تکنیک سیلوئت در عکاسی چیست؟ 

تکنیک سیلوئت در عکاسی یک روش برای ایجاد تصویری است که در آن سوژه به صورت یک شکل سیاه در برابر یک پس زمینه روشن یا تیره قرار می گیرد. این تکنیک می تواند برای ایجاد تصاویری با کنتراست بالا و حسی از رمز و راز یا راز استفاده شود.

برای ایجاد یک عکس سیلوئت، باید منبع نور را پشت سوژه قرار دهید. این کار باعث می شود که سوژه به طور کامل از نور بازتاب کند و در نتیجه یک شکل سیاه ایجاد شود.

در اینجا چند نکته برای عکاسی سیلوئت آورده شده است: بهترین زمان برای عکاسی سیلوئت زمانی است که نور خورشید کم است. در این زمان، آسمان اغلب تیره است و سوژه ها را به خوبی برجسته می کند.

سعی کنید سوژه ای را انتخاب کنید که دارای شکل یا طرح جالبی باشد. این کار به ایجاد یک عکس جذاب کمک می کند. از تنظیمات دوربین خود برای ایجاد کنتراست بالا استفاده کنید. می توانید سرعت شاتر را کاهش دهید یا دیافراگم را باز کنید.

تکنیک سیلوئت می تواند یک روش سرگرم کننده و چالش برانگیز برای عکاسی باشد. با کمی تمرین، می توانید تصاویری زیبا و خلاقانه ایجاد کنید.
برای گرفتن تصاویر خارق العاده علاوه بر مهارت در عکاسی باید از تکنیک هایی نیز بهره گرفت. یکی از این تکنیک ها، تکنیک سیلوئت است. سیلوئت در فارسی به معنای ضد نور است.
تکنیک سیلوئت به شما کمک می کند تا تصاویری جذاب با حال و هوای رمزآلود بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با تکنیک سیلوئت و نکاتی که باید در هنگام عکاسی ضد نور رعایت کنید آشنا کنیم، لطفاً با ما همراه باشید.

آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن چندین سال سابقه در زمینه عکاسی به عنوان بهترین آتلیه اصفهان است. شما عزیزان برای هماهنگی و مشاهده آرشیو آتلیه فقط کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.
در آتلیه انعکاس کلیه خدمات در زمینه عکاسی نظیر: آتلیه مخصوص عروس و داماد ؛ کلیپ فرمالیته ،آتلیه کودک ؛عکاسی بارداری، عکاسی پرتره ،عکاسی صنعتی ،تبلیغاتی و غیره به شهروندان محترم ارائه می شود.

همچنین آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی عروسی، فیلمبرداری از مجالس، کلیپ فرمالیته، عکاسی ژورنالی، عکاسی مدلینگ، عکاسی از کودکان، عکاسی هوایی، چاپ و صحافی آلبوم عکاسی و… نیز فعالیت می کند.

هزینه خدمات آتلیه انعکاس به صورت اقساط طولانی مدت دریافت می شود. عزیزانی که از پکیج های عکاسی عروسی آتلیه انعکاس استفاده کنند، از هدیه ویژه آتلیه که کلیپ فرمالیته رایگان است برخوردار خواهند شد.

تکنیک سیلوئت در عکاسی چیست؟ 

زمانی می‌توانید از تکنیک سیلوئت استفاده کنید که منبع نور در پشت سر سوژه قرار گرفته باشد و هیچ نوع نوری در مقابل آن نباشد. وقتی که سوژه از پشت نورپردازی شود و تنظیمات دوربین به طور صحیح انجام شود، قادر خواهید بود تصاویر ضد نور زیبا و با کیفیتی ثبت کنید.
برای این کار باید هیچگونه فلاشی به دوربین شما متصل نبوده و فلاش داخلی دوربین هم خاموش باشد.

تکنیک سیلوئت در عکاسی چیست؟

در صورت امکان از منابع نوری که با عکس ضد نور شما تداخل دارند هم دور شوید. رعایت این نکته هم در داخل استودیو و هم در فضای باز ضروری است. تکنیک سیلوئت دقیقا برعکس چیزی است که در زمان شروع عکاسی در مورد نورپردازی به شما گفته شده است.
بهترین زمان برای عکاسی با تکنیک سیلوئت، صبح خیلی زود و یا نزدیک غروب و زمانی که خورشید روی خط افق است می‌باشد. در این دو موقع می‌توان آسمان را با رنگ‌های خیلی بهتری به تصویر کشید و نور خیلی زیادی هم وجود ندارد که سوژه را تحت تاثیر قرار دهد.

بهترین سوژه ها برای عکاسی با تکنیک سیلوئت:

در هنگام عکاسی با تکنیک سیلوئت انتخاب سوژه های قوی و قابل تشخیص از اهمیت بالایی برخوردار است. در عکس های ضد نور جزئیات سوژه دیده نمی شود و یا بسیار کم است.در عکس ضد نور سوژه به صورت کلی مشخص می‌شود. انسان ها، درختان، ساختمان ها و پرندگان در حال پرواز سوژه های خوبی برای عکاسی با تکنیک سیلوئت هستند.
زمانی که سوژه ای برای عکاسی ضد نور انتخاب می کنید باید به چند نکته‌ی ساده و مهم توجه کنید:
سوژه عکاسی برای عکس ضد نور باید کاملا قابل تشخیص باشد.

برای استفاده از سوژه های انسانی برای عکاسی ضد نور بهتر است، شخص در حال حرکت باشد، به طوری که فرم بدن شخص به راحتی قابل تشخیص باشد. این یک سوژه خیلی خوب و پویا برای عکاسی پرتره ضد نور است و مخاطب می‌تواند به سادگی آن را تشخیص دهد.

این نکته برای سوژه‌ های دیگر نیز صدق می کند، عکس ضد نور از یک بوته‌ی گیاه کم شاخ و برگ نسبت به یک بوته متراکم بهتر است زیرا جزئیات قابل تشخیص در بوته‌ی متراکم خیلی کمتر است نسبت به بوته‌ی کم شاخ و برگ.

تکنیک سیلوئت در عکاسی

در عکاسی از ساختمان‌ها آنهایی که ارتفاعشان مختلف و با فاصله کافی از یکدیگر قرار دارند، در عکاسی ضد نور خیلی بهتر دیده خواهد شد.

بهترین سوژه ها برای عکاسی با تکنیک سیلوئت:
برای پس زمینه عکس ضد نور بهتر است، از پس زمینه‌ی ساده و روشن استفاده کنیم این کار باعث می شود عکس‌های ضد نور شما تا جای ممکن شارپ باشند. بهتر است مکان مورد استفاده برای عکس ضد نور تا حد امکان خلوت باشد.

نکته‌ی مهم دیگر برای عکاسی به روش سیلوئت این است که زاویه دوربین را پائین‌ تر از حالت معمول انتخاب کنید. در این صورت اشیا اطراف مثل درخت‌ها یا ساختمان‌ها مانع دید شما نمیشوند و می‌توانید از سوژه در برابر یک آسمان صاف و روشن عکاسی کنید.

در زمان عکاسی با تکنیک سیلوئت باید رو به منبع نور عکاسی کنید. اگر در فضای باز عکاسی می کنید بهتر است در زمان طلوع یا غروب خورشید این کار را انجام دهید. سوژه باید در برابر خورشید قرار گرفته و روی آن فوکوس کنید.

برای گرفتن عکس ضد نور در داخل ساختمان باید فضای اطراف سوژه در سایه قرار گیرد و تنها بخش کوچکی از تصویر به وسیله نور خارجی روشن شود. چون در این عکس ها نور کم است بهتر است دوربین بر روی سه پایه نصب شود.
چون در عکاسی ضد نور اشیا اطراف سوژه تیره می شوند، قرار دادن سوژه در کادری از اشیا مثل درختان، ساختمان یا پنجره ها می توانند یک ترکیب خوب را ایجاد کند.

وقتی می می‌خواهید برای متعادل شدن نور در تصاویر ضد نور آنها را ویرایش کنید، بهتر است کنتراست عکس را بالاتر ببرید. افزودن تیرگی به لبه های عکس و تمرکز روی مرکز تصویر به بهتر شدن آن کمک می کند.

تکنیک سیلوئت
علاوه بر تنظیمات نورپردازی انتخاب سوژه مناسب برای گرفتن یک عکس با تکنیک سیلوئت باید تنظیمات دوربین را نیز به خوبی انجام دهید. در ادامه این مبحث شما را با تنظیمات صحیح دوربین آشنا میکنیم.

تنظیمات دوربین برای عکاسی ضد نور:

تنظیمات دوربین برای یک عکس ضد نور عکاسی کمی پیچیده است،چون عکاسی ضد نور با تمامی سبک‌ های دیگر عکاسی متفاوت است. در این سبک پس زمینه تصویر با سوژه‌ ی ضد نور که روی آن فوکوس میکنید متفاوت است. این مشکل را با کمک تنظیمات خودکار و دستی دوربین میتوان حل کرد.
در حالت خودکار دوربین را به سمت آسمان بگیرید و کلید شاتر را تا نیمه فشار دهید،البته نباید دوربین را مستقیما به سمت خورشید گرفت. وقتی در حالت خودکار کلید شاتر را تا نیمه فشار می‌دهید، تنظیمات نوردهی را تشخیص داده و در نتیجه یک عکس ضد نور زیبا خواهد گرفت.
اگر میخواهید در حالت دستی عکاسی‌ کنید، باید تنظیمات نوردهی را به صورت دستی تنظیم کنید تا پس زمینه به خوبی نوردهی شود و سوژه تیره باشد. سپس روی سوژه فوکوس کنید تا مطمئن شوید که در مقابل پس زمینه کاملا شارپ است.

تنظیم عمق میدان:

تکنیک سیلوئت در عکاسی

چون در عکس‌های سیلوئت هم سوژه و هم پس زمینه باید واضح باشد، باید با استفاده از دیافراگم‌های کوچک عمق میدان تصویر را تا جای ممکن افزایش داد. این کار باعث میشود هم سوژه و هم پس زمینه به اندازه‌ی کافی واضح باشد.

براکتینگ نوردهی:

براکتینگ نوردهی یکی از روش‌هایی است که میتوان به کمک آن بهترین نوردهی را در عکس‌های سیلوئت ایجاد کرد. برخی دوربین‌ها از قابلیت براکتینگ نوردهی خودکار (AEB) پشتیبانی می‌کنند.

با تکنیک سیلوئت در عکاسی بیشتر آشنا شوید

اگر نکاتی که به آن اشاره شد را رعایت کنید، تصاویری که به روش سیلوئت گرفته شده‌اند پس از خروج از دوربین قابل استفاده هستند اما بسیاری از عکس‌های سیلوئت را توسط فتوشاپ یا دیگر برنامه‌های ادیت عکس ویرایش می کنند تا ظاهر زیباتری داشته باشند.
میتوان با افزایش کنتراست عکس‌های سیلوئت و افزایش اشباع رنگ هایی که در پس زمینه عکس دارید زیبایی عکس خودتان را چند برابر کنید.
همچنین می‌توانید با تقویت رنگ‌های مشکی به همان افکت دراماتیکی که در عکاسی با تکنیک سیلوئت به دنبال آن هستید برسید.

جمع بندی:

یکی از تکنیک هایی که به کمک آن میتوان عکس های جذاب و خاص گرفت تکنیک عکاسی سیلوئت یا عکس ضد نور است.
برای گرفتن این مدل عکس باید با تکنیک های نورپردازی به خوبی آشنا باشید. در عکاسی سیلوئت نور پردازی از پشت سوژه انجام میشود و هیچ نور یا فلاشی نباید روی سوژه باشد.
استفاده از سوژه های متحرک ویا سوژه هایی با اندازه های متفاوت در کنار هم به زیبایی عکس شما کمک میکند.
تنظیمات دوربین برای گرفتن یک عکس ضد نور هم بسیار مهم است. میتوان با کمک فتوشاپ و تقویت رنگ ها جذابیت عکس ضد نور را بیشتر کرد.

عکاسان حرفه‌ای و کارآزموده در آتلیه عکاسی انعکاس، با تمام تکنیک های عکاسی روز دنیا آشنایی کامل داشته و با استفاده از بهترین وسایل و امکانات به ثبت لحظات خاطره انگیز شما می پردازند. درصد بالای رضایتمندی مشتریان این آتلیه بیانگر این واقعیت است. همچنین آتلیه عکاسی انعکاس با برخورداری از توانایی لازم در زمینه عکاسی صنعتی و ساختمانی آمادگی لازم جهت همکاری با کلیه صاحبان صنایع و بخش های دولتی و خصوصی را دارا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *