اصول عکاسی پرتره

اصول عکاسی پرتره

نورپردازی یکی از مهم‌ترین اصول عکاسی پرتره است. نور می‌تواند به شما کمک کند تا: حالت و جو عکس را تنظیم کنید: نورپردازی ملایم می‌تواند حس لطافت و آرامش ایجاد کند، در حالی که نورپردازی سخت می‌تواند حس درام و رمز و راز را به وجود آورد.

توجه را به سوژه جلب کنید: با استفاده از نور می‌توانید سوژه را از پس‌زمینه جدا کنید و توجه بیننده را به آن جلب کنید. ویژگی‌های سوژه را برجسته کنید: با استفاده از نور می‌توانید جزئیات و بافت‌های چهره سوژه را برجسته کنید.

عمق میدان به محدوده‌ای از تصویر گفته می‌شود که در فوکوس قرار دارد. در عکاسی پرتره، معمولاً از عمق میدان کم استفاده می‌شود تا: توجه را به سوژه جلب کنید: با تار کردن پس‌زمینه، سوژه از محیط اطراف خود جدا می‌شود و به نقطه کانونی تصویر تبدیل می‌شود.

ایجاد حس جدایی: عمق میدان کم می‌تواند حس جدایی و تنهایی را در بیننده ایجاد کند. برجسته کردن جزئیات: با تار کردن پس‌زمینه، جزئیات چهره سوژه بیشتر به چشم می‌آیند.

ترکیب‌بندی به نحوه چیدمان عناصر در تصویر گفته می‌شود. در عکاسی پرتره، ترکیب‌بندی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا: توجه را به سوژه جلب کنید: سوژه را در مرکز تصویر قرار دهید یا از قانون یک سوم استفاده کنید.

ایجاد تعادل: عناصر تصویر را به گونه‌ای بچینید که تعادل بصری در تصویر ایجاد شود. ایجاد حس پویایی: از خطوط و زاویه‌ها برای ایجاد حس پویایی و حرکت در تصویر استفاده کنید.

از سوژه خود بخواهید که به طور طبیعی لبخند بزند. با سوژه خود ارتباط برقرار کنید تا احساس راحتی کند. از زوایای مختلف عکاسی کنید. از تنظیمات مختلف دوربین خود استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

شما دوستان عزیزی که قصد عکاسی و فیلمبرداری از محصولات خود را دارید، ما به شما بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان را معرفی میکنیم. آتلیه عکاسی انعکاس بهترین فضا برای اشخاصی است که قصد اجاره آتلیه عکاسی را دارند.

شما عزیزان برای اجاره آتلیه کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید. آتلیه انعکاس با داشتن فضایی بینظیر و امکانات عالی بهترین مکان برای اشخاصی است که قصد اجاره آتلیه را دارند.

در این مقاله بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان در مورد عکاسی پرتره و اصولی که باید در عکاسی پرتره رعایت کنید، صحبت می کند. متداول ترین نوع عکاسی که طرفداران زیادی دارد، عکاسی پرتره است.

عکاسی پرتره، تصویری از چهره است، پرتره های پرسنلی از این نمونه هستند. آنچه که در عکاسی پرتره نظر علاقمندان را جلب می کند، شیوه توجه به چهره انسان است. انتخاب دوربین و انتخاب لنز برای عکاسی پرتره بسیار بااهمیت است.
عکاسان حرفه ای و هم افراد عامه علاقه زیادی به عکاسی پرتره دارند، اگر علاقمند به گرفتن عکس پرتره هستید، به آتلیه عکاسی انعکاس مراجعه کنید.

آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه فیلمبرداری و عکاسی از مجالس و تهیه کلیپ فرمالیته به صورت اقساط طولانی در خدمت شما هموطنان عزیز است. آتلیه عکاسی انعکاس با انتخاب بهترین سبک های عروسی خاطراتی ماندگار برای شما ثبت می کند.

همچنین آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی از کودکان دلبند شما، عکاسی بارداری، عکاسی نامزدی، عکس اسپرت، عکس تبلیغاتی، عکاسی صنعتی، عکس پرسنلی، عکاسی از غذا، تهیه کلیپ عکاسی و … آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

عکاسی پرتره

اصول عکاسی پرتره

بیشتر افراد مشهور علاقمند به کشیدن نقاشی پرتره از چهره خود و خانواده بودند، ولی نقاشی پرتره هزینه و وقت زیادی نسبت به عکاسی پرتره می‌برد. بعد از آن عکاسی پرتره طرفداران زیادی پیدا کرد، چون همه اقشار امکان استفاده از آن را داشتند.

عکاسی به سبک پرتره در اواسط قرن نوزدهم رواج پیدا کرد، هزینه عکاسی پرتره پایین بود به همین دلیل خیلی زود رایج شد، عکاسی پرتره عکس گرفتن از انسان‌ها است، ولی انواع پرتره متنوع است و هر کدام ویژگی های خود را دارد.

اصل در عکاسی پرتره چشم ها هستند. به همین دلیل در هنگام عکاسی پرتره به تصویر چشم توجه بیشتری کنید و توجه کنید که واضح باشد. با عکس پرتره شخصیت فرد و احساس او را نشان می دهیم.

حالتهای پرتره گاهی بصورت خلاقانه است، گاهی بصورت محیطی و یکدفعه از سوژه عکس گرفته می شود و گاهی به صورت کاملا استاندارد،
حالت سوژه کاملا مشخص می شود.

در بعضی از عکس های پرتره مدل بصورت مستقیم به دوربین نگاه می کنند و در بعضی دیگر زاویه نگاه تغییر می کند. مدل های عکس پرتره، شخصیتهای عکاسی حرفه ای نیستند. عکاسان حرفه‌ای برای گرفتن عکس‌های پرتره تجهیزات مناسب دارند.

نکات کلیدی برای عکاسی پرتره

نکات کلیدی برای عکاسی پرتره

در هنگام عکاسی پرتره به نور محیط توجه کافی کنید، زمان مناسب برای عکسبرداری پرتره با استفاده از نور طبیعی، صبح زود و اواخر بعدازظهر است، در هنگام ظهر نور نامناسب است، البته هوای ابری هم زمان مناسبی برای عکاسی پرتره است.
در هنگام عکاسی به سایه های سوژه توجه کنید، در فضایی که عکاسی می کنید، پس زمینه نباید محیط شلوغی باشد، مخصوصا در هنگام عکاسی پرتره محیطی، پس زمینه نباید توجه بیننده را از موضوع اصلی پرت کند.
در عکاسی پرتره به نمای نزدیک دوربین توجه کنید، در نمای نزدیک همه جزییات بیشتر به چشم می آید، تعادل نور سفید در عکاسی پرتره بسیار مهم است.

لنز بزرگتر باعث می شود عناصر هندسی چهره، مسطح و متراکم تر دیده شود، در عکس پرتره خوب باید زاویه دوربین نسبت به سوژه و لنز به طور صحیح انتخاب شود.

توجه داشته باشید که فوکوس عکس پرتره تان درست در همان جایی که مد نظر دارید، باشد. در هنگام عکاسی پرتره به فرم بدن، قرارگیری و حالت چشمان توجه کنید، در عکاسی پرتره از زاویای مختلف عکس بگیرید.
رنگ هایی با کنتراست بالا، به عکاسی پرتره کمک می کند، برای عکاسی پرتره باید به تجهیزات نور پردازی دسترسی داشته باشید.

تفاوت بین عکاسی چهره و عکاسی پرتره این است که در عکاسی پرتره با استفاده از نور و ژست و حالت چهره بتوان با بیننده ارتباط برقرار کرد، در عکاسی پرتره ژست و میزان نور و پس زمینه و…..از قبل توسط عکاس گفته می شود.

در بیشتر عکس های پرتره از پس زمینه ساده یا خنثی استفاده می شود، استفاده از پس زمینه خنثی باعث می شود که تمرکز ببننده برروی سوژه اصلی و بافت چهره و جزییات آن معطوف شود، پس زمینه در بیشتر عکس های پرتره مشکی است.
در عکاسی پرتره بیشتر از نورپردازی کنترل شده استفاده می کنند، تعیین ژست عکاسی پرتره بر عهده عکاس است، در بعضی از پرتره های تاثیر گذار، از چهره شخص می توان به احساسات شخص پی ببرد، ولی در پرتره های معمولی حالت چهره حالت درونی شخص را نشان نمی‌دهد.

در پرتره سنتی سوژه، حالت و ژستی از پیش تعیین شده را می‌گیرد، در پرتره سبک زندگی، عکاسی از افراد در محیط روزمره زندگی عکاسی می کند. در عکاسی پرتره محیطی، توجه اصلی به محیط عکسبرداری است.

در عکاسی پرتره خیابانی، از سوژه ها به صورت کاملا اتفاقی عکس گرفته می شود و حالت عکاسی طبیعی است، عکاسی پرتره در عکاسی مد و تبلیغات نیز کاربرد دارد.

در عکس پرتره هنری با ژست خلاقانه، نورپردازی و بیان احساسات عکس‌های پرتره هنری گرفته می شود. عکاسان برای عکس پرتره هنری از پرتره سیاه و سفید استفاده می‌کنند.

در عکاسی پرتره از دوربین‌های عکاسی DSLR یا دوربین‌های بدون آینه استفاده می شود. برای عکاسی پرتره خارج از استودیو نیز از دوربین‌های بدون آینه استفاده می شود، چون سبک بوده و حمل و نقل آن آسان است.

اگر شما عزیزان تمایل به یادگیری آموزش عکاسی، آموزش میکس و مونتاژ فیلم و عکس، آموزش رتوش حرفه ای عکس، آموزش فتوشاپ لایتروم، چاپ و تهیه انواع آلبوم عروس و… را دارید کافیست به بهترین آتلیه عکس اصفهان مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *