عکاسی حرفه ای از غذا

عکاسی حرفه ای از غذا

نور طبیعی بهترین نور برای عکاسی از غذا است. نور خورشید در صبح یا غروب، نوری نرم و ملایم ایجاد می‌کند که رنگ غذا را به طور طبیعی نشان می‌دهد. اگر در داخل خانه عکاسی می‌کنید، می‌توانید از نور پنجره استفاده کنید.

برای عکاسی از غذا نیازی به دوربین‌های گران قیمت نیست. می‌توانید از دوربین گوشی هوشمند خود یا یک دوربین دیجیتال ساده استفاده کنید. با این حال، اگر می‌خواهید عکس‌های حرفه‌ای‌تر بگیرید، می‌توانید از دوربین DSLR یا بدون آینه استفاده کنید.

برای خلاقانه‌تر شدن عکس‌هایتان، می‌توانید از زوایای مختلف عکاسی کنید، از ترکیب‌بندی‌های جالب استفاده کنید و از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید. همچنین می‌توانید از عناصر تزئینی مانند بشقاب‌های زیبا، قاشق و چنگال و دستمال سفره استفاده کنید.

قبل از عکاسی، غذا را به طور کامل آماده کنید. از پس‌زمینه‌های ساده و خنثی استفاده کنید. از فوکوس دقیق و وضوح تصویر مطمئن شوید. عکس‌هایتان را ویرایش کنید تا رنگ و نور آنها را بهینه کنید.
یکی از شاخه های هنر عکاسی، گرفتن عکس از غذا است. امروزه این شاخه ی عکاسی طرفداران بسیار زیادی دارد. بلاگرهای معروف برای تبلیغ رستورانهای مختلف، اقدام به عکاسی از غذا می نمایند.

بسیاری از خانم ها و آقایان از غذای تهیه شده در منزل، برای صفحات مجازی خود عکس تهیه می کنند. اما آنچه به طور حرفه ای امروزه مورد توجه قرار گرفته است، عکاسی از غذای تهیه شده در رستوران های لوکس برای تهیه منوی ان رستوران‌ها می باشد.

اگر شما عزیزان قصد عکاسی حرفه ای از غذا را دارید کافیست به بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان مراجعه کنید. آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از مجالس، تهیه کلیپ فرمالیته بصورت اقساط طولانی در خدمت شما عزیزان است.

همچنین آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی از کودکان، عکس بارداری، عکاسی اسپرت، عکس صنعتی، عکس تبلیغاتی، عکاسی حرفه ای از غذا، عکاسی نامزدی، عکس پرسنلی، ساخت انواع کلیپ عکاسی، تهیه و چاپ انواع آلبوم عروسی نیز فعالیت می کند.

عکاسی حرفه ای از غذا

صاحبان رستوران های چند ستاره در جهت مدرن سازی رستوران و خدمات ارائه شده، اقدام به تهیه منو های تصویری می نمایند، که به صورت های مختلف و با کیفیت بالا تهیه می گردد.

این دسته از منوها در جهت معرفی غذاها و دسرهای تهیه شده در رستوران جنبه ی تبلیغاتی و سرمایه گذاری برای صاحبان رستوران را دارد.

عکاسی از غذا

البته از عکس های تهیه شده برای تبلیغات این رستوران‌ها چه به صورت کلیپ، تراکت تبلیغاتی، بیلبورد های تبلیغاتی نیز استفاده می شود .

شاید به نظر برسد عکاسی از غذا کار ساده ای است. اما مانند دیگر شاخه های عکاسی این جنبه نیز احتیاج به تخصص و تجربه زیاد دارد. در اینجا نکات کلیدی در زمینه ی عکاسی از غذا در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود.

‌1. تجهیزات کامل و تخصصی

برای عکاسی با کیفیت و حرفه ای از غذا، شما احتیاج به تجهیزات کامل و تخصصی دارید. در ادامه مطلب با تجهیزات لازم در این زمینه آشنا می شویم.

1. دوربین عکاسی

بی‌شک مهم‌ترین ابزار عکاسی دوربین تخصصی است. عکس هایی که با دوربین های پیشرفته گرفته می‌شوند، بدون ادیت و ویرایش نیز جذاب هستند.

زمانی که عکس ها برای استفاده در منو رستوران گرفته می شود و یا برای چاپ بر روی بیلبورد های تبلیغاتی اقدام به عکاسی می کنید، حتماً باید از دوربین تخصصی استفاده کنید.

برای عکاسی غذا در شبکه های اجتماعی در صورتی که دوربین پیشرفته نداشته باشید، می توانید از دوربین های معمولی و یا دوربین موبایل نیز استفاده کنید.

2. لنزهای مناسب

دومین فاکتور مهم در عکاسی حرفه ای از غذا استفاده از لنزهای مناسب است. از آنجا که در عکاسی از غذا فاصله دوربین با سوژه معمولاً بسیار کم است، باید در انتخاب لنزها دقت نظر داشته باشید.

عکاسی با لنز های مختلف علاوه بر داشتن کیفیت بسیار بالا، این نیاز شما را نیز تامین نماید. از لنز هایی استفاده کنید، که دیافراگم های بسیار باز داشته باشند.

زیباترین عکس ها از غذا

خاصیت این دسته از لنزها در کاهش عمق عکس ها است که امکان محو کردن زمینه عکس غذا را برای شما فراهم می کند. به طور کلی در زمینه عکاسی حرفه ای شما احتیاج به مجموعه کاملی از لنزها دارید، تا نیازهای شما را در عکاسی از سوژه های مختلف تامین نماید.

3. داشتن تجهیزات نورپردازی کامل

از مهمترین آلمان های عکاسی در هر زمینه‌ای مسئله نورپردازی بر روی سوژه و محیط است. بسیاری از عکاسان تمایل به عکاسی از غذا با استفاده از نور طبیعی دارند، که باعث کیفیت بهتره عکس گرفته شده می گردد.

ولی همیشه امکان استفاده از نور طبیعی هنگام عکاسی وجود ندارد. بنابراین باید تجهیزات کاملی برای نورپردازی مانند فلاش ها ی حرفه ای همراه خود داشته باشید. هنگام عکاسی از سافت باکس نیز استفاده کنید.

این ابزار نورپردازی نور تابش شده را به نوری نرم تبدیل می نماید، که کیفیت عکس گرفته شده را بالا برده و از ایجاد سایه روی سوژه جلوگیری به عمل می آورد.

از دیگر تجهیزات حرفه ای نورپردازی رفلکتورها هستند که می توانید از آن ها برای تابش و بازتاب نور بر روی سوژه استفاده کنید. با استفاده از رفلکتور با رنگ مناسب می توانید از نور گرم و یا سرد در هنگام عکاسی استفاده کنید.

به طور کلی مسئله ی نورپردازی را در کانون توجه قرار دهید تا عکس تهیه شده با کیفیت باشد. نورپردازی مناسب باعث می گردد، رنگ غذا به خوبی در عکس مشخص شده و جذابیت بصری را در پی داشته باشد.

عکس غذا

4. داشتن تجهیزات جانبی

هنگام عکاسی بهتر است، تجهیزات جانبی کاملی داشته باشید، تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید. مانند سه پایه عکاسی، که هنگام عکاسی به شما امکان تسلط و تمرکز بر روی سوژه و محیط را می دهد.

همراه داشتن باتری های اضافه و دیگر تجهیزات جانبی در هنگام عکاسی از غذا می تواند از چالش های غیر منتظره جلوگیری به عمل آورد.
بعد از آشنایی با تجهیزات لازم برای عکاسی از غذا با نکات اساسی هنگام عکاسی آشنا می شویم. توجه به موارد زیر می‌تواند نتیجه کار شما را بهبود بخشد.

2. چیدمان درسته غذا

اولین و مهمترین نکته در عکاسی حرفه ای از غذا، داشتن چیدمان مناسب غذا است. غذا باید زیبا، اشتها آور، رنگارنگ و جذاب باشد.

اگر شما بهترین و با کیفیت ترین عکس غذا را تهیه نمایید، ولی عکس شما جذابیت نداشته باشد و برای مخاطب اشتها آور نباشد، عکس شما مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

بنابراین هنگام عکاسی به تزیینات غذا، تناسب غذا با ظرف آن، ترکیب مناسب رنگ های استفاده شده در غذا، که در این زمینه داشتن رنگبندی کامل و جذاب در چیدمان غذا بسیار مهم است، توجه داشته باشید.

معمولا آشپزهای حرفه ای به این نکات توجه می نمایند، ولی شما به عنوان عکاس غذا باید این نکات قوت را برجسته‌تر نمایید. اگر قرار است، از میز غذا عکاسی نمایید، حتماً به چیدمان میز توجه کنید و از نورپردازی بر روی میز و غذاها برای افزایش کیفیت عکس استفاده کنید.

ظرفهایی که غذا در آن ها سرو می گردد، باید شکیل و زیبا باشد. معمولا رستوران های حرفه ای ظرف های طراحی شده با لوگوی مخصوص خود را دارند، هنگام عکاسی می توانید از این لوگو نیز استفاده نمایید.

عکاسی تبلیغاتی از غذا

3. استفاده از دورچین غذا و اکسسوری مناسب

هنگام عکاسی حرفه ای از غذا حتماً به دورچین آن توجه کنید. غذایی کامل و اشتها آور است، که دورچین زیبا و البته متناسب با غذا داشته باشد . از هنر آشپزهای حرفه ای استفاده از ترکیبهای غذایی متناسب در ظرف غذا است.

دورچین غذا علاوه بر اینکه جنبه زیبایی دارد، به نحوی مکمل غذای ارائه شده نیز است. هنگام عکاسی از غذا می توانید از اکسسوری های متناسب استفاده کنید.

توجه داشته باشید، تزیینات و اکسسوری های استفاده شده باید متناسب با غذا باشد، یا تناسب با لوگو و برند غذای معرفی شده داشته باشد. استفاده از ذوق و سلیقه در این زمینه بسیار مهم است.

4. زاویه درسته عکاسی

توجه داشته باشید، هنگام عکاسی از غذا باید زاویه شما به درستی انتخاب گردد، تا غذای مورد نظر به خوبی نشان داده شود و جزئیات آن به زیبایی در عکس مشخص باشد.

بسیاری از عکاسان هنگام عکاسی از غذا تمایل به عکاسی از بالا دارند. اما دیگر جهات نیز می تواند برای عکاسی از غذا مناسب باشد. تصور کنید سوژه عکاسی شما یک همبرگر باشد.

زاویه عکاسی از بالا برای این غذا اصلا مناسب نبوده و اگر عکس تهیه شده از زاویه مناسب کنار و پهلوی همبرگر گرفته شود، می تواند عکسی زیبا با جزئیات جذاب باشد.

بنابراین سوژه های عکاسی را با دقت نگاه کنید و از زاویه و جهت های مختلف از آن عکاسی کنید، تا بهترین عکس و زاویه را پیدا کنید.

5. بک گراند مناسب

یکی از نکات مهم در عکاسی از غذا بک گراند و پس زمینه آن است. بک گراند باید به نحوی انتخاب گردد، که علاوه بر زیبایی، از جذابیت غذا کم نکند و توجه را به سمت غذا منعکس کند.

استفاده از بک گراند های مات طرفداران زیادی دارد. شما می توانید از دکور رستوران به صورت مات در بک گراند عکس استفاده کنید. استفاده از بک گراند های به اصطلاح خنثی مانند بک گراند سیاه و یا سفید، بک گراند های چوبی و… نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

حرفه ای ترین عکاسی از غذا

6. داشتن فاصله مناسب با غذا

هنگام عکاسی حرفه ای از غذا سعی کنید، در فاصله مناسب آن قرار بگیرید. بسیاری از عکاسان موقع عکاسی از غذا در فاصله نزدیک به آن قرار گرفته و بر روی آن فوکوس می نمایند.

هرچند این عمل بسیار تاثیر گذار است و باعث در مرکز توجه قرار گرفتن غذا در عکس می گردد، اما می‌توانید با در نظر گرفتن دیگر جنبه ها از فاصله های دیگر نیز عکاسی کنید.

جمع بندی

برای عکاسی حرفه ای از غذا باید تجهیزات تخصصی مانند دوربین های پیشرفته، تجهیزات کامل نورپردازی، سه پایه و … داشته باشید تا نتیجه کار شما با کیفیت شود.

موارد استفاده از عکس غذا، منوهای رستورانی، تبلیغات غذا، بیلبورد های تبلیغاتی رستوران ها و همچنین استفاده در شبکه های مجازی است.

رعایت نکاتی مانند قرار گرفتن در فاصله و زاویه مناسب نسبت به غذا، داشتن خلاقیت و نوآوری در تزیین غذا، استفاده از اکسسوری های مرتبط با غذا، رعایت قوانین عکاسی هنگام قاب بندی عکس غذا باعث جذابیت بیشتر عکس می شود.

همچنین استفاده از چیدمان زیبا، اصول اولیه ظرف غذا، میز سرو غذا، داشتن دورچین مناسب در بشقاب غذا، استفاده از ظروف شکیل هنگام عکاسی غذا و … از مواردی هستند، که توجه و رعایت آن ها باعث افزایش کیفیت عکس و جذابیت سوژه می گردد.

شما عزیزانی که تمایل به گرفتن عکس های تبلیغاتی در زمینه شغل خود دارید فقط کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید. عزیزانی که علاقمند به آموزش عکاسی، آموزش رتوش حرفه ای عکس هستند برای آموزش می توانید به بهترین آتلیه عکس اصفهان مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *