آیا نور فلاش دوربین برای نوزادان مضر است؟

آیا نور فلاش دوربین برای نوزادان مضر است؟

تحقیقات نشان داده است که نور فلاش دوربین به طور کلی برای چشم نوزادان مضر نیست. نور فلاش مشابه نور شدید خورشید یا لامپ های روشن است و ممکن است برای چند ثانیه باعث خیره شدن نوزاد شود، اما به بینایی او آسیبی نمی رساند.

استفاده از فلاش دوربین در شرایطی که نور محیط بسیار کم باشد، مانند اتاق تاریک، می تواند برای نوزاد خطرناک باشد. در این شرایط، نور ناگهانی فلاش می تواند باعث انقباض ناگهانی عضلات چشم و فشار به شبکیه چشم شود.

برای عکاسی از نوزادان بدون آسیب رساندن به چشم از راهکارهای زیر استفاده کنید. از نور طبیعی استفاده کنید: نور طبیعی بهترین گزینه برای عکاسی از نوزادان است. در صورت امکان، عکاسی را در نزدیکی پنجره یا در فضای باز انجام دهید.

از فلاش دیفیوزر استفاده کنید: فلاش دیفیوزر نور فلاش را پخش می کند و از تابش مستقیم نور به چشم نوزاد جلوگیری می کند. از تنظیمات نور دوربین خود استفاده کنید: تنظیمات نور دوربین خود را طوری تنظیم کنید که نور فلاش کمتر باشد.

از عکاسی مداوم با فلاش خودداری کنید: عکاسی مداوم با فلاش می تواند باعث خستگی چشم نوزاد شود. اگر قصد اجاره آتلیه عکاسی را برای عکاسی و فیلمبرداری از محصولات خود را دارید، کافیست با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱تماس بگیرید.

آتلیه عکاسی انعکاس بعنوان بهترین آتلیه در اصفهان فضایی بینظیر را با امکانات عالی در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. شما عزیزان میتوانید با اجاره آتلیه عکاسی انعکاس محصولات را در فضایی عالی به نمایش بگذارید.

در این مقاله در مورد نور فلاش دوربین و این سوال که آیا نور فلاش دوربین برای نوزادان مضر است؟ مطالبی را عنوان می کنیم. صنعت و هنر عکاسی در حال گسترش و پیشرفت در تمام جنبه های زندگی افراد است.‌

کمتر حوزه ای از زندگی روزمره ما بدون حضور عکاس و عکاسی وجود دارد.‌ پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ساخت دوربین های پیشرفته با کوچکترین سایز و بیشترین امکانات، تجهیزات پیشرفته نورپردازی و … باعث شده است، عکاسی آسان تر و گسترده تر از قبل انجام شود.‌

از جمله مسائل مطرح شده در زمینه عکاسی، مضر بودن نور فلاش دوربین برای اشخاص و اشیا است. در بسیاری از مکان ها به خصوص مکان های مربوط به نگهداری آثار هنری و تاریخی مانند موزه ها و اماکن تاریخی، تابلوی عکاسی ممنوع نصب شده است.

دلیل این امر آسیب رسانیدن نور فلش دوربین به این اماکن و آثار ذکر می گردد. همچنین در بعضی اظهار نظرها نور فلاش دوربین برای چشم نوزادان و کودکان مضر معرفی می شود.

بعضی هم معتقد هستند نور فلاش دوربین روی بیماری های چشمی و یا عصبی تاثیر منفی دارد.‌ در مقابل بعضی اظهار نظرها کلیه این موارد را رد کرده و معتقدند، نور فلاش دوربین هیچ گونه آسیبی بر روی افراد و یا اشیا ندارد.

اگر شما عزیزان علاقمند به آموزش عکاسی، آموزش رتوش حرفه ای عکس، آموزش میکس و مونتاژ فیلم در آتلیه انعکاس هستید، بهترین آتلیه اصفهان در زمینه آموزش به علاقمندان عکاسی فعالیت می کند.

همچنین آتلیه عکاسی انعکاس در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از مراسم عروسی، تهیه کلیپ فرمالیته، عکاسی نامزدی، عکس اسپرت، عکس بارداری، عکاسی جشن تعیین جنسیت، عکاسی از کودکان، عکاسی از محصولات، عکاسی تبلیغاتی، عکس صنعتی و… فعالیت می کند.

هزینه خدمات آتلیه انعکاس بصورت اقساط طولانی مدت دریافت می شود. عزیزانی که از پکیج های عکاسی و فیلمبرداری آتلیه انعکاس استفاده کنند، از هدیه ویژه بهترین آتلیه عکاسی اصفهان که فرمالیته رایگان است بهره مند می شوند.

تاثیر نور فلاش بر روی نوزادان

آیا نور فلاش دوربین برای نوزادان مضر است؟

برای درک بهتر مطلب لازم است، با انواع نور و تاثیر آن بر روی افراد و اشیا آشنا شویم. در یک تقسیم بندی کلی نور به دو دسته نور سخت و نور نرم دسته بندی می شود.

نورهایی که از منابعی تابش می شود، که سایه هایی با لبه های سخت و تیز ایجاد می کند نور سخت نامیده می شود، نور سخت از جمله نور خورشید بدون محافظ که در روزهایی که آسمان صاف و بدون ابر است تابیده می شود.

نور انواع لامپ ها بدون تجهیزات نرم کننده از نوع نور سخت هستند. برای تعریف نور نرم نیز می توان گفت این نور از منابعی تابش می شود، که مجهز به نرم کننده نور است و در نتیجه سایه هایی نرم ایجاد می شود.
از جمله نورهای نرم، نور خورشید از پشت ابر، نور خورشید در ساعات اولیه روز و یا در عصر و شامگاه، که در اصطلاح عکاسی ساعات طلایی خوانده می شود، نور لامپ های مجهز به نرم کننده نور، انواع نورهای غیر مستقیم از نورهای نرم هستند.
در یک توضیح کلی نورهای سخت وقتی به صورت مستقیم به چشم تابش داشته باشد، باعث آسیب رسیدن به چشم می شود، مانند زمانی که از نگاه کردن مستقیم به خورشید منع می شوید. نورهای نرم برای چشم بی ضرر بوده و تاثیر بر روی آن ندارد.

تاثیر نور فلاش دوربین بر روی کودکان و نوزادان

در ادامه مطلب به بررسی تاثیر نور فلاش دوربین بر روی کودکان و نوزادان، برخی بیماران خاص و اماکن و اشیاء تاریخی می پردازیم. امروزه تمایل والدین برای عکاسی حرفه ای و تخصصی از نوزاد و کودک رو به افزایش است.

در عین حال بسیاری از والدین نگران آسیب رسیدن به چشم نوزاد و کودک در اثر نور فلاش دوربین هستند. در آتلیه های حرفه ای و تخصصی نوزاد، هنگام عکاسی از کودکان، کلیه موارد ایمنی رعایت می گردد.

آتلیه عکاسی انعکاس با کادری حرفه ای و تجهیزات روز عکاسی و محیطی زیبا و لذت بخش برای عکاسی از کودکان دلبند شما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است، برای هماهنگی و دیدن آرشیو آتلیه می توانید با شماره ۰۹۱۳۱۱۷۵۶۲۱ تماس بگیرید.

یکی از موارد که مورد توجه کادر آتلیه قرا می گیرد، مسئله نورپردازی برای عکاسی از نوزاد است. در این باره توجه به روش های نورپردازی و همچنین قدرت نور تابش شده، اهمیت بیشتری دارد.
برای عکاسی ایمن از کودک و نوزاد باید از تجهیزات نرم کننده نور با قدرت نور تنظیم شده، با زاویه تابش درست و متناسب با سن کودک و نوزاد استفاده شود. برای عکاسی از نوزاد می توان از نور طبیعی، تجهیزات نورپردازی متناسب با امکانات آتلیه و لوکیشن عکاسی استفاده کرد.

تاثیر نور فلش دوربین بر روی کودکان

نکات مهم در عکاسی نوزاد

توجه به موارد زیر در هنگام عکاسی نوزاد باعث اطمینان خاطر بیشتر والدین از سلامت و ایمنی نوزاد می گردد.
۱. هنگام انتخاب آتلیه حتماً آتلیه های تخصصی نوزاد و کودک را انتخاب کنید. تخصص و تجربه کادر آتلیه بسیار تاثیرگذار است.‌ همچنین این آتلیه ها به دلیل فعالیت تخصصی، تجهیزات مدرن و مخصوص در اختیار دارند .
۲. برای عکاسی از عکاس با تجربه و متخصص استفاده کنید. تخصص و تجربه عکاس باعث می شود، در زمان کمتری عکس های مورد نظر را گرفته و عکسبرداری کودک چندان طولانی نشود.
۳. هنگام عکاسی توجه کنید، از تجهیزات نرم کننده نور مانند سافت باکس ها، چتر های نوری و … استفاده شود. آتلیه عکاسی انعکاس مجهز به آتلیه کودک، زیباترین و خاص ترین عکس ها را از کودکان دلبند شما ثبت می کند.
۴.‌ هنگام عکاسی از نوزاد توجه داشته باشید، فضای عکاسی و آتلیه نباید تاریک و بدون نور باشد. چرا که نور تابش شده از تجهیزات نورپردازی، در فضای تاریک و بدون نور، اثری مانند تابش صاعقه خواهد داشت، که باعث فشار بر چشم فرد می شود.

چه بسا شخص برای لحظاتی توانایی بینایی را نداشته باشد. این امر باعث فشار بر سلول های چشم و اعصاب بینایی شده و نه تنها برای کودک و نوزاد مضر است، حتی برای افراد بزرگسال نیز ممکن است، آسیب زا باشد.
۵ . چنانچه کودک یا نوزاد مشکلات بینایی دارد، لازم است، قبل از عکاسی با دقت چشمان نوزاد و کودک را بررسی کنید، اگر در چشم های نوزاد قرمزی و اشک ریزی، ترشحات غیر طبیعی مشاهده نمودید، از عکاسی خودداری کرده و پس از بهبود اقدام به عکاسی کنید.
۷.‌ بیشتر عکاسان حرفه ای، زمان عکاسی از کودک هنگام خواب کودک را انتخاب می نمایند که این امر موجب می شود، عکاس آزادی عمل بیشتری برای عکاسی داشته باشد و همچنین والدین اطمینان خاطر بیشتری از ایمن بودن چشم نوزاد هنگام عکاسی داشته باشند.
۸ . هرگز از نور فلاش موبایل به صورت مستقیم بر روی چشم نوزاد استفاده نکنید. نور فلش موبایل زمانی که به صورت مستقیم و به دفعات با چشم نوزاد برخورد داشته باشد ،می تواند باعث قرمزی و اشک ریزی چشم نوزاد شود.
با توجه به مطالب ذکر شده می توان به سوال آیا نور فلاش دوربین برای نوزادان مضر است؟ پاسخ دهید، نور فلاش دوربین چنانچه موارد ایمنی و تخصصی رعایت گردد، برای چشم نوزاد بی خطر است.

تاثیر نور فلش دوربین بر روی کودکان

آیا نور فلش دوربین برای اشخاصی که بیماری صرع دارند، مضر است؟

برخی از بیماران مبتلا به صرع به نورهای فلاش، نورهای متحرک با رنگ‌های خاص، رقص نور و.. واکنش نشان می‌دهند. این واکنش به دلیل وجود محرک دیداری به صورت غیر ارادی انجام می‌شود.

به این دسته از بیماران صرع های حساس به نور گفته می شود. نوع واکنش ایجاد شده در این بیماران متفاوت است. این واکنش می تواند در حد پرش عضله چشم باشد، یا اینکه واکنش های بیشتری تا تشنج کامل را در بر بگیرد.

معمولا بیماران مبتلا به صرع از این واکنش بدن خود آگاهی دارند. همچنین هنگام شروع تشنج خود متوجه تغییر حالت خود می‌شوند. این امر باعث می‌شود، بتوانند از محرک نوری فاصله گرفته و از ایجاد تشنج جلوگیری شود.
افرادی که به بیماری صرع حساس به نور مبتلا هستند، باید عکاس خود را مطلع نمایند. عکاس در صورت اطلاع می‌تواند، شرایط عکاسی را به نحوی آماده کند، از نور طبیعی برای عکسبرداری استفاده شود.

هیچ محرکی برای ایجاد تشنج وجود نخواهد داشت. توجه کنید، در این موارد نور فلاش یا هر نور متحرک و… نیز باعث تحریک بیماری فرد می‌شود. نور فلاش تنها بیماری شخص را تحریک کرده و خود سبب ایجاد بیماری و ضرر جسمی نخواهد بود.

آیا نور فلش دوربین برای آثار باستانی مضر است؟

یکی دیگر از حوزه هایی که صحبت از زیان و آسیب رساندن نور فلاش می شود، مکانهای تاریخی و آثار باستانی است. همه ما با تابلوی عکاسی ممنوع در این اماکن برخورد کرده ایم. در ادامه برخی دلایلی که برای ممنوعیت عکاسی در این مکان ها ذکر شده آورده می‌شود.
۱. بر روی آثار هنری و باستانی، همچنین بر روی دیوارهای اماکن تاریخی نقاشی ها و تزئینات مختلفی وجود دارد. بر طبق یک واقعیت ثابت شده تابش مداوم نور خورشید بر این نقاشی ها و تزئینات، باعث می شود، رنگهای به کار رفته کم رنگ شده و از بین برود.

این مسئله مربوط به انواع نورها بوده و تنها نور فلاش را شامل نمی‌شود. در ضمن تابش مدوام نور باعث این از بین رفتگی می‌شود، نه تابش لحظه ای و مقطعی.

آیا نور فلش دوربین برای آثار باستانی مضر است؟
۲. در برخی اظهار نظرها گفته می شود، نور فلاش دوربین به دلیل داشتن اشعه مادون قرمز و ماورای بنفش، و پراکنده کردن این نور در محیط عکاسی، به مرور زمان و طی عکسبرداری های متعدد، باعث از بین رفتن آثار تاریخی و هنری می گردد.
۳. برخی از متخصصان آثار باستانی معتقدند، نور فلاش دوربین به رنگدانه های موجود در این آثار آسیب وارد کرده و باعث تخریب این رنگدانه ها می‌شود.

در بررسی های انجام شده مشخص شد، برخی از رنگدانه های موجود در این آثار در اثر نور از بین می‌روند. این نور می‌تواند، نور خورشید، نور فلاش دوربین و… باشد.

۴. عکاسی از آثار تاریخی و هنری باعث می گردد، منافع مالی مربوط به فروش عکس ها، کاتالوگ ها و کارت پستال های تهیه شده از این آثار و اماکن کاهش پیدا کرده و به خطر بیفتد، بنابراین مسئولان اجازه عکاسی از این آثار را نمی دهند.
۵ . کارکنان و مسئولین موزه ها، گالری ها و اماکن تاریخی معتقدند، عکاسی افراد در این مکان ها باعث از بین رفتن نظم و ایجاد مانع بر سر راه بازدیدکنندگان می گردد. این افراد برای ایجاد نظم در این اماکن موافق با عکاسی ممنوع در این مکان ها هستند.

جمع بندی

عکاسی از نوزاد با استفاده از نور فلاش هیچ آسیبی به چشم نوزاد وارد نخواهد کرد. آتلیه های عکاسی نوزاد باید از تجهیزات نورپردازی مجهز به نرم کننده نور مانند سافت باکس ها و چتر های نوری استفاده کنند.

در صورتی که چشم نوزاد مشکلی داشته باشد ، والدین باید با پزشک مشورت کنند و سپس اقدام به عکاسی نمایند. همچنین می توان از نور طبیعی برای عکاسی استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *