بهترین آتلیه عروس اصفهان|بهترین دوربین عکاسی

بهترین آتلیه عروس اصفهان|بهترین دوربین عکاسی

وقتی تصمیم گرفتید به دنیای عکاسی وارد شوید، باید یک سری اطلاعات کلی درباره انواع دوربین های عکاسی داشته باشید، تا بتوانید دوربین خود را برحسب کاری که قصد انجام آن را دارید انتخاب کنید.

وقتی که شما ابزار مناسب برای کار را داشته باشید، علاقه شما به یادگیری نیز افزایش پیدا می‌کند.ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دوربین های عکاسی آشنا کنیم. اگر قصد خرید دوربین عکاسی را دارید، با ما همراه باشید.

آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن چندین دهه سابقه در زمینه عکاسی، به عنوان یکی از بهترین آتلیه عروس دراصفهان شناخته شده است.

در آتلیه عکاسی انعکاس کلیه خدمات عکاسی مانند؛ آتلیه عروس و داماد، آتلیه کودک، عکاسی پرتره و همچنین فیلمبرداری از مجالس به شهروندان محترم ارائه می شود.

شما می توانید با خاطری آسوده ثبت لحظات خاطره انگیز خود را به آتلیه عکاسی انعکاس بسپارید و از نتیجه آن لذت ببرید.

بهترین آتلیه عروس اصفهان|بهترین دوربین عکاسی

انواع دوربین عکاسی

انواع دوربین های عکاسی

قبل از خرید دوربین عکاسی باید بدانید هدف شما چیست و برای چه کاری می‌خواهيد از آن استفاده کنید. دوربین ها با توجه به نوع کاربرد، انواع متفاوتی دارند.

همچنین باید مشخص کنید که برای خرید دوربین و تجهیزات جانبی آن چقدر می‌توانید هزینه کنید. بعضی از انواع دوربین ها نیاز به هزینه های زیاد و متعددی دارند و بعضی دیگر را با یک هزینه معمولی هم می توان خریداری کرد.

البته اگر شما از جمله افرادی هستید که می خواهید به طور حرفه‌ای عکاسی را ادامه دهید، باید از همان ابتدا دوربینی را انتخاب کنید که حرفه ای بوده و بتوانید با آن به خوبی عکاسی کنید.

دوربین های عکاسی در سه دسته اصلی تقسیم بندی می شود.
– دوربین های کامپکت
– دوربین های DSLR
– دوربین های بدون آینه شبه slr یا بریج

بهترین دوربین عکاسی

*دوربین های کامپکت

یکی از پرمصرف ترین دوربین های عکاسی دوربین های کامپکت هستند. مهمترین مزیت این دوربین ها کوچک بودن آنها است. اکثر تنظیمات عکاسی در آن به صورت خودکار بوده و برای افراد مبتدی بسیار مفید است.
این دوربین‌ها هزینه جانبی چندانی برای مصرف کننده ندارد. دوربینهای کامپکت با توجه به نوع کاربری به دسته آماتور، سوپرزوم و سطح پیشرفته تقسیم می شوند.

*دوربین های DSLR

عبارت DSLR در فارسی به معنای دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی است. این دوربین ها در مکانیسم خود از آینه برای انعکاس نور استفاده می کنند. به صورتی که نور از لنز به منظره یاب اپتیکال تابیده می‌شود.
در زمان عکسبرداری با فشار دادن دکمه شاتر آینه دوربین از جلوی حسگر کنار می‌رود تا نور به سنسور رسیده و تصویر را ثبت کند. این دوربین ها ظاهری بزرگ و حرفه‌ای دارند.

تصاویر این دوربین ها بسیار با کیفیت بوده و لنزهای آن قابل تعویض است و این خود یک مزیت برای این دوربین به حساب می آید.

با تعویض لنز می توان قابلیت های دوربین مثل گستره زاویه دید، کیفیت تصاویر و عمق میدان را در عکس افزایش داد.

از دیگر مزیت های این دوربین فوکوس خودکار سریع است. این دوربین‌ها سیستم فوکوس خودکار بسیار پیشرفته ای دارند و امکان عکسبرداری از سوژه های در حال حرکت را به کاربر می دهند.

اگر بتوانیم تنظیمات دوربین را به درستی انجام دهید به راحتی می توانید از سوژه های در حال حرکت با سرعت بالا و بدون تار شدن عکس برداری کنید.

بالا بودن عمر باتری یکی دیگر از مزیت های دوربین های DSLR است. میزان استفاده از باتری در این دوربین ها پایین است.

این دوربین ها به منظره یاب اپتیکال مجهز هستند و نیاز به روشن بودن دائمی صفحه نمایشگر ندارند، و انرژی کمتری مصرف می‌کند. از این رو عمر باتری طولانی تر خواهد بود.

مزیت بعدی دوربین های DSLR حافظه بسیار بالا در آن است. در این دوربین‌ها، تصاویر بر روی کارت حافظه ذخیره می شوند که فضای لازم برای ثبت تصاویر بسیار زیاد را دارند.

تخصصی ترین دوربین های عکاسی

این ویژگی به شما کمک می‌کند که در هزینه های خود برای خرید فیلم عکاسی صرفه جویی کنید.سرعت بالا نیز از مزیت های این دوربین است.

در مکانیسم این دوربین ها آینه تعبیه شده است و این باعث می‌شود که نور به صورت مستقیم به منظره یاب اپتیکال تابیده شده و تصویر رو به روی لنز به سرعت در منظره یاب اپتیکال دوربین ثبت شده و زمان کمتری برای تمرکز بر روی کادر خود لازم دارید.

سنسور بزرگ یکی دیگر از مزیت های دوربین های DSLR است. هر چقدر حسگر دوربین بزرگ تر باشد، می‌تواند نور بیشتری دریافت کند، و این باعث بالا رفتن کیفیت تصاویر در دوربینهای DSLR می شود.
مگاپیکسل در این دوربین ها بالا است. از این دوربین ها در فضاهای کم نور نیز می توان به خوبی استفاده کرد.لوازم جانبی و تجهیزات متنوع بر روی دوربین های DSLR قابل استفاده است.

بیشتر تجهیزات جانبی موجود در در بازار مانند انواع مانت ها، فلاش ها، تریگر ها را می‌توان برای دوربین های DSLR استفاده کرد. این تجهیزات به شما کمک می کند تا بتوانید به صورت بسیار آسانتر و خلاقانه‌تر عکاسی کنید.
معمولاً کسانی که می‌خواهند به طور حرفه‌ای و جدی عکاسی را دنبال کنند، از این دوربین‌ها استفاده می کنند. تمام تنظیمات این دوربین ها به صورت دستی صورت می گیرد و برای تمامی سبکهای عکاسی می توان از آن استفاده کرد.

در کنار همه مزیت هایی که برای دوربین های DSLR بیان شد، معایبی نیز به آنها وارد است از جمله: هزینه های جانبی این دوربین ها زیاد است. مانند خرید لنز و تجهیزات اضافی.
چون تنظیمات این دوربین ها به صورت دستی انجام می شود، استفاده کردن از آنها برای عکاسی چندان آسان نیست.بزرگ بودن باعث می‌شود به راحتی در دست قرار نگیرد و حمل و نقل آن مشکل است.
دوربینهای DSLR در دسته آماتور، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه ای تقسیم می شوند.

* دوربین های بدون آینه یا میرورلس

این دوربین ها را می توان حد واسط بین دوربین های کامپکت و DSLR دانست، به طوری که این دوربین‌ها، بخشی از مشخصات دوربین های کامپکت و بخشی از مشخصات دوربین های DSLR را دارند، ولی به طور کلی شباهت آنها به دوربین های DSLR بیشتر است.

در ساختار این دوربین ها از آینه استفاده نشده است و نور به طور مستقیم به سطح سنسور تابیده می‌شود و در صفحه نمایشگر دوربین، تصویر مقابل لنز، قابل مشاهده است.

این دوربین ها دارای منظره یاب الکترونیک هستند و تصاویر مقابل دوربین را به صورت زنده می توان از این طریق مشاهده کرد. تنظیمات این دوربین ها به صورت دستی بوده و کاربر می‌تواند آنها را تغییر دهد.

لنزهای این دوربین ها قابل تعویض بوده و به همین علت جزء دوربین های پرفروش قرار دارند و برای عکاسی امکانات زیادتری در اختیار کاربر قرار می دهند.
در دوربین‌های بدون آینه تیغه ای قرار دارد که حسگر دوربین را می‌پوشاند.

با فشار دادن دکمه شاتر، تیغه به سمت پایین می‌آید تا نور به حسگر دوربین تابیده شود. سپس تیغه به سمت بالا حرکت کرده و مجددا روی سنسور را می‌پوشاند.

جدیدترین دوربین عکاسی

این کار باعث می‌شود نوردهی به سنسور متوقف شده و تصویر توسط دوربین ثبت شود. این دوربین ها برای کسانی که می خواهند دوربین کوچک با امکانات زیادی داشته باشند مناسب است.

مهمترین عیب این دوربین ها کمبود لوازم جانبی در ایران، مانند باتری است. همچنین آسیب پذیری این دوربین ها بیشتر است.

مهمترین مزیت های دوربین های بدون آینه اندازه کوچکتر و وزن کمتر این دوربین ها است که به علت عدم وجود آینه است.

این دوربین ها در اندازه های کوچکتری تهیه می شود برای همین حمل و نقل آنها آسان تر است. برای کسانی که علاقمند به عکاسی خیابانی هستند این دوربین‌ها گزینه خوبی خواهد بود.

دوربین های بدون آینه لرزش کمتری دارند چون مکانیسم ثبت و نمایش تصویر توسط آینه وجود ندارد. در نتیجه عکس ها کیفیت بیشتر دارند.

سرعت شاتر در این دوربین ها بالا بوده و و قابلیت فوکوس پیشرفته دارند که باعث می‌شود کاربر بتواند عکس های پی در پی بگیرد.

چون قسمت های متحرک در این دوربین ها کمتر است عملکرد آنها بی صدا بوده و برای فیلم برداری بسیار مناسب است.

جمع بندی

برای وارد شدن به دنیای عکاسی باید اطلاعات کاملی در مورد تجهیزات لازم از جمله دوربین عکاسی داشته باشید.
دوربین های عکاسی با توجه به کارایی شان بسیار متفاوت هستند. مهم ترین دوربین های عکاسی عبارتند از دوربین های کامپکت، دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه.

انواع دوربین
هر کدام از این دوربین ها دارای مزایا و معایبی هستند که شما با توجه به نوع عکاسی که قصد انجام آن را دارید باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

آتلیه عکاسی انعکاس با بهره گیری از عکاسان با تجربه و کار آزموده همچنین استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا به ثبت لحظات خاطره انگیز شما می پردازد.
آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن امکانات لازم در زمینه عکاسی صنعتی و عکاسی معماری آماده همکاری با تمامی نهادهای دولتی و خصوصی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *