انواع لیت عکاسی

انواع لیت عکاسی

لیت عکاسی، نوعی قاب عکس تزئینی است که از جنس‌های مختلف مانند چوب، پلکسی، شیشه و یا حتی کاغذ ساخته می‌شود. عکس‌ها یا طرح‌های دلخواه شما به صورت برجسته یا حکاکی شده بر روی سطح لیت چاپ می‌شوند و می‌توان از آنها به عنوان یادگاری، هدیه و یا وسیله‌ای دکوری استفاده کرد.

لیت‌های عکاسی انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین آنها عبارتند از: لیت چوبی: این نوع لیت از جنس چوب طبیعی ساخته شده و ظاهری گرم و صمیمی دارد. لیت‌های چوبی برای عکس‌های خانوادگی و پرتره‌ها بسیار مناسب هستند.

لیت پلکسی: لیت‌های پلکسی از جنس پلاستیک شفاف و یا رنگی ساخته می‌شوند و ظاهری مدرن و شیک دارند. این نوع لیت‌ها برای عکس‌های عروسی، عکس‌های مدلینگ و یا عکس‌های منظره مناسب هستند.

لیت شیشه‌ای: لیت‌های شیشه‌ای از جنس شیشه شفاف ساخته شده و ظاهری لوکس و مجلل دارند. این نوع لیت‌ها برای عکس‌های خاص و نفیس مناسب هستند.

هنگام انتخاب لیت عکاسی، باید به موارد زیر توجه کنید: جنس لیت: جنس لیت باید با سلیقه و دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد. اندازه لیت: لیت باید با ابعاد عکس شما متناسب باشد.

رنگ لیت: رنگ لیت باید با رنگ عکس شما و یا دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد. طرح لیت: لیت‌ها در طرح‌های مختلف مانند ساده، گلدار، هندسی و یا فانتزی موجود هستند.

شما باید طرحی را انتخاب کنید که به سلیقه شما و یا فردی که به او هدیه می‌دهید، مطابق باشد. کیفیت چاپ: لیت باید از چاپ با کیفیتی برخوردار باشد تا عکس‌ها و طرح‌ها به وضوح و زیبایی بر روی آن نمایش داده شوند.

اگر قصد اجاره آتلیه عکاسی برای عکاسی و فیلمبرداری از محصولات خود را دارید، ما به شما بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان را معرفی میکنیم. آتلیه عکاسی انعکاس با داشتن فضایی بینظیر بهترین مکان برای عکاسی است. برای اجاره آتلیه فقط کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

عکاسی و فیلمبرداری از مراسم و مجالس امروزه به صنعت رو به‌ رشد و توسعه تبدیل شده است. عکاسی دیگر محدود به گرفتن عکس و چاپ آن نمی‌شود.

در واقع در زمان بسیار کوتاهی از چاپ و ظهور عکس در تاریک خانه ها، تا مطرح شدن صنعت عکاسی نمی گذرد. امروزه فیلمبرداری و عکاسی از مراسم و مجالس به صورت پروژه های بسیار کامل تعریف شده،که از لحاظ کاری بسیار متنوع و جذاب است.

صنعت عکاسی با دیگر صنایع و هنرهای مطرح جامعه پیوند خورده و سبک های جدیدی از آلبوم، گیفت، کلیپ و… را به وجود آورده است. یکی از جذاب ترین و متنوع ترین سبک ها، تهیه گیفت ها و یا لیت های عکاسی مراسم و مجالس است.

در واقع لیت عکاسی به تازگی وارد صنعت عکاسی شده و به وسیله آتلیه های حرفه ای تهیه می گردد. علاوه بر استفاده از لیت عکاسی در مراسم و مجالس، از آن در تبلیغات حرفه ای برای معرفی کالاها و خدمات استفاده می گردد.

از موارد دیگر استفاده لیت عکاسی، استفاده برای تهیه یادگاری های مربوط به مدارس، جشن های دانشجویی، همایش ها و… می باشد. بنابراین در آتلیه های حرفه ای به طور گسترده از لیت عکاسی استفاده می نمایند.

شما دوستان عزیزی که مایل به تهیه انواع لیت عروسی، لیت تولد کودک و… هستید کافیست به بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان مراجعه کنید.

آتلیه عکاسی انعکاس با کادری حرفه ای و تجهیزات روز عکاسی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از مجالس عروسی، تهیه کلیپ فرمالیته با اقساط طولانی در خدمت شما عزیزان است.

همچنین عکاسی نامزدی، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صنعتی، عکاسی بارداری، عکاسی از کودک دلبند شما، عکس اسپرت، عکس لاتاری، تهیه و چاپ انواع آلبوم عکاسی، آلبوم ایتالیایی، تبدیل فیلم قدیمی مانند آپارات، هندی کم و…. در این آتلیه عکاسی انجام می شود.

لیت عکاسی

انواع لیت عکاسی

در این مبحث سعی شده اطلاعات جامع در زمینه لیت عکاسی در اختیار شما قرار داده شود. در ابتدا با معنای لیت و انواع آن آشنا می شویم.

لیت ها در واقع در دسته محصولات تزیینی قرار می گیرند، که به وسیله چوب، ام دی اف تهیه شده و به وسیله دستگاه های حکاکی بر روی آنها طرح ها، نقوش، اسم ایجاد می گردد که از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند مانند لیت گیفت، لیت کارت و …

زمانی که از لیت ها برای صنعت عکاسی استفاده می شود، بر روی بیس و پایه اصلی لیت مورد نظر عکس چسبانده می شود.

لیت های استفاده شده برای عکس معمولاً صفحات چوبی، ام دی اف، پلکسی هستند، که بر روی آن ها چسب دو طرفه برای ثابت کردن عکس ها وجود دارد.

این لیتها معمولاً تا شده و بر روی همدیگر جمع می گردد. برحسب سلیقه و خواست مشتری در مدل های مختلف حکاکی می گردد . لیت عکاسی علاوه بر جنبه زیبایی باعث ماندگاری بیشتر عکس ها می گردد.

۱. لیت گیفت

گیفت ها در واقع هدیه هایی هستند، که در مراسم به مدعوین داده می شود. از گیفت ها به عنوان هدیه های تبلیغاتی نیز استفاده می گردد. از رسوم جدید در مراسم عروسی دادن گیفت ها به عنوان یادگاری است.

بدین منظور لیت های زیبا با طرح و نوشته های انتخاب شده توسط عروس و داماد، به عنوان گیفت هدیه به مهمانها داده می شود. گیفت های تبلیغاتی و یادگاری از هدیه های شکیل و مدرن به شمار می آیند.

در برخی موارد آتلیه های حرفه ای از لیت عکاسی به عنوان تبلیغ آتلیه نیز استفاده می نمایند. بدین صورت که متناسب با مراسمی که از آن فیلم و عکس تهیه شده است لیت عکاسی همراه با لوگو و تبلیغ آتلیه در اختیار میهمانان قرار داده می شود.

لیت عکس

۲. لیت عکس سر مجلس

در واقع لیت عکاسی سر مجلسی همان گیفت های هدیه هستند، که قبلاً به صورت سنتی تهیه و به میهمانان تقدیم می شد. ولی امروزه این رسم با کمی تغییر به لیت عکاسی تبدیل شده است.

بدین صورت که، عکسی از عروس و داماد، که بر روی لیت قرار گرفته به عنوان هدیه در اختیار میهمان ها قرار داده می شود.

لیت عکاسی عروس و داماد یک هدیه شیک و منحصر به فرد است، که برای عروس و داماد هایی که تمایل دارند مراسم آنها متفاوت باشد گزینه بسیار مناسبی می باشد.

۳. لیت کارت

استفاده از لیت در مراسم عروسی یا همایش ها و سمینارها و یا به عنوان تبلیغات تنها منوط به لیت عکاسی نمی باشد. دسته جدیدی از لیت ها امروزه به بازار آمده اند که بر روی آن ها کارت دعوت، کارت تبلیغاتی، کارت تشکر نصب می گردد.

بدین صورت که برای دعوت میهمان ها به مراسم عروسی و دیگر جشن ها کارت دعوت بر روی لیت ها نصب می گردد و یا افراد برای تبلیغ کسب و کار خود به جای تهیه کارت ویزیت معمولی اقدام به نصب کارت ویزیت بر روی لیت می نمایند.

در همایش ها و سمینارها کارتهای تبلیغاتی و یا تقدیر و تشکر از مدعوین بر روی لیت نصب می گردد، به این دسته از لیت ها، لیت کارت گفته می شود.

چاپ لیت و شاسی

۴. لیت آلبوم عکس

لیت عکاسی می‌تواند به صورت آلبوم نیز تهیه گردد.‌ معمولاً ابعاد این آلبوم ۱۰ در ۱۵ است و به صورت آلبوم ۴ برگه تولید می گردد. لیت هایی که به صورت آلبوم عکس تهیه و تولید می گردد، بسیار جذاب و مدرن است.

برای تهیه لیت آلبوم عکس باید عکس ها از قبل گرفته و ادیت شده باشد. به طور معمول برگه های آلبوم لیت عکاسی به صورت ‏uv شده تهیه می گردد.

آتلیه های حرفه ای با داشتن نمونه متنوع و جذاب از لیت عکاسی و لیت عکس آلبومی می توانند ایده های جذابی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

 عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت لیت عکاسی

۱ .قیمت لیت بر اساس جنس آن

لیت عکاسی می‌تواند با ام دی اف ، پلکسی و …ساخته شده باشد. معمولاً لیت های ام دی اف از دیگر انواع آن مقرون به صرفه تر می باشد.

۲ .‌زمان تهیه لیت عکاسی

چنانچه زمان تهیه، برش و حکاکی لیت عکاسی زیاد بوده باشد و در واقع لیت درخواست شده اصطلاحا پرکار بوده باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود و لیت های عکس ساده تر، قیمت مناسب تری خواهند داشت.

۳. درخواست طرح یا لوگوی خاص بر روی لیت عکاسی

چنانچه تمایل داشته باشید طرح بخصوص یا نوشته و یا لوگوی خاصی را بر روی لیت عکاسی چاپ یا حکاکی نمایید هزینه بیشتری را شامل می گردد.

۴.‌ ابعاد لیت عکاسی

به طور واضح چنانچه لیت عکاسی سفارشی ابعاد بزرگتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت لیت عکاسی

۵. مدل لیت عکاسی

لیت های عکاسی، در مدل های مختلفی تولید می گردد، چنانچه مدل مورد نظر شما پیچیده تر باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. اما فراموش نکنید، همیشه زیبایی در سادگی است.

بخصوص که لیت عکاسی بیشتر جنبه یادگاری دارد، مدل های ساده و شیک ماندگاری و زیبایی بیشتری خواهد داشت. به طور کلی هنگام تهیه لیت عکس سلیقه و بودجه مورد استفاده آن، از لحاظ یادگاری یا تبلیغاتی بودن فاکتورهای مهم محسوب می گردد.

جمع بندی

لیت عکاسی می تواند به عنوان یک هدیه شیک در مراسم مختلف به مهمان ها تقدیم گردد. لیت عکاسی می تواند با جنس های مختلفی تولید گردد و نوع ام دی اف آن مقرون به صرفه تر است.

لیت را می‌توان به عنوان گیفت هدیه و یا تبلیغاتی استفاده کرد.‌همچنین از لیت ها به عنوان کارت ویزیت نیز استفاده می شود.

عوامل متعددی در تعیین بهای لیت عکاسی موثر است، مانند جنس لیت، ابعاد آن ، نوشته و لوگوی درخواستی مشتری، مدل و طرح لیت عکاسی با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید لیت عکاسی مورد نظر خود را تهیه و سفارش دهید.

اگر علاقمند به آموزش عکاسی، آموزش فتوشاپ لایتروم، آموزش میکس و مونتاژ عکاسی هستید می توانید به بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان مراجعه کنید و بعد از آموزش و کسب مهارت در صورت تمایل استخدام شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *