اسلایدر دوربین فیلمبرداری

اسلایدر دوربین فیلمبرداری

اسلایدر دوربین فیلمبرداری ابزاری است که به شما امکان می‌دهد دوربین خود را به صورت افقی یا عمودی به آرامی و روان حرکت دهید. این حرکت می‌تواند برای ایجاد تصاویر و ویدیوهای خلاقانه و جذاب مانند تایم لپس، پانوراما و دنبال کردن سوژه استفاده شود.

اسلایدرهای دوربین در دو نوع اصلی دستی و موتوردار عرضه می‌شوند: اسلایدرهای دستی: این نوع اسلایدرها با استفاده از دست حرکت می‌کنند و برای حرکات کوتاه و دقیق مناسب هستند.

اسلایدرهای موتوردار: این نوع اسلایدرها با استفاده از موتور حرکت می‌کنند و برای حرکات طولانی و روان مناسب هستند. هنگام انتخاب اسلایدر دوربین فیلمبرداری باید به نکات زیر توجه کنید. طول اسلایدر: طول اسلایدر تعیین می‌کند که دوربین شما تا چه حد می‌تواند حرکت کند.

وزن اسلایدر: وزن اسلایدر باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به راحتی آن را حمل و نقل کنید. نوع حرکت: اسلایدرها می‌توانند حرکات مختلفی مانند افقی، عمودی و دایره‌ای را انجام دهند.

قیمت: اسلایدرها در طیف وسیعی از قیمت‌ها عرضه می‌شوند. اسلایدرها می‌توانند با انواع دوربین‌ها از جمله دوربین‌های DSLR، بدون آینه و فیلمبرداری استفاده شوند. برای استفاده از اسلایدر، به یک پایه دوربین مناسب نیاز دارید.

شما عزیزانی که قصد اجاره آتلیه عکاسی دارید، ما به شما آتلیه عکاسی انعکاس را معرفی میکنیم. آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن فضای عالی و امکانات ایده آل بهترین مکان برای عکاسی و فیلمبرداری از محصولات شما است.

شما عزیزان برای هماهنگی و دیدن فضای آتلیه برای اجاره آتلیه عکاسی فقط کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

در این مقاله در مورد اسلایدر دوربین فیلمبرداری، ویژگی های این وسیله کاربردی مطالبی را عنوان می‌کنیم. اسلایدر دوربین فیلمبرداری، ارابه‌ای است که فیلمبردار روی آن سوار می شود و نزدیک یا دور می شود. با این وسیله دوربین به همراه سوژه به آرامی حرکت می کند.

اسلایدر دوربین در اندازه و سایزهای مختلفی وجود دارد و بر حسب اندازه آن، کاربردهای مختلفی دارد. دوربین بر دالی یا اسلایدر که روی ریل حرکت می کند، سوار شده، و صحنه های زیبایی را ایجاد می کند.
این وسیله برای آسانی در فیلمبرداری نماهای حرکتی استفاده می شود. فیلمبرداری با این وسیله دقت و تمیزی کار را افزایش می دهد. اسلایدر دوربین یک وسیله کاربردی در عکاسی و فیلمبرداری است.

اگر شما عزیزان قصد عکاسی و فیلمبرداری از مجالس خود را دارید و دوست دارید از جدیدترین تجهیزات عکاسی در فیلمبرداری شما استفاده شود، کافیست به بهترین آتلیه اصفهان مراجعه کنید.

آتلیه انعکاس با کادری حرفه ای و جدیدترین تجهیزات عکاسی بصورت تخصصی از مجالس شما عکاسی و فیلمبرداری می کند. عزیزانی که تمایل دارند از آرشیو بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان دیدن کنند، فقط کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از مجالس، تهیه کلیپ فرمالیته، عکاسی از کودکان دلبند شما، عکاسی بارداری، عکاسی جشن نامزدی، عکاسی جشن تعیین جنسیت، تهیه آلبوم ژورنال، عکاسی تبلیغاتی از محصولات، عکاسی صنعتی فعالیت می کند.

همچنین آتلیه انعکاس در زمینه آموزش عکاسی، آموزش رتوش حرفه ای عکس، آموزش میکس و مونتاژ فیلم، آموزش فتوشاپ لایتروم، چاپ و صحافی انواع آلبوم ایتالیایی، تبدیل فیلم های قدیمی، عکاسی و فیلمبرداری زیر آب و… آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

زوج های جوانی که از پکیج های آتلیه عکاسی انعکاس استفاده می کنند، از هدیه ویژه آتلیه که فرمالیته رایگان است برخوردار می شوند. ضمنا هزینه خدمات آتلیه عکاسی انعکاس بصورت اقساط طولانی مدت دریافت می شود.

اسلایدر دوربین

اسلایدر دوربین فیلمبرداری

اسلایدر دوربین فیلمبرداری برای حرکت دوربین بدون لرزش است، دوربین را بر روی آن نصب می‌کنند و عکاسی و فیلمبرداری انجام می‌دهند. اسلایدر دوربین، ارابه‌ای چهار چرخ از جنس آن فیبر کربن و آلومینیوم است که با آن، جلوه های سینمایی خاص ایجاد می کنند.

دوربین بر روی اسلایدر حرکت نرم و یکپارچه ای دارد. چفت محکمی در وسط اسلایدر است که چفت، دوربین شما را بر روی اسلایدر قفل می کند و اجازه نمی‌دهد تکان بخورد. با اسلایدر دوربین فیلمبرداری می‌توانید حرکت های اسلوموشن زیبا و حرفه ای را ضبط کنید.

اسلایدر دوربین را می توان برای ارتفاع بیشتر بر روی دو عدد سه پایه نصب کرد. همچنین اسلایدر را می‌توان بر روی زمین هم نصب کرد. این محصول حمل آسانی دارد و از کاربردی‌ترین وسایل تصویر برداری است.

با سه پایه می‌توان ارتفاع را تنظیم کرد و تصاویر مورد نظر را ثبت کرد. در ساخت کلیپ و فیلمبرداری از مجالس از اسلایدر دوربین فیلمبرداری استفاده می شود. اسلایدر دوربین فیلمبرداری، وزن های مختلفی را تحمل می‌کند اگر از ریل اضافه استفاده نکنید.

این وسیله قابل تنظیم می باشد، در مواقعی که کمبود فضا دارید، میتوانید آن را جمع تر کنید. سیستم این وسیله به گونه ای است دوربین در وسط راه گیر نمی کند تا تصویر شما از دست برود.

وزن اسلایدر دوربین فیلمبرداری بسیار بالا نمی باشد و میتوانید در باغ و تالار و مراسم از آن استفاده کنید.

جدید ترین تجهیزات عکاسی

ویژگی های اسلایدر دوربین فیلمبرداری

اسلایدر باید ماندگاری و پایداری زیادی داشته باشد. در نوع فلزی، پایه و اسلایدر از آن ساخته می‌شود. بلندی آن بر روی کاربری اسلایدر تأثیر می‌گذارد؛ این موضوعات بر روی پرتابل بودن و میزان حرکت اسلایدر و کادری که می‌توانند به شما بدهند، بسیار اهمیت دارند.

اسلایدر‌ در بازار از جنس آلومینیومی، آهنی، فیبر کربن یا ترکیبی از آهن و آلومینیوم هستند. اسلایدرها از لحاظ وزن با هم تفاوت زیادی دارند. اسلایدر‌های بزرگ‌تر توانایی حمل 35 کیلوگرم یا بیشتر را دارند و برای دوربین ها خیلی سنگین استفاده می شود.

هرچقدر اسلایدر بلند‌تر باشد، محدوده حرکتی بیشتری در اختیارتان می‌گذارند، ولی باید بر روی سه پایه قرار بگیرد. وقتی وزن تجهیزاتتان زیاد باشد و دوربین به یکی از دو انتهای اسلایدر نزدیک شود، امکان واژگون شدن آن وجود دارد.

اسلایدر‌های کوچک چون سبک تر هستند، برای فیلمبرداری تبلیغاتی از محصولات کوچک استفاده می‌شوند. حرکت با اسلایدر بسیار ساده است، دوربین روی اسلایدر قرار می‌گیرد و سپس آن را روشن کرده و ضبط را شروع می‌کنید.

البته این حرکت‌ها زمان‌بر است و جابجایی روی ریل با دست انجام می‌گیرد. در فیلم‌برداری تایم لپس، زمان طی شدن طول اسلایدر به یک روز کامل می‌رسد، یعنی صبح، دوربین در ابتدای اسلایدر است و شب به انتهای دیگر می‌رسد.

در این موارد از اسلایدرهای موتوری استفاده می‌شود. این اسلایدر‌ها موتور کششی هستند، مقدار و سرعت حرکت را تنظیم کرده و دوربین با استفاده از این موتور حرکت می‌کند.

برای ضبط ویدیو تبلیغاتی، لنز استاندارد 50mm با یک اسلایدر کوچک 30 سانتی‌متری مناسب است، برای ولی صحنه‌های باز به اسلایدر‌های بالای 1 متری نیاز دارید. برای اینکه حرکت را به خوبی نشان دهد، لنز‌های تله فوتو بالای 70mm استفاده می‌شود.

برای حرکت‌های طولانی از سه‌پایه‌های سینمایی، ریل و پایه‌های دالی استفاده می‌شود. هرچقدر لنز بلند‌تری به کار بگیرید، کادر شما حرکت بیشتری دارد.

حرکات دوربین روی پایه متحرک

حرکات دوربین روی پایه متحرک

۱. حرکت دالی
این حرکت یکی از حرکات فنی دوربین است، که دو رشته ریل روی زمین مانند ریل قطار قرار می گیرد و دوربین روی ارابه روی ریل حرکت می کند، این ارابه را دالی یا تراک می‌گویند.

حرکت دوربین باید یکنواخت و نرم باشد، با این وسیله بیننده به آرامی به سوژه نزدیک می شود. دستیار فیلمبردار به طور مرتب تنظیم فاصله را انجام می دهد.

۲. حرکت دالی اوت

حرکت دالی اوت که برعکس حرکت قبل است و بیننده به تدریج از سوژه دور می شود. این صنعت برای فیلمبرداری و فیلم سازی حرفه ای استفاده می شود.

کل این سیستم به راحتی در داخل یک ماشین کوچک جا می گیرد و در سه کیف با اندازه معمولی بسته بندی می شود، به همین دلیل برای انتقال به لوکیشن، سختی وجود ندارد.

در قدیم اسلایدر‌ها بزرگ و سنگین برای پروژه‌های بزرگ تلویزیونی استفاده می‌شدند. اما امروزه با دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه، استفاده از این وسایل تغییر کرده است.

تفاوت اسلایدر و گیمبال

تفاوت اسلایدر و گیمبال

گیمبال و اسلایدر هر دو از ابزارها و تجهیزات حرکتی هستند. تفاوت این دو بیشتر در فاصله حرکتی است، ریل اسلایدر‌ها از نیم متر تا 2 متر طول دارد. این اندازه میزان حرکت دوربین را نشان می دهد. از اسلایدرها برای حرکت‌های آرام دوربین استفاده می‌شود.

برای حرکت کردن سوژه از گیمبال استفاده می شود، گیمبال به راحتی به دنبال سوژه حرکت می کند. لنز در هنگام استفاده از اسلایدر و گیمبال تأثیر فوق‌العاده‌ای روی نمای حرکتی دارد.

فیلمبردارانی که با گیمبال کار می‌کنند، از لنز‌های واید با دیافراگم بسته استفاده می کنند. با استفاده از لنزهای واید می توان حرکت همه چیز را در فوکوس نگه داشت. اسلایدر با لنزهای بیشتری کار می کند و با حرکت‌ها می توان فوکوس را به شکل بهتری کنترل کنید.

با اسلایدرها، میتوان به صورت همزمان هم پن و تیلت انجام داد و هم فوکوس را جابجا کرد، ولی با گیمبال‌های عمومی نمی‌توان انجام دهند. گیمبال‌های پیشرفته‌تر به فیلمبردار دوم اجازه می‌دهد، در حین حرکت فیلمبردار اول، مثلاً پنینگ و تیلت انجام دهد.

اگر علاقمند به آموزش عکاسی هستید و دوست دارید اطلاعات کاملتری از عکاسی و فیلمبرداری بدست بیاورید، مقاله های بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان را از دست ندهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *