از مجالس، ساخت کلیپ فرمالیته، عکاسی نامزدی، عکاسی اسپرت، عکاسی مدلینگ، عکاسی بارداری، عکاسی از کودکان دوست داشتنی شما، عکاسی تبلیغاتی از محصولات، عکاسی ژورنال فعالیت می کند.

هزینه انجام خدمات عکاسی و فیلمبرداری مجالس و کلیپ فرمالیته آتلیه انعکاس بصورت اقساط ماهیانه دریافت می شود. شما عزیزان برای هماهنگی و مشاهده آرشیو آتلیه انعکاس، فقط کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

عزیزانی که از پکیج های عکاسی و فیلمبرداری عروسی بهترین آتلیه عکاسی اصفهان استفاده کنند، از هدیه ویژه آتلیه انعکاس که کلیپ فرمالیته رایگان است، بهره مند می شوند.

آتلیه انعکاس همچنین در زمینه آموزش عکاسی، آموزش رتوش حرفه ای عکس، ساخت کلیپ حرفه ای، تبدیل فیلم های قدیمی، چاپ و صحافی انواع آلبوم ژورنالی، عکاسی صنعتی، عکاسی جشن تعیین جنسیت و…فعالیت دارد.

عکاسی زیر آب

عکاسی و فیلمبرداری زیر آب

عکاسی زیر آب به تجربه، مهارت، تجهیزات و تمرین‌های ویژه‌ای نیاز دارد. عکاسی و ‌‌‌‌فیلمبرداری زیر آب به کمک تجهیزات مخصوص، در حین غواصی زیر آب انجام می شود.

برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب وجود دوربین‌ و لنزهای مخصوص ‌‌‌‌ضدآب ضروری است، چون باید تصاویر با وضوح بالا گرفته شود. برای تصویر برداری زیر آب فقط وجود تجهیزات ضدآب کافی نیست، بلکه باید به تکنیک های عکاسی و فیلمبرداری زیر آب آشنا باشید.

دوربین برای عکاسی زیر آب باید ضدآب و کاملا مقاوم باشد. دوربین های ضد آب در ابعاد مختلف وجود دارد، در زیر آب دوربین باید سبک، کم‌حجم و کوچک باشد. دوربین‌های کوچک‌تر با حمل راحت‌، عکاسی را آسان‌تر می‌کند.

عکاسی و فیلمبرداری زیر آب فقط محدود به عکاسی از موجودات زیر آب نیست، بلکه عکاسی از خیلی موضوعات و حتی محصولات را می توان برای جذابیت بیشتر و تنوع در زیر آب انجام داد.

نکات ضروری برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب

عکاسی زیر آب از عکاسی داخل خشکی بسیار سخت‌تر است، سوژه‌ها در آب نزدیک‌تر از چیزی که هستند، دیده می شوند. برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب باید غواصی یاد بگیرید و‌ کوله مخصوص برای قرار دادن تجهیزات داشته باشید.

تجهیزات عکاسی ضد آب

در مرحله اول برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب به تجهیزات نورپردازی نیاز است. چون زیر آب تاریک است و تجهیزات نورپردازی برای عکاسی باید ضد آب باشد و روشنایی زیر آب را تامین کند. بعد از تجهیزات نورپردازی، وجود دوربین و لنز مخصوص نیاز است.

انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب از اهمیت زیادی برخوردار است. دوربین هایی ساده ای برای زیر آب طراحی شده است ولی برای افراد حرفه ای توصیه نمی شود، چون این دوربین ها بسیار ساده است.
بعضی افراد در سواحل که بصورت تفریحی برای گردش می‌روند، علاقمند هستند عکاسی و فیلمبرداری از زیر آب انجام دهند که یادگاری از دنیای زیر آب باشد.
دوربین های حرفه ای برای ثبت خلاقانه عکاسی و فیلمبرداری در زیر آب بسیار مناسب است. دوربین‌های حرفه‌‌ای کامپکت یا DSLR برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب بهترین انتخاب است.

موضوعی که برای خرید دوربین اهمیت ویژه ای دارد، ابعاد و وزن آن است. عکاسی در زیر آب ممکن است، ساعتها طول بکشد از این جهت، باید دوربین سبکتری را انتخاب کنید.

این دوربین ها ضد آب هستند، البته اگر دوربین عکاسی ضد آب نباشند، نیاز به محفظه‌های دوربین داریم. هزینه خرید یک محافظ دوربین، بسیار پایین‌تر از تعمیرات دوربین بر اثر خیس شدن است. محافظ دوربین از تجهیزات ضروری عکاسی در زیر آب است.
محفظه‌ها از جنس پلی‌کربنات است تا از خیس شدن دوربین جلوگیری کند، همچنین این محفظه ها دوربین را از  فشارهای ناشی از آب که برای دوربین خطرناک است حفظ می کند.
این محفظه ها امکان دسترسی به دکمه ها را ممکن می‌کند که بتوانید تنظیمات دوربین را انجام دهید. برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب باید به شرایط زیر آب نیز توجه کنید. شکست نور در دنیای زیر آب از سطح زمین متفاوت است.

تکنیک های عکاسی زیر آب
در زیر آب بخاطر محفظه و عینک غواصی دوربین های بدون آینه مناسبتر هستند. استفاده از دوربین‌های DSLR بدون فلاش در دنیای زیر آب بی‌فایده است، دوربین با فلاش چون نور را به صحنه اضافه می کند، برای زیر آب مناسبتر است.

انتخاب لنز هم برای عکاسی و ‌‌‌‌فیلم‌برداری در زیر آب اهمیت ویژه ای دارد. در هنگام خرید لنز به سازگاری آن با دوربین باید دقت کنید. برای عکاسی در آب دو نوع لنز ضدآب، ماکرو و لنز زاویه‌باز استفاده می شود.

لنزهای ماکرو برای فاصله نزدیک از سوژه مناسب است. در استفاده از این نوع لنز باید حتما به سوژه نزدیک شوید. لنزهای واید یا زاویه باز هم برای عکاسی حرفه ای زیر آب بسیار مناسب است.

در زمان تصویربرداری از زیر آب، معلق هستیدو باید به سوژه نزدیک شوید تا ذرات معلق در آب عکس را زشت نکند. عکاسی زیر آب کاری بسیار پیچیده است که به مهارت خاصی نیاز دارد، البته با تمرین می توان عکاسی هنرمندانه و خلاقانه ای انجام داد.

تصاویری که از زیر آب‌ها می گیریم، به علت شکست نور متمایل به سبز یا آبی است، به همین دلیل باید از فیلتر های تصحیح کننده رنگ استفاده کنید.

فیلمبرداری زیر آب

در زیر آب از فلاش‌های زیر آب یا استروب‌ها استفاده می کنند که به دوربین متصل می شود و می توان سوژه‌تان را روشن‌‌‌تر ببینید. بعضی  عکاسان حرفه‌‌ای از چند استروب استفاده می کنند، کابل‌های همگام‌سازی و کابل‌های فیبر نوری از لوازم جانبی برای تصویر برداری زیر آب است.

قبل از خرید باتری‌ها دقت کنید، که باتری با محیط‌های آبی سازگار و مقاوم باشد، حتما کارت حافظه هم برای عکس ها و فیلم ها داشته باشید. تصویربرداری و ‌‌‌‌فیلم‌برداری از زیر آب به تجهیزات و دانش زیادی نیاز دارد، همچنین عکاسان باید توان بدنی بالایی داشته باشند.

در عکاسی زیر آب همه چیز متفاوت است، بهترین محیط برای عکاسی زیر آب، یک دریاچه آب شیرین است. باید غواصی و زیر آب ماندن را آموزش دیده باشید. در عکاسی زیر آب خلاق باشید، مثلا صحنه هایی که نیمی بالای سطح آب و نیمی دیگر زیر آب تصاویر خاص و زیبایی ایجاد می کند.

باید سریع عکاسی کنید. داشتن یک دستیار می‌تواند کار شما را آسان‌تر کرده، دستیار در خیلی زمینه ها به شما کمک کرده برای عکاسی با موبایل از یک کاور، پوشش یا کیف ضد آب میتوان برای عکاسی در زیر آب استفاده کرد.

کاور ضدآب مناسب برای موبایل، کاورهایی پلاستیکی است که مهر و موم شده اند تا هنگام استفاده آب وارد آن نشود. بهترین زمان برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب ظهر خواهد بود. شما میتوانید با کمی خلاقیت صحنه های خاص و متفاوتی خلق کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *