موشن گرافیک واینفوگرافیک چیست؟

موشن گرافیک یک رسانه تصویری است که از انیمیشن به عنوان رکن اصلی خود استفاده می کند. گرافیک متحرک، تصاویر، حرکت، صدا و موسیقی را برای روایت یک داستان یا ارائه اطلاعات ترکیب می کند.
موشن گرافیک می تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود، از جمله: آموزش و آموزش: موشن گرافیک می تواند برای آموزش مفاهیم پیچیده یا ارائه اطلاعات به روشی جذاب و قابل دسترس استفاده شود.
بازاریابی و تبلیغات: موشن گرافیک می تواند برای تبلیغ محصولات، خدمات یا برندها استفاده شود. سرگرمی: موشن گرافیک می تواند برای ایجاد محتوای سرگرم کننده مانند کلیپ های ویدئویی، تبلیغات و بازی های ویدئویی استفاده شود.
اینفوگرافیک نوعی از محتوای بصری است که از تصاویر، نمودارها و متن برای ارائه اطلاعات استفاده می کند. اینفوگرافیک ها معمولاً برای خلاصه کردن اطلاعات پیچیده یا ارائه اطلاعات به روشی جذاب استفاده می شوند.
تفاوت اصلی بین موشن گرافیک و اینفوگرافیک این است که موشن گرافیک متحرک است، در حالی که اینفوگرافیک ایستا است. موشن گرافیک از حرکت، صدا و موسیقی برای ایجاد یک تجربه بصری و شنیداری جذاب استفاده می کند.
اینفوگرافیک ها از تصاویر و متن برای ارائه اطلاعات به روشی واضح و آموزنده استفاده می کنند. در اینجا چند نمونه از نحوه استفاده از موشن گرافیک و اینفوگرافیک آورده شده است:
موشن گرافیک: یک شرکت نرم افزاری ممکن است از موشن گرافیک برای آموزش نحوه استفاده از محصول خود استفاده کند. یک سازمان غیرانتفاعی ممکن است از موشن گرافیک برای آگاهی از یک موضوع مهم استفاده کند.
یک هنرمند ممکن است از موشن گرافیک برای ایجاد یک اثر هنری تعاملی استفاده کند. اینفوگرافیک: یک شرکت ممکن است از اینفوگرافیک برای خلاصه کردن گزارش مالی خود استفاده کند.
موشن گرافیک واینفوگرافیک
یک سازمان دولتی ممکن است از اینفوگرافیک برای ارائه اطلاعات در مورد یک موضوع سیاسی استفاده کند. یک روزنامه ممکن است از اینفوگرافیک برای ارائه گزارشی از یک رویداد خبری استفاده کند.
هر دو موشن گرافیک و اینفوگرافیک می توانند ابزارهای قدرتمندی برای برقراری ارتباط با مخاطبان باشند. با انتخاب رسانه مناسب برای نیازهای خود، می توانید مطمئن شوید که پیام خود را به روشی موثر منتقل می کنید.

موشن گرافیک ویدیوهایی است که بتواند موضوعی را به‌ صورت متحرک انتقال دهد. کلمه موشن Motion برای هر مطلبی است که دارای حرکت باشد.منتقل کردن مفهوم بوسیله این روش از جمله مزیت های این برنامه است .

همچنین می‌توان موضوع را در زمان کوتاهی به صورتی جذاب انتقال داد. در شبکه های اجتماعی میتوانید با ارائه فیلم های موشن گرافیک زیبایی به نمایش بگذارید. برای فیلم های تبلیغاتی هم موشن گرافیک میتواند ایده خوبی باشد.

استودیو تخصصی انعکاس با کادری تخصصی برای خدمت رسانی به شما عزیزان با جدیدترین تکنیک های عکاسی برای شما لحظه های به یاد ماندنی به جا می‌گذارد.

اگر شما عزیزان علاقمند به آموزش عکاسی در بهترین آتلیه اصفهان هستید، کافیست به آتلیه عکاسی انعکاس مراجعه کنید. آتلیه عکاسی انعکاس با سابقه ده ساله و کادری حرفه ای و مجرب با جدیدترین تجهیزات روز دنیا در خدمت شما عزیزان است.

آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی عروسی، عکاسی و فیلمبرداری از مجالس، عکاسی تبلیغاتی، تهیه فرمالیته عروسی، عکاسی صنعتی، عکاسی مدلینگ، عکاسی پرتره، عکاسی بارداری، عکاسی کودک و.. فعالیت دارد.

هزینه خدمات آتلیه عکاسی انعکاس بصورت اقساط طولانی مدت دریافت می شود. عزیزانی که از پکیج های عکاسی عروسی آتلیه انعکاس استفاده کنند، از هدیه ویژه آتلیه که کلیپ فرمالیته رایگان است بهره مند خواهند شد.

موشن گرافیک واینفوگرافیک چیست؟

موشن گرافیک واینفوگرافیک چیست؟

موشن گرافیک کاربردهای مختلفی دارد .به اشتراک گذاری محتواها و کلیه ویدیوها، گرافیک لوگو، پست رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال و …وقتی تصاویر را متحرک می کنیم و روی آنها صدا می‌گذاریم موشن گرافیک تولید می‌کنیم.

وکتورها را وقتی با نرم افزارها متحرک می‌کنیم و صداگذاری گوینده بر روی تصاویر قرار می‌گیرد تا بتوانیم مفاهیمی را منتقل کنیم. موشن گرافیک ها هم به صورت آنلاین و هم آفلاین قابلیت نمایش دارند.

موشن گرافیک میتوان بخشی از انیمیشن نامید که یکسری تصاویر را به صورت متحرک نمایش می‌دهد. انیمیشن توضیحات کاملی از تصاویر متحرک ارائه می‌دهد‌.

همچنین میتوان به تصاویر حرکت داد. موشن گرافیک، از دو کلمه موشن به اضافه گرافیک تشکیل شده که در زبان فارسی موشن به معنی حرکت است.

گرافیک هم به معنی تصویر است که این دوکلمه در کنار هم به معنی حرکت تصویر است.مثلا با موشن گرافیک میتوان یکسری تصاویر را به محتوای خودمان اضافه کنیم.

انواع موشن گرافیک

1. موشن گرافیک

انواع موشن گرافیک
انواع موشن گرافیک

بیشتر موشن گرافیک هایی که می‌بینید همین مورد هستند.در این نوع متحرک سازی و صداگذاری انجام می‌شود.به علت اینکه این موشن صدا دارد در نتیجه جذابیت بیشتری دارد.

2. ویدئو موشن

منظور از این دسته موشن گرافیک ها است که مخلوطی از تصاویری و فیلم ها واقعی و گرافیک است چون این دسته بعضی از تصاویر و فیلم ها امکان فیلمبرداری واقعی وجود ندارد برای همین از گرافیک استفاده می شود.

3. استاپ موشن

در این دسته از موشن ها از شی های واقعی تصویر می‌گیرند و بعد به آن حرکت می‌دهند و دوباره عکس می‌گیرند در این نوع از موشن گرافیک از اشیا واقعی عکاسی می‌کنند سپس عکس ها را ترکیب می کنند.

4. اینفو موشن

در ابتدا اینفوگرافیک را طراحی می‌کنیم و سپس به طرزی حرکت را وارد اینفوگرافیک می‌کنیم تا چگونگی کار مشخص شود .

تعریف اینفوگرافی

تصویری است که مفهوم و اطلاعات بخصوصی را در خود جای داده است. این احتمالا نخستین مفهومی است بیشتر مواقع با شنیدن کلمه اینفوگرافی این مفهوم به ذهن می‌رسد آکسفورد اینفوگرافی را اینگونه معنی می کند.

هر نمونه نمودار و جدول که بخواهد یکسری اطلاعات را منتقل کند‌ .اما در ویکی پدیا این گونه معنی شده است «اطلاعات تصویری یا اینفوگرافی روشی برای بیان اطلاعات است.

این موضوعات پیچیده برای دانشی خاص است که به روش تصویری انجام می‌شود‌. این روش نسبت به سایر روشها سرعت بیشتری دارد. این روش باعث می‌شود شفافیت و درک بهتری برای بیننده ایجاد شود.

اینفوگرافی

روش ساخت اینفوگرافی

روش ساخت اینفوگرافی شامل ۵مرحله است این مراحل عبارتند از: انتخاب یک داستان، انتخاب نوع اینفوگرافی، جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، طراحی اینفوگرافی ، ترویج اینفوگرافی.

واژه اینفوگرافیک (Infographic) از ترکیبی از دو کلمه information (به معنی اطلاعات) و graphic به معنی طراحی است. اینفوگرافی یک محتوای گرافیکی است که به منظور شفافیت و درک بهتر یکسری اطلاعات طراحی می‌شود‌.

البته قابل توجه است که در اینفوگرافی از متن کمی استفاده می شود. ولی این قابلیت را دارد که بعنوان وسیله ای بینظیر برای نمایش داده ها و ساده کردن مفاهیم وافزایش سرعت کار استفاده شود.

همچنین استفاده از تصاویر زیبا و جذاب باعث میشود درک استفاده ایده ها آسان تر شود.از دلایل محبوب بودن این محتوا در بازار یابی و آموزش این موضوع است .با بوجود آوردن یک قالب ایده آل جابجایی اطلاعات را آسانتر می‌کند‌.

آتلیه تخصصی انعکاس در زمینه آتلیه کودک ،بارداری ،عروسی ،فرمالیته ،جشن تولد ،عکاسی صنعتی ،عکاسی تبلیغاتی و….در خدمت شما عزیزان است. شما عزیزان برای مشاهده آرشیو آتلیه با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *